تكذيب رئيس، تاييد نايب‌رئيس و ادامه تناقض‌گويي در فدراسيون‌فوتبال

مرجع خبری پرسپولیس : مهدي تاج پس از مذاكره با فاتح تريم از سمت خود در كميته تيم‌هاي ملي استعفا كرد.

 

 

 وضعيت مربيگري تيم ملي فوتبال مدت‌ها است كه در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. اگرچه افشين قطبي تا جام ملت‌هاي 2011 آسيا قرارداد دارد اما هر روز اخبار مختلفي از حضور مربيان ديگر در كادر فني تيم ملي به گوش مي‌رسد.

نقطه اوج اين ماجرا زماني بود كه مهدي تاج، نايب رئيس فدراسيون و رئيس كميته تيم‌هاي ملي با فاتح تريم سرمربي اسبق تيم ملي تركيه مذاكره كرد. همزمان با اين موضوع علي كفاشيان به عنوان رئيس فدراسيون با بيان اينكه “فاتح تريم را نمي‌شناسم ” مذاكره با اين مربي را تكذيب كرد و گفت: ما با مربيان مختلف صحبت مي‌كنيم و نظرات آنها را جويا مي‌شويم اما اين بدان معنا نيست كه مذاكره‌اي با فاتح تريم يا هر مربي ديگري براي حضور در تيم ملي صورت گرفته است. ما از آنها نظرات مشورتي مي‌گيريم.

اين در حالي بود كه تاج مذاكرات خود را با تريم انجام داده بود. وي به عنوان فردي كه نقش اصلي را در حضور افشين قطبي در تيم ملي ايران داشت، حالا به دنبال جانشين او است. گفته نايب رئيس فدراسيون فوتبال مويد اين نكته است. تاج مي‌گويد: مذاكره با تريم يك كار سازماني بود. معتقدم 2 يا 3 ميليارد هزينه كردن براي آوردن يك مربي خوب رقم زيادي نيست. به نظرم قطبي هم با مربيان بزرگ كار مي‌كند.

تاج ادامه مي‌دهد: مذاكره با مربيان ديگر شرط تدبير و كاملا درست است. با تريم مذاكره كردم و اريكسون نيز حاضر بود با 1.6 ميليون (بدون اعلام واحد پول) سرمربي تيم ايران شود.

 


نايب رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره دوباره به اينكه مذاكرات خوبي با فاتح تريم انجام داده درباره آمدن اين مربي به ايران مي‌گويد: اين موضوع بستگي به نتايج نهايي مذاكرات دارد.

تاج همچنين از جدايي خود از كميته تيم‌هاي فوتبال خبر مي‌دهد و مي‌گويد: هم قبل از عيد و هم بعد از آن با آقاي كفاشيان صحبت كردم و به ايشان گفتم مسئوليت رياست كميته تيم‌هاي ملي را به فرد ديگري واگذار كند. ايشان نيز پذيرفتند و دنبال فرد ديگري براي اين مسئوليت هستند.

وي از ساختار جديد اين كميته نيز صحبت و اعلام مي‌كند: قرار است كميته تيم‌هاي ملي به شكل ديگري به كار خود ادامه دهد به اين ترتيب كه فوتسال زير نظر كميته فوتسال، تيم‌هاي جوانان زير نظر كميته جوانان و … با تقسيم وظايف فعاليت كنند.

همه اين اتفاقات در حالي رخ مي‌دهد كه مشخص نيست در فدراسيون فوتبال چه مي‌گذرد. اين براي اولين بار نيست كه كفاشيان و تاج در يك موضوع واحد صحبت‌هاي متفاوتي را مطرح مي‌كنند.

با توجه به اتفاقات رخ داده به نظر مي‌رسد اختلافاتي بين كفاشيان و تاج وجود دارد. اگرچه ممكن است اين دو در مواجهه با اين سئوال آن را تكذيب كند اما اختلاف نظر درباره مذاكره با تريم و ساير مربيان و همچنين استعفاي تاج از سمت خود در كميته تيم‌هاي ملي اين تصور را به وجود مي‌آورد كه در فدراسيون فوتبال اتفاقاتي در حال رخ دادن است و اختلافاتي وجود دارد، كما اينكه چنين موضوعي در صحبت‌هاي اين دو مشخص است.

اينكه سرمربي تيم ملي چه كسي خواهد شد و اينكه افشين قطبي به كار خود ادامه خواهد داد يا خير، سئوالاتي است كه شايد مسئولان فدراسيون فوتبال نيز در حال حاضر نتوانند به آن پاسخ قطعي و روشن دهند.

به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال كه اين روزها به خاطر جدايي غلامحسين پيرواني و وضعيت مبهم تيم اميد تحت فشار است با مشكلات به مراتب بزرگتري درباره تيم ملي بزرگسالان و وضعيت مربيگري افشين قطبي مواجه است. كسي چه مي‌داند؛ شايد همين روزها شاهد حضور مربي جديد و يا حتي تمديد قرارداد قطبي باشيم. در فدراسيون فوتبال هر اتفاقي امكان پذير است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)