موشک ایرانی تولدت مبارک!

مرجع خبری پرسپولیس : سایت فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا تولد یکی دیگر از بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس را با انتشار مطلبی تبریک گفت.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس سایت فیفا طبق معمول در مطلبی که یکشنبه ها منتشر می کند زادروز تولد بزرگان فوتبال جهان را طی هفته آینده تبریک می گوید و از این رو سالروز تولد مهدی مهدوی کیا را نیز تبریک گفت.

 

 

مهدی مهدوی کیا اسطوره فوتبال ایران متولد پنجم مردادماه 1356 در شهرری تهران است و نزدیک به 13 سال سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی و 12 سال حضور در بوندسلیگای آلمان را دارا می باشد. وی که در سال 1390 پس از 13 سال دوری از پرسپولیس بار دیگر به این تیم بازگشت افتخاراتی همچون مرد سال فوتبال آسیا در سال 2003 ، جوان برتر فوتبال آسیا در سال 1997 ، دو مقاوم سومی جام ملت های آسیا ، دو بار انتخاب به عنوان بازیکن فصل هامبورگ و یک بار انتخاب به عنوان بال برتر بوندسلیگا از سوی مجله کیکر را یدک می کشد.

 

فیفا همچنین علاوه بر مهدوی کیا در این هفته به افرادی همچون فلیکس ماگات ؛ مارک همسیک و پدرو نیز تولدشان را تبریک گفته است.

 

در بخشی از متن تبریک فیفا برای مهدی آمده است: «مهدی مهدوی کیا که فوتبال خود را از پرسپولیس آغاز کرد  و با این به سه مقام قهرمانی لیگ رسید، پس از مدت ها انتظار ایران برای حضور دوباره در جام جهانی گل پیروزی بخش این تیم برابر آمریکا را در جام جهانی 98 فرانسه به ثمر رساند. وی در جام جهانی 2006 آلمان هم برای ایران به میدان رفت و در 4 دوره جام ملت های آسیا نیز عضو تیم ملی ایران بود و دو بار به مقام سومی رسید. وی فوتبال خود در بوندسلیگا را از بوخوم آغاز کرد و سپس راهی هامبورگ و آینتراخت فرانکفورت شد و در بازگشت به ایران به عضویت استیل آذین ، داماش و پرسپولیس  درآمد. وی در سال 2003 عنوان مرد سال فوتبال آسیا را به دست آورد.»

 

«Mehdi Mahdavikia (35) participated in Iran’s long-awaited return to the FIFA World Cup, at France 1998, where he scored the winning goal in a memorable victory over USA. He was also part of the Iranian squad that earned a point at Germany 2006. Mahdavikia played in four AFC Asian Cups in a row, from 1996 onwards, twice earning third-placed finishes. The right-winger started at Persepolis, with whom he won three Iranian championships. He then secured a prestigious move to Germany, where he starred for Bochum and then Hamburg. He remained at the latter club for several seasons, winning the UEFA Intertoto Cup, before being transferred to Eintracht Frankfurt. He subsequently moved home to Iran, where he turned out for Steel Azin, Damash, and Persepolis again. In terms of individual accolades, Mahdavikia was named Asian Footballer of the Year in 2003.»

 

http://www.fifa.com/newscentre/features/news/newsid=1666982/index.html?intcmp=newsreader_news_caption

 

 

 

 

 

 

* مطالب مرتبط

براي آقا مهدي مهدوي كيا كه بايد به او افتخار كرد / پرشـور و باشعــور

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)