مرجع خبری پرسپولیس :   اميرقلعه نويي در آخرين گفت‌وگوي خود، ضمن ابراز تأسف از شرايط تيم ملي، دوباره با پيش كشيدن بحث كهنه روزهاي حضور خود در تيم ملي، گفته است آنهايي كه باعث بركنار وي شده‌اند، امروز بايد پاسخ بدهند.

با توجه به اينكه سرمربي سپاهان، كه با صدرنشيني تيمش دوباره اعتماد به نفس مضاعفي يافته، ظاهراً‌ اتفاقات دوران مربيگري خود در تيم ملي را فراموش كرده، بد نديديم كه آنها را مرور كنيم.:
1.    انتخاب اميرقلعه‌نويي به عنوان مربي تيم ملي بعد از جلسه‌اي فرمايشي با عنوان كلي خرد جمعي در فدراسيون داريوش مصطفوي و با نظر محمد علي آبادي صورت گرفت. اين انتخاب كه برخلاف نظر اكثريت كارشناسان فوتبال بود، در شرايطي انجام شد كه لابي‌هاي قلعه‌نويي از طريق نزديكان يكي از معاونان سازمان، در اين موضوع كاملا اثرگذار بود.

2.    تيمي كه قلعه‌نويي تحويل گرفت، بعد از شكست در جام جهاني تنها علي دايي را از دست داده بود و ساير ستاره‌ها همچنان با تيم ملي بودند. قلعه نويي در اولين بازي قبل از سوت پايان مهدي مهدوي‌كيا را تعويض كرد تا نشان بدهد چه مربي نترس و بزرگي است!

5.    با بازگشت تيم ملي از جام ملت‌هاي آسيا، قلعه‌نويي چند ماهي در كش و قوس بقا بود اما با تصميم كميته انتقالي و طبق قرارداد قبلي بركنار شد در حالي كه هيچ كس دوست نداشت او كارش را در تيم ملي ادامه دهد …
تكمله: مي‌شود به تعداد بندهاي اين مطلب،‌ اضافه و اضافه كرد اما براي يادآوري آن دوران مششع  همين كافي است. امير قلعه نويي البته در سطح باشگاهي مربي موفقي است اما خداوكيلي هرگز نبايد به تيم ملي فكر كند. هنوز كه هنوز است وقتي يادمان مي‌آيد كه او در برنامه نود در بحثي درباره تعداد همراهان تيم ملي واژه كل يوم را  به جاي كلهم وارد فرهنگ شفاهي ايران كرد، مورمورمان مي‌شود.
آقاي قلعه نويي عزيز! به ك 3.    او با تيم ملي به جام ملت‌ها صعود كرد و با تغيير سيستم تيمي كه 4 سال 1ـ3ـ2ـ4 بازي مي‌كرد را به هم زد و با دكترين خود، 2ـ5ـ3 به همراهي ناصر ابراهيمي، متخصص فوتبال در سه دهه گذشته، در نهايت با بازي‌هاي ضعيف در جام ملت‌ها موجبات حذف ايران را فراهم آورد. ما در مرحله يك چهارم نهايي به كره‌اي باختيم كه در حال تغيير نسل بود و تيم بزرگي محسوب نمي‌شد. ايران اما، نكونام، كريمي، مهدوي كيا، هاشميان و … را داشت كه همگي شرايط مناسبي داشتند و به همين سبب همه انتظار قهرماني از ايران را داشتند. 4.    رفتار قلعه‌نويي با بازيكنان در مالزي و قبل از آن، نارضايتي آنها را باعث شده بود. جمله كليدي او در اين مسابقات «آقاي بولتون» بود كه خطاب به آندرانيك تيموريان در رختكن به زبان آورده بود. او چند لژيونر ديگر را هم همين‌طور با اسم باشگاه‌هايشان خطاب كرد تا به آنها بگويد كه برخلاف نام بزرگ تيمشان در حد تيم ملي بازي نكردند.ار خودت برس برادر، لباس ملي، هرگز در قواره شما نيست…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)