مرجع خبری پرسپولیس : حالا كه سقوط براي ابومسلم از شير مادر حلال‌تر شده، مشهدي‌ها به فكر ليگ بعدي افتادند تا خطه خورشيد در حسرت بي تيمي در پرطمطراق ترين ليگ دنيا نسوزد.

 

مي‌خواهم بگويم از شما چه پنهان كه در مشهد مسوولاني كه تا همين ديروز در خواب زمستاني بودند و به معجزه براي ماندن ابومسلم دلخوش، حالا به دست و پا افتاده اند تا يك امتياز ليگ برتري براي خراسان رضوي بخرند و جايگزين ابومسلم سقوط كرده، كنند. اگر چه هنوز مشكي پوشان شمال شرق مي‌توانند روي كاغذ براي ماندن اميدوار باشند اما خوشبين‌ترين هواداران اين تيم هم مي‌دانند كه بايد غزل خداحافظي را براي محبوب سياهشان بسرايند.

استيل آذين يا نفت؟

خراساني‌ها شانس آوردند كه صلاحي به عنوان استاندار با جمعي از متمولان فوتبال‌دوست اين مملكت رفاقت دارد و مولتي ميلياردرها حاضرند به طرفه العيني برايش پول خرج كنند. سيروس محجوب ، حسين هدايتي و وفايي تنها تعداد كمي از رفقاي جناب استاندار هستند كه هم به او مشاوره اقتصادي مي‌دهند و هم با او فوتبال تماشا مي‌كنند! اينها را گفتم تا به اينجا برسم كه خريدن امتياز ليگ برتري براي مشهدي‌ها مثل آب خوردن است. داستان اما از دي ماه شروع شد،

 

از روزهايي كه رفت و آمدهاي برخي چهره‌هاي سرشناس پولدار و فوتبالي به استانداري خراسان رضوي نظرها را جلب كرد. بيش از همه اين وفايي –كسي كه مدعي است امتياز پرسپوليس واقعي را دراختيار دارد- بود كه در جلسات متعدد با استاندار شركت مي‌كرد. او حتي حميدرضا صدر و عبدا… مهاجر (يكي از مربيان سرشناس ايراني شاغل در اروپا ) را به مشهد كشاند تا با صلاحي وارد شور شوند.

 

در يكي از همين جلسات بود كه پيشنهاد انتقال استيل آذين به مشهد مطرح شد و مورد استقبال همه قرار گرفت. تيم هدايتي از بي هواداري رنج مي‌برد و مشهد احتمالا از بي تيمي. پازل جور بود اما هدايتي براي اين تصميم كبري دچار چالش شخصي بود.پس همان ابتدا از همه فرصت خواست و تا به امروز به رغم رفاقت نزديك با وفايي، محجوب و صلاحي نتوانسته خودش را راضي به اين كار كند. با اين حال هنوز هم انتقال استيل آذين به مشهد گزينه اول استانداري است كه مي‌خواهد استانش از شور و هيجان خالي نشود.

اما گزينه بعدي نفت تهران است، تيمي كه در صدر گروه خود قرار دارد و در صورت صعود، تعداد تيم‌هاي پايتخت را در ليگ برتر افزايش مي‌دهد. اين افزايش اما با سياست تمركز زدايي دولت در بخش ورزش در تناقض است(نيست؟)

از همين رو اخبار موثق حكايت از اين دارند كه در صورت صعود نفت، امتياز اين باشگاه بلافاصله به يكي از استان‌هاي فاقد تيم در ليگ برتر فروخته شود و چه استاني بهتر از استان خراسان رضوي كه پتانسيل و سابقه بالايي در جذب تماشاگر به استاديوم‌ها دارد و البته در نوار مرزي شرق آماج حملات فرهنگي و ورود مواد مخدر است!

از مشهد خبر مي‌رسد نفت را در آب نمك خوابانده اند تا در صورت پافشاري هدايتي به ماندن در تهران بلافاصله به جاي ابومسلم وارد ليگ برتر شود.حالا با همين عنوان يا با عنواني ديگر هنوز هيچ چيز مشخص نيست. فقط آنچه منتشر شده اين كه پشت اين خريد امتياز، تاكيدهاي دولتي قرار دارد.
سوال اساسي اما اين است كه اگر برق شيراز در آخرين روزها از نفت سبقت گرفت، تكليف چيست؟ آيا برق به مشهد مي‌رود يا به هدايتي تكليف مي‌شود كه …

آينده ابومسلم

زمان هنوز به طور صددرصدي مالك ابومسلم نشده است. او پول خرج كرده اما نه به اندازه كافي. با اين حال اميدوار است كه استانداري سرانجام در پايان ليگ برتر به وعده اش عمل كند و امتياز ابومسلم را به نامش ششدانگ سند بزند. موزيانه خواهد بود اگر در ذهنمان به اين فكر كنيم كه با سقوط ابومسلم زمان راحت تر و با پول كمتري مي‌تواند مالك اين تيم شود اما واقعيت همين است. زمان از همين حالا براي فصل بعد كادر فني‌اش را چيده است. او از خداداد برنامه خواسته و براي تعدادي از بازيكنان پيغام فرستاده كه حتي در صورت رفتن ابومسلم به ليگ دسته اول اوضاع اين تيم از لحاظ مالي بهتر خواهد شد. او در برنامه اش خواب بازگشت يكساله به ليگ برتر را ديده است و حتي نزديكانش مي‌گويند پول خوبي هم براي اين كار كنار گذاشته است. اصلاً مذاكره با خداداد يعني دور خيز براي يارگيري و صعود .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)