تعامل يكطرفه پرسپوليس و رسانه: 64 نفر به دبي مي‌روند، بدون خبرنگار!

مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس احتمالا اواسط هفته آينده براي سومين بار در طول فصل جاري براي برپايي اردوي 6 يا 7 روزه و برگزاري يكي دو بازي تداركاتي راهي دبي خواهد شد و چنانچه مقدمات اين سفر فراهم نشد نهايتا جزيره مرجاني كيش محل برپايي اردوي سرخ‌ها خواهد بود.
اما اينكه پرسپوليس كجا و كي اردو مي‌زند جاي سوال ندارد و چندان مهم نيست، چيزي كه در اين ميان فوق‌العاده اهميت دارد توجه و اهتمام باشگاه پرسپوليس به اصحاب رسانه است. پرسپوليس تا به حال دو سفر خارجي و چندين و چند سفر داخلي براي انجام مسابقاتش داشته اما در تمام اين سفرها هيچ يك از اهالي رسانه‌ را همراه خود نداشته تا به نوعي خبررساني از اردوها و مسابقاتش را به آنچه خود باشگاه مي‌خواهد محدود كند. در دوره مديريت محمد حسن انصاري‌فرد با تمام كاستي‌هايي كه وجود داشت قرار شده بود به قيد قرعه، دو سه رسانه در سفرهاي تيم نماينده داشته باشند و اخبار اين تيم را از نزديك پوشش دهند اما حالا دو سه سالي است كه رابطه مديران پرسپوليس با روزنامه‌ها و خبرگزاري ها محدود به مصاحبه‌هاي اختصاصي شده و اين همكاري هيچ گاه ابعاد وسيع و دوطرفه‌اي نيافته است.
پرسپوليس همچنان خودش را از خبرنگار و روزنامه كنار مي‌كشد و دوست ندارد هزينه مختصر همراهي دو سه خبرنگار پرسپوليسي‌نويس در كنار تيم را متقبل شود تا اين روابط سرد و يكطرفه باشد. درحالي كه خبرنگاران مسوول پوشش اخبار اين تيم پرطرفدار از هر طريقي براي رساندن اخبار صحيح و درست پرسپوليس به دوستداران اين تيم تلاش مي‌كنند اما باشگاه پرسپوليس بدون در نظر داشتن اين تلاش‌ها، حتي درجايي كه مي‌تواند پاسخگوي اين زحمات باشد حضور ندارد. بدون شك اصحاب رسانه محتاج و نيازمند يك سفر خارجي يا همراهي تيم در مسابقات داخلي نيست اما قطعا اهتمام به چنين مسائلي است كه تفاوت مديريت‌ها و شأن باشگاه‌ها را به رخ كشيده و عيان مي‌كند. شايد پرسپوليس در مقايسه با ساير تيم‌هاي ليگ برتري از اين حيث در رتبه آخر جدول(!) باشد چرا كه حتي ضعيف‌ترين تيم‌هاي ليگ برتري به لحاظ بنيه مالي نيز هر از گاهي خبرنگاران نزديك به باشگاه خود را در سفرها و برنامه‌هايش همراه خود دارد. شايد نگاه مديران پرسپوليس به استيل‌آذين باشگاهي خصوصي كه قطعا بودجه‌اي بيشتر از اين باشگاه دولتي هزينه نكرده كمي حواس‌ها را جمع كند. حدود يك ماه و نيم پيش استيل‌آذين همزمان با پرسپوليس در دبي اردويي يك هفته‌اي برپا كرد اما حدود پنج شش خبرنگار همراه خود به دبي برد و بهترين امكانات را برايشان مهيا كرد درحالي كه پرسپوليس هيچ كس را كنار خود نداشت. تفاوت نگاه مديران به اصحاب رسانه، نكته‌اي نيست كه بتوان راحت از آن عبور كرد و البته شايد مديران پرسپوليس ندانند كه از اين تعامل دوطرفه، اين خود پرسپوليس است كه سود مي‌برد. خيلي از خبرنگاران دوستدار پرسپوليس و آنهايي كه اخبار اين تيم را پوشش مي‌دهند دوست دارند باشگاه محبوب‌شان در اوج افتخار و بالاترين شأن شخصيتي باشد اما اتفاقاتي اينچنين آنها را هر بار شرمنده مي‌كند. يعني بايد باور كنيم پرسپوليس با اين همه هوادار و پشتوانه از تمام باشگاه‌هاي ليگ برتري عقب‌تر است؟
هزينه سفر 64 نفر چقدر است؟
يك خبر عجيب ولي واقعي؛ كه محمود خوردبين ديروز در تمرين پرسپوليس به اطلاع خبرنگاران رساند: كاروان پرسپوليس در سفر به دبي 64 نفره خواهد بود و چنانچه اعضاي تيم را كلهم 35 الي 40 نفر بدانيم حدود 24 تا 30 نفر همراه تيم خواهند بود كه مشخص نيست چه افرادي هستند و با چه عنواني با هزينه باشگاه به اين سفر مي روند. درحالي كه خبر مي‌رسد سفر پرسپوليس به دبي با اين تعداد اشخاص غير مرتبط انجام مي‌شود، در بين اين كاروان 64 نفره، يك خبرنگار هم حضور ندارد. حالا حساب كنيد هزينه سفر 64 نفر به دبي چقدر مي‌شود و اين را مقايسه كنيد با اخباري كه مبني بر بي‌پولي باشگاه پرسپوليس به گوش مي‌رسد. آيا اين بي‌پولي فقط براي خبرنگاران است يا پرسپوليس پول دارد و تعامل با «رسانه» برايش بي‌معناست؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)