مرجع خبري پرسپوليس : عملكرد شهاب گردان از زمان پيوستنش به پرسپوليس با نظرات موافق و مخالف بسياري از سوي كارشناسان و پيشكسوتان پرسپوليس مواجه شده است. دروازه‌بان مازندراني پرسپوليس در ديدار سرخ‌ها برابر گهر دورود روي صحنه گل حريف مرتكب يك اشتباه شد.


داوود فنايي كه خود سال‌ها از قفس توري سرخپوشان همزمان با احمدرضا عابدزاده حراست كرده است در صحبت‌هاي خود از شماره يك اين فصل پرسپوليس دفاع كرد.


مي‌خواهيم راجع به عملكرد شهاب گردان نظر شما را بدانيم؟
ببينيد من چند بار با دنيل گاسپر درباره شرايط دروازه‌بان‌هاي ايراني صحبت كردم. او مي‌گفت خروج از دروازه و تايمينگ مناسب روي ارسال‌هاي از كنار مشكلي است كه حتي مهدي رحمتي هم با آن مواجه است. بدن گردان در آن صحنه با توپ مماس نبود، تايمينگ مناسبي هم نداشت و آن اتفاق افتاد.

 

گردان بازيكن ملي است. انتظارات بالطبع از او بالاست؟
شايد به خاطر اين كه سال و روزهاي اول حضورش در پرسپوليس را مي‌گذراند. بنابراين با دو، سه بازي نبايد راجع به او قضاوت كنيم. من احساس مي‌كنم شهاب نياز به زمان بيشتري دارد تا در فضاي پرسپوليس جا بيفتد. به هر حال در پرسپوليس حتي بيشتر از تيم ملي زير ذره‌بين هستيد.

 

شرايط روزهاي ابتدايي حضور خودتان در پرسپوليس را به ياد داريد؟
بله، در اولين بازي كه براي پرسپوليس به ميدان رفتم، در تالش برابر چوكا 3 گل خوردم. اما به كمك تيم، احمدرضا عابدزاده و كادر فني خيلي زود با شرايط وفق پيدا كردم.

 

وقتي دروازه‌بان ملي‌پوش به پرسپوليس مي‌آيد مردم حق دارند توقع بالايي از او داشته باشند.
بايد ديد احمد ناجي به عنوان مربي دروازه‌بان‌‌ها تا چه حد موفق شده با گلرهاي پرسپوليس از لحاظ روحي و رواني ارتباط برقرار كرده باشد. شهاب گردان نياز به حمايت دارد. الان اگر كسي مي‌آيد از اين بازيكن ايراد مي‌گيرد، بايد راهكار مناسب براي بهتر شدن هم ارايه بدهد. چون تنها با بزرگ‌نمايي اشتباهات، كسي پيشرفت نمي‌كند.


فصل قبل ميثاق معمارزاده در گيرودار حاشيه‌هاي پرسپوليس گرفتار شد، اما كسي كمكي به او نكرد و تنها تا توانستند تخريبش كردند.
دقيقا همين طور است. ميثاق از هر لحاظ شرايط تبديل شدن به يك دروازه‌بان شش‌دانگ را دارد. او يك فصل خوب را در فولاد داشت و به تيم‌ملي دعوت شد. اما در پرسپوليس فقط از او ايراد گرفتند و كسي كمكش نكرد از آن شرايط خارج شود. حالا اگر بخواهند همين رفتار را با گردان بكنند نتيجه‌اش هماني خواهد شد كه سر ميثاق آمد.


به مانوئل خوزه هم خيلي انتقادات مي‌شود. بيشتر از همه هم پيشكسوتان اين كار را مي‌كنند؟
متاسفانه بعضي از پيشكسوتان فقط تخريب مي‌كنند. خوزه تيم را نبسته و زمان كافي براي هماهنگ كردن بازيكنان نداشته است. شايد اگر خودش تيم را مي‌بست، بازيكنان ديگري را جذب مي‌كرد.


خب پيشكسوت پرسپوليس هم دلش براي تيمش مي‌سوزد. بعضي از آنها هم مي‌توانند به تيم كمك كنند؟
بله، اگر پيشكسوتان عزيز يك مقدار دل‌شان بيشتر به حال پرسپوليس بسوزد. يكي مثل مايلي‌كهن هم انتقاد مي‌كند و هم راهكار مي‌دهد. اما آنهايي كه مثل بلبل فقط حرف مي‌زنند، براي پرسپوليس چه كرده‌اند؟ آنهايي كه هر چه دارند از پرسپوليس دارند.

 

يعني پيشكسوت پرسپوليس وقتي شكست تيمش را مي‌بيند حق ندارد انتقاد كند؟
منظور من اين نيست. چرا علي آقا (پروين) بايد در عصبانيت مصاحبه كند؟! يا محمد پنجعلي و ديگران چرا نبايد دل‌شان براي پرسپوليس بيشتر بسوزد. به بعضي از اين آقايان به اندازه كافي فرصت داده شد كه براي پرسپوليس قدمي بردارند كه حاصل كارشان هم مشخص است.


مديريت پرسپوليس را چگونه ديده‌اي؟
من تا به حال آقاي رويانيان را از نزديك نديده‌ام. با اين حال از ايشان مي‌خواهم به خاطر تمام تلاش‌هاي‌شان براي بستن تيمي قدرتمند تشكر كنم. چند وقت پيش ورزشگاه شهيد درفشي‌فر و امكاناتش را كه ديدم حسابي لذت بردم. سال‌ها در پرسپوليس بودم، اما بايد بگويم مديرعامل مثل محمد رويانيان نديده‌ام.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)