مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیسی ها در شرایطی گام به اولین پیکار لیگ جدید گذاشتند که در نگاه اول تنها دو نام آشنا از فصل گذشته در ترکیب این تیم به چشم می آمد!

 

با تصمیم مانوئل خوزه پرتغالی کاپیتان های اول تا سوم پرسپولیس نخستین مسابقه لیگ را از روی نیمکت آغاز کردند تا در نهایت این تیم به یک سه امتیاز ارزشمند و حیاتی در کوره آدم پزی آبادان دست پیدا کند.

 

با نگاه به ترکیب اولیه این تیم مشاهده می شود از تیم فصل گذشته تنها فشنگچی و آقازمانی در ترکیب قرار گرفته اند و اگر پولادی را که فصل گذشته تنها در لیگ قهرمانان آسیا می توانست برای پرسپولیس به میدان برود بازیکن جدید به حساب آوریم این تیم با 9 تغییر در ترکیب اصلی لیگ دوازدهم را آغاز کرد!

 

در فوتبالی در سطح لیگ برتر انگلیس الکس فرگوسن سالها دندان روی جگر می گذارد تا بالاخره راضی به جایگزینی مهره های ناسازگاری چون دیوید بکهام و کارلوس توز می شود، اما اینجا ایران است با همه معادلات خاص خودش! اینجا حتی اگر تمام ترکیب تیمی به یک باره دستخوش تغییر شود باز هم می تواند مدعی جدی قهرمانی به حساب آید.

 

مدعیان قهرمانی در ایران برای رسیدن به جام قبل از هر چیز کمربند خط دفاعی خود را محکم می کنند. محمد رویانیان در این منطقه با خارج کردن نامهایی که یادآور خاطرات بد هواداران پرسپولیس بودند، میثاق ، شیث و نصرتی را در فهرست فروش گذاشت و بهترین های ایران را جایگزین کرد تا دست و دل هواداران بابت آمدن هر روی توپ دروازه ارتش سرخ نلرزد.

 

ترکیب سه نفره گردان – بنگر – حسینی شاید در ایران بی نظیر نباشد اما به طور قطع یکی از بهترین هاست و می توانند سرخوپشان را در مسیر قهرمانی یاری سازند. شاید با اغماض برابر خطای نصرتی که سابقه اخلاقی بدی نداشته وی هم می توانست در این ترکیب جای بگیرد و پرسپولیس یکی از کم نقص ترین خطوط دفاعی دهه های خود را تشکیل دهد. به خصوص اینکه می دانیم قرار است یک گلر خارجی هم به این جمع اضافه شود و مشکل جایگزین در خط دروازه را حل کند. اما  بعد از نصرتی ، مجتبی شیری بهترین گزینه برای تعویض بود که این گونه نشد و حالا سرخ ها امیدوارند زوج بنگر و حسینی دچار افت یا محرومیت از حضور در مسابقات نشوند.

 

 

 

در دو سمت خط دفاعی ماهینی و پولادی همین که کابوس سال های اخیر دفاع کناری پرسپولیسی ها را برطرف کرده اند موفقیتی بس بزرگ حاصل شده است. فشنگچی و پولادی برابر صنعت نفت آبادان به تناوب در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس دیده شدند و پولادی بیشتر رو به جلو بازی کرد. زوج ملی پوش دو سمت خط دفاعی پرسپولیس از اولین آزمون سرخپوشان در آبادان سربلند بیرون آمدند. توانایی این دو در انجام وظایف دفاعی به مراتب بیشتر از میل به نفوذ بود و بهتر است پولادی به جای حضور در زمین حریف در همین منطقه به کار گرفته شود و در مواقع لزوم ورود بازیکنانی چون مهدوی کیا ، علی عسگر و فشنگچی در این جناح می تواند رسیدن به نتیجه دلخواه را ممکن تر سازد.

 

سوسا جدیدترین برزیلی لیگ ایران در اولین نمایش رسمی خود در قلب خط میانی پرسپولیس امیدوارکننده ظاهر شد و با جنگندگی و درگیری هایش نشان داد استانداردهای لازم برای عرض اندازم در لیگ برتر ایران را دارد.  در کنار او آقازمانی همچنان سراسیمه عمل کرد تا مشخص شود در این پست حساس مرد مسابقات بزرگ پرسپولیس باید از بیرون جذب شود و به او به عنوان یک یار جایگزین اتکا شود.

 

از میان محمد نوری و علی کریمی نیمکت نشین تنها جادوگر فرصت به زمین آمدن در نیمه دوم را پیدا کرد. نیاز پرسپولیس به توپ پخش کن را این دو نفر بیمه کرده اند تا حرف و حدیثی درباره آن باقی نماند. کافی است به دقیقه 89 بازی نگاه کنید که تک پاس کریمی سرنوشت پیکار آبادان را رقم زد. افشین اسماعیل زاده هم در اولین بازی رسمی خود با پیراهن سرخ در کنار نشان داد هنوز با شرایط پرسپولیس به طور کامل آشنا نشده و اگر قرار باشد در ترکیب اصلی قرار بگیرد حضور در مرکز خط میانی به جای آقازمانی برای او معقول تر از هافبک راست به نظر می رسد.

 

پیشانی خط حمله کعبه آمال پرسپولیسی هاست! جایی که با حضور بازیکنان پرتعداد و باکیفیت این تیم هر کاری بخواهد می تواند انجام دهد و قادر به پیاده کردن هر طرح و برنامه ای است. در نیمه اول با توجه به آب و هوای آبادان محمد قاضی قدرتی به کار گرفته شد و طی همکاری با کریم انصاری فرد موفق شدند چند موقعیت نصفه و نیمه خلق کنند که به ثمر ننشست اما در نیمه دوم خوزه پرتغالی عناصر فانتزی خود علی عسگر ، کریمی و کاظمیان را به بازی فرستاد و با تغییر تاکتیک هجومی به نتیجه رسید.

 

تازه این در شرایطی است که بدانیم غلامرضا رضایی و ایمون زاید هنوز به مرز آمادگی نرسیده اند و در فهرست 18 نفره هم جایی ندارند!

 

پرسپولیس 91 جنسش برای جام گرفتن بدجوری جور است! در صورتی که همه پست های خود را به یک سطح کیفیت برساند…

 

حسن مهدوی/ انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)