مرجع خبري پرسپوليس : مشاور امور حقوقی و امور بین الملل باشگاه پرسپولیس گفت: پرونده وینگادا را به CAS ارجاع دادیم و به صلاحیت فیفا هم اعتراض کردیم.


پرونده اختلاف باشگاه پرسپولیس و نلو وینگادا را که پیش از این در فیفا مطرح بود و چندی پیش به صدور حکم اولیه انجامید، با اعتراض باشگاه پرسپولیس از این حکم در CAS پیگیری خواهد شد.

 

دکتر مصطفی شکری در این ارتباط گفت: ما پس از آنکه حکم اولیه صادر شد، از فیفا خواسته بودیم اصل حکم و مستندات پرونده را برای ما ارسال کند. مدت ها منتظر این مدارک بودیم که چندی پیش در اختیار باشگاه قرار گرفت. بر اساس مستنداتی که از سوی فیفا ارسال شد، لایحه ای را تنظیم کردیم که برای دیوان عالی داوری ورزش ارسال کردیم.

 

وی ادامه داد: البته در این مدت تلاش باشگاه بر این بود که این مشکل به صورت توافقی حل شود. به توافق هایی نیز رسیدیم ولی در نهایت آقای وینگادا خواستند که مشکل در مراجع قانونی حل شود. در حال حاضر همه اقدامات لازم هم انجام شده است.

 

دکتر شکری با اشاره به وارد شدن ایراد شکلی و ماهوی به حکم فیفا، تصریح کرد: از نظر شکلی این ایراد را وارد کردیم که فیفا صلاحیت رسیدگی به این شکایت را نداشت، چون در قرارداد توافق شده بود، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مرجع رسیدگی به هر گونه اختلاف باشد. از نظر ماهوی هم به بعضی مستندات پرونده و همچنین مواردی که لحاظ نشده است ایراد وارد کردیم و از CAS خواستیم که این پرونده با یک قاضی مورد قضاوت قرار بگیرد.

 

وکیل باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد؛ ایراد شکلی وارده از سوی باشگاه پرسپولیس مورد حساسیت فیفا قرار گرفت. آنها انتظار این مساله را نداشتند و در نامه ای به CAS خواستند پرونده با سه قاضی بررسی گردد تا نماینده فیفا هم در آن حاضر شود. آنها نگران این مساله هستند که اگر ایراد شکلی باشگاه پذیرفته شود، صلاحیت آنها برای بررسی پرونده مشابه زیر سوال برود. در نهایت CAS در نامه به باشگاه اعلام کرد؛ با وجود نظر فیفا، درخواست باشگاه پرسپولیس برای حضور یک قاضی پذیرفته شده است.

 

دکتر شکری در پایان افزود: CAS در نامه خود آورده است به محض پرداخت هزینه دادرسی پرونده به جریان می افتد که اگر ایراد ما درباره فیفا مورد قبول واقع شود، این هزینه از سوی فیفا به باشگاه پرسپولیس بر می گردد.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)