باید جلوی این فساد را بگیریم

مرجع خبری پرسپولیس : شادي و آرامش پس از قهرماني فولادماهان در جام باشگاه هاي آسيا فقط تا قبل از اعلام اسامي برترين هاي جام بود. اعلام نام شمسايي به عنوان برترين بازيکن جام که به نظر برخي عجيب نشان مي داد، پيش از آنکه کام سرمربي تيم ملي را تلخ کند، گلايه بازيکنان ملي پوش ماهان را به دنبال داشت. همين گله و شکايت ها هم شمس را واداشت تا براي ساير بازيکنانش هم شده دست از دهان بردارد.


*شمسايي معتقد است شما از عناوين او ناراحت هستيد که به برترين بازيکني اش حمله کرده ايد؟

در شان يک سرمربي نيست که جواب پايين دست را بدهد اما فقط به جهت احترام به افکار عمومي به شما پاسخ مي دهم. ببينيد همه مي دانيم در اعلام جوايز هر تورنمنت معمولا عرف چيز ديگري است و کمتر پيش آمده که به بازيکني که آقاي گل شده کاپ برترين بازيکن هم تعلق گيرد. من عصباني هستم که شمسايي با لابي هايي که با رابطان کنفدراسيون دارد زد و بند مي کند و آن وقت ديگر بچه هاي محق تيم ما براي اين عنوان بايد شب سر ناراحت زمين بگذارند. بعدش هم اين چه نوع بازي بود که شمسايي در بازي هاي آسيايي انجام مي داد.

 

*چطور؟

آقاي فردوسي پور آن شب مي گفت وحيد 13 پاس گل داده ، که گفتم شايد من کور بوده ام و نديدم. ايشان کلا در بازي هاي آخر 2 پاس گل داد و مابقي را فقط روي به تکروي و شوتهاي انفرادي آورد. باور کنيد من آن لحظات را فقط بخاطر اينکه نظم ماهان برهم نريزد چيزي نگفتم اما براي تيم ملي که حق دارم تصميم بگيرم.

 

*راستي اين دلالان کنفدراسيون چه کساني هستند؟

اجازه بدهيد به وقتش. به آقاي ترابيان گفته ام ماجرا را پيگيري کنند و با تمام اسناد پيش بن همام برويم تا جلوي اين فساد را بگيريم. با بازيکنان قديم تيم ملي هم که چندين بار تا پاي جام رفتند و جام را نگرفتند هم صحبت شده و مستندات آنها هم ضميمه شده است.

 

*جايي گفته ايد که در جام ملتها هم به شما پيشنهاد داده اند با پرداخت 10 هزار دلار برترين مربي آسيا انتخاب شويد!

بله الان هم مي گويم که با من تماس تلفني گرفتند که 10 هزار دلار بده تا نامت را اعلام کنيم که فقط به آنها خنديدم. حسين شمس با خدا معامله کرده و خداست که به او عنوان مي دهد. عنوان برترين مربي آسيا را به من ندادند در عوض خدا عنوان برترين مربي سال 2009 جهان را به من هديه کرد که خيلي باارزش تر از عنوان پولکي آسيايي بود.

 

*اما به عقيده برخي رسانه ها باورش سخت است که کنفدراسيون چنين تقلبي انجام دهد.

آخر بعضي از دوستان آلزايمر گرفته اند. مثل اينکه از خاطرشان پاک شده که چندين بار بازيکنان فوتبال ايران شايسته دريافت جوايز کنفدراسيون بودند و همين واسطه ها دست به انتخاب بازيکنان تيم هاي عربي متمول بردند. چند بار همين مهدوي کيا، نکونام شايسته کاپ بودند اما به ديگران دادند. مگر همين روزنامه ها ننوشتند که انتخابات آسيا بودار بود، حالا چه شده که به يکباره همه چيز را قانوني تلقي مي کنند. شما نمي شنيديد، لحظه اي که جام ها را به وحيد مي دادند ديگر تيم هاي کنار ما چه چيزهايي مي گفتند.

 

*چه چيزي مي گفتند؟

آن قدر تابلو جوايز را پشت سر هم به شمسايي مي دادند که بازيکنان قطري و مسئول آنها بلند بلند مي گفتند :«بهترين بازيکن…. شمسايي…. بهترين دروازه بان…. شمسايي…. بهترين راننده…. شمسايي، بهترين…. » خب نمي توان انگشت در دهان همه که همه چيز را مي دانند کرد. وقتي مدير قطر مصاحبه مي کند مي گويد نظري 70 درصد قدرت ماهان بود يعني چي؟ وقتي ژاپني ها مدام به اصغري مقدم تبريک مي گويند چه معنايي دارد؟» اين اعتراض همه است.

 

*به نظر مي رسد شما با توجه به حضور ملي پوشان فراوان در ماهان به خاطر بازيکنانتان موضوع شمسايي را پيش کشيديد.؟

من همه بازيکنانم را به يک چشم نگاه مي کنم و برايم اصلا فرق ندارد که يکي چيلاورت جهان باشد و يکي مارادونا. اين انتخاب يک توهين بزرگ به تيم ملي بود که تخم نفاق را ميان بازيکنان مي پاشيد. چراکه بازيکنان من نبايد فکر مي کردند که زحمتشان هيچ انگاشته شده. با اين حال با در نظر گرفتن مصالح ملي اول فقط گفتم فلان نفرات شايسته تر براي اين عنوان بودند اما وقتي ديدم بازيکنم پايش را از حد خود بيشتر دراز کرد و در مقام پاسخگويي به سرمربي اش برآمده آن وقت تصميم گرفتم تمام چيزهايي که از اين انتخاب بودار مي دانم را بيان کنم. شمس وامدار کسي نيست که بخواهد از چيزي بترسد.

 

*اما اتهام شمسايي به شما در خصوص جابجايي بازيکن و صحبت با بازيکن حريف و… خيلي غيرمنتظره بود!

بله همه مي گويند که طرح اين اتهام چه ربطي به ماجرا دارد؟ ببينيد، من يکجاي ديگر هم اين را گفتم من طي 5 سال که سرمربي شمسايي در تيم ملي بودم، از من بهتر نبوده و بالاتر از من مربي اصلا وجود نداشته است اما حالا که او مي داند در تيم ملي جايي ندارد فقط با مغلطه کردن دست وپا مي زند که حق را به او بدهند. حال آنکه در آن برنامه تلويزيوني همه مردم همه چيز را لمس کردند. البته من در جاي خود از اين تهمت هاي بزرگ نمي گذرم و به آقاي شريفي هم گفته ام اگر کاري نکند شکايتم را به مراجع قضايي خواهم برد.

 

*نگران اين همه مصاحبه شمسايي عليه خودتان نيستيد، به هرحال شما هم از محبوبيت ويژه اي برخورداريد؟

نه مردم ما همه يک کارشناس به تمام معنا هستند و همه چيز را خوب مي فهمند، بعدش هم آدم پيش خدا محبوب باشد. باور کنيد بعد از تمام شدن برنامه 90 همان نيمه شب چند صد پيامک داشتم که نوشته بودند درود بر شرفت حسين شمس که جلوي شمسايي را گرفتي. همه مي دانند چه خبر است. من به کميته فوتسال هم گفته ام بالاخره کنار گذاشتن شمسايي بي هيچ نخواهد بود و سروصدا، تهمت و… زيادي خواهم شنيد اما من اين تاوان را يکبار براي هميشه پس مي دهم اما درعوض تيمم را يکدست مي کنم تا ديگر بازيکنم سرناراحت زمين نمي گذارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)