نشست خبری سرمربی جدید پرسپولیس – بخش دوم

قول میدهم پرسپولیس دوازدهم نشود/ عاشوری تنها دستیار ایرانی من خواهد بود

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در مورد تیم ملی ایران و کی‌روش صحبت نمی‌کنم.

 

سرمربی پرسپولیس در ادامه نشست خبری امروز در پاسخ به این سؤال که آیا به غیر از محسن عاشوری دستیار ایرانی دیگری انتخاب می‌کند یا خیر عنوان کرد: خیر کادر فنی من کامل است و منتظر مربی دروازه‌بان‌ها هستم. مربی دروازه‌بان‌هایم نامش مجی است. با او در مصر 8 سال کار کردم.

 

 

 

وی در پاسخ به این سؤال که از دستیارانش بیوگرافی کامل‌تری ارائه دهد گفت: با پیدالو چهار سال در تیم الاهلی بودم. او همچنین در تیم لیسبون پرتغال نفر دوم بوده است. آقای پدرو سه سال است که با من همکاری می‌کند. از بازیکنان باشگاه معتبری بوده و حتی شاگرد خودم بوده است.

 

خوزه تصریح کرد: اسکار هم 3 سال است به عنوان آنالیزور با من کار می‌کند. او آرژانتینی است و البته خودش می‌گوید دوست مارادونا است. در هر صورت من از کار آنها راضی هستم. شخصی هم که در کنار من نشسته مترجم و چند روزی است که با من کار می‌کند و قرار است در کنار ما با فوتبال ایران آشنا شود.

 

مانوئل در پاسخ به این پرسش که صبر مدیران ایرانی کم است و اگر نتیجه نگیرد ممکن است او را کنار بگذارند و آیا در چنین شرایطی قول قهرمانی می‌دهد یا خیر و همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود رابطه خوبی با کی‌روش سرمربی تیم ملی ندارد اظهار داشت: اجازه بدهید در مورد تیم ملی هیچ حرفی نزنیم و فقط در مورد پرسپولیس صحبت کنیم. من هیچ موقع در مصر قول قهرمانی نداده بودم و فقط به آنها قول دادم هر آنچه در توان دارم به اجرا بگذارم. من در خاورمیانه و آفریقا مربی بوده‌ام و می‌دانم که مسئولیتم سنگین است. اما کار من این است که تیم بسازم. سال اولی که در مصر بودم عنوانی به دست نیاورده‌ام اما در آینده توانستیم پس از 14 سال قهرمان آفریقا شویم و سوپر‌جام آفریقا را هم کسب کنیم.

 

وی افزود: این مشخص است که مدیران صبر کردند و ثواب حوصله خود را گرفتند. ما در طول 8 سال مقام به دست آوردیم. به هر صورت هر گاه تیم باخت بیاورد مدیران حوصله نمی‌کنند، فوتبال همین است و هر موقع برد حاصل می‌شود مدیران با حوصله می‌شوند.

 

سرمربی سرخ‌پوشان تاکید کرد: وقتی من جرأت به خرج داده‌ام و در چنین شرایطی بله گفته‌ام باید به پایش بایستم و البته این حق را داشته باشم که با توجه به این شرایط همه انتظار، صبر و حوصله داشته باشند. من قول می‌دهم که پرسپولیس دوازدهم جدول نشود و قول بیشتر از این نمی‌دهم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که از دربی پایتخت شناخت دارد و گفته می‌شود او در دربی‌ها همیشه برنده است عنوان کرد: در خیلی از کشورها بردن دربی وزن دیگری دارد و حتی پیروزی در دربی از لیگ مهمتر است. ولی برای ما اصل کار یعنی بردن لیگ مهم است. من در کشورهای پرتغال، مصر، عربستان، چند بار دربی را برده‌ام در پرتغال در یک دربی 7 بر یک به پیروزی رسیدم که یک برد تاریخی شد. در مصر نیز در یک دربی 6 بر یک بردیم که این دربی هم تاریخی شد.

 

سرمربی پرسپولیس افزود: ‌در عربستان سعودی در سه دربی به دو تساوی و یک برد رسیدم. امیدوارم در اینجا هم چنین نتایجی تکرار شود ولی می‌دانیم که در لیگ 34 بازی انجام می‌دهیم اگر این دو دربی را کم کنیم بقیه بازی‌ها را باید ببریم. ما انتظار داریم وقتی به پایان لیگ می‌رسیم نتایج‌ و امتیاز‌های لازم را کسب کرده باشیم. البته می‌دانیم که دربی توجه جامعه را جلب می‌کند و هیجان آن قابل قیاس نیست. هفته ششم اولین دربی برگزار می‌شود و من امیدوارم آن موقع پرسپولیس در شرایط خوبی باشد تا هم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم و هم ببریم.

 

مانوئل در ادامه این نشست در خصوص اینکه در این چند روز که در تمرینات پرسپولیس حضور داشته ضریب هوشی بازیکنان را چطور دیده است گفت: بازیکنی که به این سطح رسیده و در چنین باشگاهی بازی می‌کند امکان ندارد باهوش نباشد. در این باشگاه افراد زیادی هستند و من مطمئنم که همه آنها هوش کافی دارند و امیدوارم از هوش آنها استفاده کنیم تا به فرم دلخواهی را که در نظر گرفته‌ایم برسیم و آنطور که می‌خواهیم بازی کنیم. به همین دلیل باید هر روز کارمان را سریعتر‌ انجام دهیم.

 

وی در این باره که گفته می‌شود نسبت به تصمیمات اشتباه داوری واکنش نشان می‌دهد و مشکل دارد اظهار داشت: کدام مربی از تصمیم داوری در یک برهه‌ای به مشکل نخورده است؟ به هر جهت تأثیر هیجان بازی در آن لحظه باعث می‌شود که واکنش نشان دهیم. ما دوست داریم که برنده شویم و دوست نداریم داور تصمیم نابجا بگیرد. با توجه به تجربه‌ایی که دارم سعی کرده‌ام بر هیجان خودم غلبه کنم.

 

وی افزود: همیشه وظیفه من این است که از تیم دفاع کنم و برای من بازیکنان خودم بهترین هستند. اگر ببازیم من مربی باخته‌ام اما وقتی می بریم این بازیکنان هستند که پیروز می شوند! من به چیزی که می‌گویم عمل می‌کنم و آنها باید بدانند همیشه در کنارشان هستم.

 

سرمربی پرتغالی در اینباره که وقتی کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران شد در مصاحبه با روزنامه آلویور اعلام کرده که کی‌روش به درد فوتبال فرسوده ایران می‌خورد گفت: من اصلا چنین صحبتی با این روزنامه نکردم. دوستان می‌توانند هر چیزی بنویسند اما واقعیت ندارد بعضی‌ها از خود این صحبت‌ها را ابداع می‌کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)