مرجع خبری پرسپولیس : رئيس فدراسيون فوتبال گفت: از حضور بازيكنان كم تجربه و بي‌كيفيت در تيم هاي ليگ برتري، ليگ‌هاي دسته يك و دسته دوم جلوگيري مي‌شود.


علي كفاشيان كه براي انجام ديدار و گفت و گو با مقام هاي ورزشي روسيه به خصوص رئيس فدراسيون فوتبال و وزير ورزشي آن كشور و معاون وزير هفته گذشته در يك سفر دو روزه به مسكو رفته بود درباره دستاوردهاي سفرش به روسيه اظهار داشت: اين روابط بايد به گسترش فعاليت هاي فدراسيون هاي فوتبال ايران و روسيه بيانجامد و در كل از زمينه مساعد در روابط كلي ايران و روسيه ما بايد براي توسعه همكاري هاي دوجانبه درعرصه ورزشي و نه تنها فوتبال بايد استفاه كنيم.

 

اعتقاد دارم كه در عرصه هاي مختلف ورزشي امكانات و شرايط فراوان و خوبي براي همكاري ايران و روسيه وجود دارد كه بايد از آنها استفاده شود.

رئيس فدراسيون فوتبال ايران با اشاره به اينكه روسيه يكي از قطب هاي فوتبال اروپاست و همچنين باشگاه هاي فوتبال خوبي دارد، گفت: وقتي تيم زسكا مسكو در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا حاضر مي شود و در برابر حريف سرسختي مثل اينتر ميلان ايتاليا قرار مي گيرد و حذف مي شود اين نشان دهنده قدرت فوتبال روسيه در اروپاست.

 

در حالي كه تيم ملي روسيه هم مي توانست در جام جهاني 2010 حضور پيدا كند اما اين اتفاق روي حادثه نيفتاد.شهر مسكو هم كه چندين بار ميزبان رقابت هاي مهم جهاني ورزش مثل المپيك بوده و يكي دو سال پيش بود كه مسكو ميزبان فينال رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا بود.

كفاشيان ادامه داد: در روزهايي كه در مسكو بوديم با مسئولين ورزشي اين كشور ديدار كرديم و برنامه ريزي براي همكاري در اين زمينه را بررسي مي كنيم. به نظر من براي همكاري در زمينه هاي فوتبال بزرگسالان و جوانان، فوتبال بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلي زمينه هاي مساعدي وجود دارد و به روسها همكاري در اين عرصه ها ،تعامل ميان آكادمي هاي فوتبال دو كشور و برگزاري مسابقات منطقه اي فوتبال را پيشنهاد كرديم.

رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به ديدارش با همتاي روسي خود و جمعي از مقامات ورزشي روسيه گفت، عنوان كرد: از جمله همكاري هايي كه پيشنهاد داديم همكاري ورزشي موجود ميان دو كشور به شركت تيم فوتسال بانوان ايران در تورنمنت چندجانبه روسيه و نيز سه بازي تيم فوتسال خانم هاي روسيه در ايران بود.

كفاشيان درباره ملاقات روز پنجشنبه با رئيس فدراسيون روسيه و رئيس كميته فوتسال روسيه گفت: ملاقات بسيار خوبي با رئيس فدراسيون فوتبال و تعدادي از مسئولان فوتسال روسيه داشتيم و در مورد افزايش روابط دو طرف در بخش هاي فني و آموزش و بازي‌هاي تداركاتي صحبت و مذاكره شد و قرار شد كه در زمينه‌هاي مختلف از جمله بازي‌هاي دوستانه بين تيم‌هاي بزرگسالان، اميد، زير 19 و 17 سال فوتبال و فوتسال و همچنين فوتسال بانوان همكاري ها و بازي هاي تداركاتي انجام شود و در زمينه فوتسال هم به زودي تاريخ‌هايي را براي انجام بازي‌هاي رفت ‌و برگشت اعلام خواهيم كرد. البته قرار شد كه تفاهم‌نامه‌اي تنظيم شود تا در آفريقاي جنوبي به امضاي دو طرف برسد.

كفاشيان درباره دعوت از رئيس فدراسيون فوتبال روسيه به تهران، اظهار داشت: از رئيس فدراسيون فوتبال روسيه دعوت كرديم تا براي بازديد از امكانات فوتبال ايران سفري به تهران داشته باشد كه آقاي سرگئي فورنسكو از اين پيشنهاد استقبال كرد.

كفاشيان در ادامه درباره وضعيت تيم اميد عنوان كرد: ترتيباتي داده شده تا تيم اميد به بازي هاي المپيك راه بيابد و قرار است در اين راستا چند بازي تداركاتي انجام گيرد كه از آن جمله بازي رفت و برگشت با تيم لهستان در ماه سپتامبر آينده و حضور در تورنمنت ويتنام است.

رئيس فدراسيون فوتبال همچنين از كمك دولت براي بالاتر بردن سطح فوتبال در ايران ابراز خوشحالي كرد و با اشاره به نياز به بودجه كافي و سرمايه گذاري مناسب و هدفمند براي كسب نتايج خوب در فوتبال ملي در رده هاي مختلف گفت: به ما بودجه خوبي وعده داده شده است كه اميدواريم آن را دريافت كنيم.

كفاشيان با اشاره به مقررات فدراسيون فوتبال ايران براي ممانعت از حضور بازيكنان خارجي كم تجربه و بي كيفيت در تيم هاي فوتبال ايران، تصريح كرد:
طبق محدوديت هاي موجود و قوانين فدراسيون فوتبال ايران درباره حضور بازيكنان خارجي، تنها بازيكنان تيم هاي ملي كشورهاي آسيايي و تيم هاي مطرح در جهان مي توانند در تيم هاي ايران حضور داشته باشند و از جذب بازيكنان كم تجربه و بي كيفيت در تيم هاي ليگ برتري، ليگ هاي دسته يك و دسته دوم هم جلوگيري مي شود تا از اين طريق سطح فوتبال در ايران بالاتر رود و كيفيت فوتبال افزايش پيدا كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)