نمره 15 براي فدراسيون و رد ادعاي دايي

مرجع خبری پرسپولیس : رئيس فدراسيون فوتبال گفت: مذاكره مسئولان فدراسيون با مربي تركيه اي صحت ندارد و هيچ مربي به نام تريم را نمي‌شناسم.


علي كفاشيان به سوالاتي پيرامون تيم ملي، عملكرد فدراسيون فوتبال در سال‌جاري و رتبه‌بندي ايران در رنكينگ فيفا پاسخ داد.

* ارزيابي شما از علمكرد فدراسيون فوتبال در سال 88 چه بوده است؟
عملكرد فدراسيون در اين سال هم تلخ بوده و هم شيرين. مي‌توانستيم به جام‌جهاني صعود كنيم كه موفق نشديم و اين موضوع از نكات تلخ و منفي عملكرد فدراسيون بوده است، البته در بخش‌هاي فوتبال پايه و نوجوانان، برگزاري همايش‌هاي علمي، آكادمي، توسعه و فوتسال هم عملكرد خوب و قابل قبولي داشتيم. در جام باشگاه‌هاي آسيا هم نمايندگان ما تا اينجا عملكرد خوبي داشتند و باشگاه‌ها سعي كردند به استانداردهاي لازم برسند كه از نقاط مثبت و شيرين فوتبال در سالي بود كه گذشت.

* برنامه‌ريزي ليگ‌هاي داخلي فوتبال هم جزء اين عملكرد مثبت قرار مي‌گيرد؟
بله. اين موضوع هم از نقاط مثبت فوتبال ما در سال 88 بوده است. باشگاه‌هاي ما امسال نسبت به سال گذشته هم از نظر ساختار ورزشگاه‌ها بهتر شده‌اند كه مورد تأييد AFC قرار گرفت و هم از نظر كيفيت فوتبال مقداري بهتر شده‌اند، اما باز هم براي پيشرفت جا دارند كه از اين بهتر شوند و بتوانند به عنوان مدعي جدي در ليگ قهرمانان آسيا مطرح شوند.

* قبول داريد كه در رده ملي در سال 88 ضعيف بوديد و عملكرد مناسبي نداشتيد؟
همان‌طور كه گفتم در رده ملي موفق نشديم به جام‌جهاني صعود كنيم كه از نكات ضعف ما بوده است، اما از طرفي موفق شديم به مرحله نهايي جام‌ ملت‌هاي آسيا راه پيدا كنيم. در رده جوانان و نوجوانان هم عملكرد قابل قبولي داشتيم البته بايد خيلي بهتر شويم تا با قدرت به جام جهاني صعود كنيم. روي اين موضوع بايد كار كنيم چراكه بازيكنان خوبي داريم، اما كمي در گلزني دچار مشكل هستيم كه اين نقيصه بايد برطرف شود.

* براي رفع اين مشكل برنامه‌اي از سوي كميته فني به فدراسيون و كادر فني تيم ملي فوتبال ارائه شده است؟

روي اين موضوع در حال مطالعه هستيم. در باشگاه‌ها هم برنامه‌اي براي رفع اين مشكل در نظر گرفته‌ايم و اميدواريم مشكل گلزني در تيم ملي را هر چه زودتر برطرف كنيم.

* با توجه به عملكرد فدراسيون در سال 88 چه نمره‌اي به خودتان مي‌دهيد؟
اين موضوع را من نمي‌توانم بگويم و كارشناسان در اين رابطه بايد نظر دهند؛ اما من نمره قبولي به عملكرد فدراسيون مي‌دهم اگر بخواهيم از صفر تا 20 نمره دهيم به نظرم نمره فدراسيون حدود 15 است.

* چرا با توجه به اين نمره جزء فدراسيون‌هاي برتر سال 88 نبوديد؟
بايد بگويم عملكرد اين فدراسيون‌ها عالي بود كه انتخاب شدند؛ اما عملكرد ما خوب بود.

* شكايت دايي از فدراسيون فوتبال درباره حق و حقوقش به كجا رسيده است؟
كميته انضباطي در حال بررسي اين موضوع است و به زودي به آن رسيدگي خواهد كرد.

* دايي چقدر از فدراسيون فوتبال طلبكار است؟
از نظر من دايي طلبي از فدراسيون فوتبال ندارد، اما خودش ادعايي را در اين زمينه مطرح كرده و پس از بررسي كميته انضباطي اين موضوع مشخص خواهد شد و ريز اين مطالب به اطلاع ما خواهد رساند و اگر طلبي داشته باشد پرداخت مي‌كنيم.

* پوشاكي كه اسپانسر تيم ملي ارسال كرده از نظر كيفيت مطلوب نيست و انتقاد زيادي به اين شركت وارد است، با اين موضوع موافقيد؟
كيفيت اين محصولات در حال بررسي است و تاكنون دو مرتبه براي ما لباس فرستاده شده است و روز به روز در حال بهتر شدن است. سفارشاتي كه داده بوديم براي ما فرستاده‌اند اما به خوبي متوجه خواسته‌هاي ما نبودند كه رفته رفته اين مشكل در حال رفع شدن است و براي سال آينده اين كيفيت مطلوب‌تر خواهد شد.

* حمايت مالي سايپا از تيم ملي به كجا رسيد؟
قرارداد ما تمام شده است و با آنها براي اينكه مايل به ادامه همكاري با تيم ملي هستند وارد مذاكره شده‌ايم. در صورت تمايل به ادامه همكاري با آنها قرارداد خواهيم بست.

* از حمايت سايپا در سال گذشته از تيم ملي رضايت داشتيد؟

زماني كه سايپا حمايت مالي تيم ملي را به عهده گرفت كسي آن را قبول نمي‌كرد و سايپا با نگاه كمك به تيم ملي پيش آمد و از نظر مالي كمك‌هاي خوبي هم به تيم ملي كرد.

* عملكرد ما در فوتسال را چگونه ارزيابي مي‌كنيد و اينكه آيا در سال آينده به دنبال ميزباني بازي‌هاي بزرگ هستيم يا نه؟
بله. ميزباني جام‌جهاني را درخواست كرده‌ايم. دو تا سه كشور ديگر نيز در اين مورد درخواست داده‌اند كه فيفا در حال بررسي اين موضوع است. به دنبال اين هستيم كه هر طور شده اين ميزباني را براي ايران بگيريم، از طرفي خودم هم عضو كميته فوتسال فيفا هستم و در جلسه آتي از ميزباني ايران دفاع خواهيم كرد.

* نتايج نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
باشگاه‌هاي ما شايد از نظر مالي دچار مشكل باشند و نتوانند بازيكنان گران‌قيمت را به خدمت بگيرند اما در تيم‌هاي حريف اين مشكلات وجود ندارد، مهم اين است كه بازيكنان ما تلاش خود را انجام داده‌اند و نسبت به سال گذشته تا اينجاي كار نتايج بهتري گرفته‌اند.

* به نظر شما چند نماينده ايران مي‌تواند به مراحل بعدي ليگ قهرمانان آسيا و يا حتي به ديدار نهايي اين رقابت‌ها برسند؟
همه تيم‌ها شانس صعود دارند ما هم اميدواريم در بازي‌هاي بعدي بهتر كار كنند و به مراحل بعدي صعود كنند. در هفته اول عملكرد بسيار خوبي داشتند در هفته دوم هم بد كار نكردند اميدواريم در ديدارهاي آينده امتيازات لازم را براي صعود كسب كنند.

* امسال براي اولين بار به رده 67 رنكينگ فيفا نزول كرده‌ايم. آيا مي‌توانيم سال آينده اين موضوع را جبران كنيم؟
سال 88 سال فعالي براي فوتبال ما نبود و به همين دليل چون بازي‌هاي زيادي هم نداشتيم از نظر رنكينگ دچار افت شديم اما اميدواريم در سال آينده با برنامه‌ريزي بهتر و انجام ديدارهاي تداركاتي بيشتر تيم ملي هم خودش را بيشتر نشان دهد و هم در رنكينگ فيفا بالاتر بياييم.

* چقدر رنكينگ فيفا را قبول داريد؟
اين رده‌بندي براساس معيارهاي خاصي و تنها براي تيم ملي بزرگسالان است و كل فوتبال يك كشور را اندازه‌گيري نمي‌كند و تنها براي يكسري مسابقات خاص امتيازدهي انجام مي‌شود. اگر كل فوتبال را در نظر بگيريم شايد جايگاه بهتري داشته باشيم.

* مذاكره فدراسيون فوتبال با فاتح‌تريم و تغيير كادر فني تيم ملي را تأييد مي‌كنيد؟

اين موضوع را با جديت تكذيب مي‌كنم. فدراسيون هيچ مذاكره‌اي در اين رابطه نداشته است و قطبي در تيم ملي به كار خود ادامه خواهد داد.

* اما گفته مي‌شود كه مهدي تاج، نايب رئيس فدراسيون با فاتح تريم مذاكره كرده است؟
تريم كيست؟ من اين فرد را نمي شناسم و مذاكره با سرمربي تركيه اي در حد حاشيه است. در شرايط فعلي تمايلي به تغيير افشين قطبي نداريم، اما اگر قرار باشد مربي خارجي بياريم، حتماً اين كار را براي جام جهاني آينده يعني جام جهاني 2014 برزيل انجام مي دهيم.

* آيا ميزباني بزرگي در رشته فوتبال در سال 89 خواهيم داشت يا نه؟

به دنبال گرفتن ميزباني مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا هستيم. اميدواريم اين ميزباني را در سال آينده براي ايران كسب كنيم. در تعطيلات نوروز هم در كنفدراسيون فوتبال آسيا جلسه داريم و راجع اين موضوع صحبت خواهيم كرد.

* پيرواني با تيم ملي اميد خداحافظي كرد بدون اينكه بازي تداركاتي مناسبي انجام داده باشد. آيا وي در رأس كادر فني تيم اميد باقي مي‌ماند؟
امروز با پيرواني جلسه داريم و با او در اين رابطه صحبت خواهيم داشت. همه چيز به بعد از اين جلسه موكول مي‌شود. اگر چه ما تمايل داريم كه با اين مربي به كارمان ادامه دهيم و به احتمال زياد اين توافق نهايي خواهد شد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)