مرجع خبری پرسپولیس : رئيس كميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال ادعاي مديران باشگاه استقلال را در خصوص نحوه عقد قرارداد مهدي مهدوی ‌كيا با باشگاه استيل‌آذين را بي‌اساس دانست.

عباس ترابيان ضمن انتقاد از عملكرد مديران باشگاه استقلال در خصوص به راه انداختن بحث انتقال مهدي‌ مهدوي‌كيا از باشگاه اينتراخت فرانكفورت به باشگاه استيل آذين تهران اظهار كرد: متاسفانه برخي از باشگاه‌ها شرح وظايف خود را نمي‌دانند. آنها هنوز ياد نگرفته‌اند و يا نمي‌دانند كه تمام مكاتبات و نامه‌نگاري‌ها با فيفا بايستي از طريق تنها مرجع قانوني كه فدراسيون فوتبال هر كشوري است، انجام شود. آنها در اقدامي غيرحرفه‌اي فدراسيون فوتبال را دور زدند و مطمئن باشيد اين كار را يك بار براي هميشه به طور مستند تمام خواهيم كرد.

وي ادامه داد: اين بحثي است كه بهتر بود در داخل خانواده فوتبال حل شود و بهتر بود رسانه‌اي نمي‌شد اما اكنون كه كار به اینجا رسيده است به زودي با بررسي قوانين فيفا يك بار براي هميشه اين معضل را حل خواهيم كرد.

ترابيان با تاكيد براينكه مديران استقلال بدون عدله محكمه‌پسند دست به اتهام‌زني به باشگاه استيل آذين و بالاتر از آن فدراسيون فوتبال زده‌اند گفت: اينكه آقايان در امور داخلي يك باشگاه ديگر دخالت كرده‌اند به ما ربطي ندارد اما در مورد اتهاماتي كه طي روزهاي اخير نسبت به فدراسيون فوتبال مطرح كرده‌اند، به هيچ وجه كوتاه نيامده و قطعا آن را از طريق قانون تعقيب خواهيم كرد و مطمئنا جواب دندان‌شكني هم يك بار براي هميشه به آنها خواهيم داد.

رئيس كميته بين‌الملل فدراسيون فوتبال همچنين در رابطه با ادعاهاي باشگاه استقلال در خصوص نحوه عقد قرارداد مهدوي‌كيا گفت: اين انتقال به هيچ وجه به فدراسيون فوتبال ايران ربطي ندارد. همان‌طور كه بارها گفته‌ام ما در روابط بين‌الملل حق جستار و تحقيق در خصوص قرارداد بازيكنان را نداريم. مهدوي‌كيا از طريق سيستم TMS فيفا وارد فوتبال ايران شده است و ما هم دراين زمينه به نامه فدراسيون فوتبال آلمان پاسخ داده‌ايم.

وي در تشريح سيستم TMS فيفا گفت: فدراسيون جهاني فوتبال براي سهولت در انتقال بازيكنان بين دو باشگاه سيستمي را تعريف كرده است تا در كوتاه‌ترين زمان ممكن يك بازيكن در بين دو باشگاه مبادله شود، البته در اين بين فدراسيون فوتبال مبداء و مقصد هم نقش نظارتي دارند ضمن آنكه خود فيفا هم به عنوان مرجع بالادست به اين انتقال نظارت كامل دارد.

وي در پايان گفت: بنده فدراسيون فوتبال ايران را در خصوص اين اتهامات كاملا مبرا مي‌دانم و عنوان مي‌كنم كه اگر مشكلي در اين انتقال وجود دارد، كه آن هم بعيد به نظر مي‌رسد از سوي فدراسيون فوتبال آلمان است و ربطي به فدراسيون فوتبال ايران ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)