چهارشنبه 2 اردیبهشت (22:00)

مرجع خبری پرسپولیس : افشین قطبی پس از 154 روز فردا وارد تهران می شود .

افشين قطبي عصر چهارشنبه به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال ايران انتخاب شد تا پس از پس ‪ ۱۵۴‬روز بار ديگر به كشورمان بازگردد.

قطبي نوزدهم بهمن سال ‪ ۱۳۴۲‬در شيراز به دنيا آمد و در سن ‪ ۱۳‬سالگي همراه با پدرش به آمريكا رفت.

وي در دوران نوجواني و جواني خود در باشگاه‌هاي آليتاليا؟ آتوباهن؟ ولي ايگلز و فلايرز آمريكا بازي كرد و در سن ‪ ۱۸‬سالگي وارد دانشگاه يو.سي.ال لس آنجلس شد تا مقدمات ورودش به دنياي مربيگري فراهم شود.

قطبي چهار سال بعد هدايت تيم زنان اين دانشگاه را برعهده گرفت و سپس مدرسه فوتبالي را تاسيس كرد. وي در آن مدرسه با بورا ميلوتينوويچ صربستاني آشنا شد.

او همچنين به هنگام تدريس در دانشگاه ‪ UCLA‬كاليفرنيا با استيو سمسون آشنا شد. سمسون پس از قبول هدايت تيم ملي فوتبال آمريكا در جام جهاني ‪ ۱۹۹۸‬فرانسه به قطبي پيشنهاد همكاري داد تا وي بتواند حضور در جام جهاني را تجربه كند.

كادر فني تيم ملي آمريكا بعد از جام جهاني فرانسه تغيير كرد و قطبي بار ديگر به مدرسه فوتبالش بازگشت اما گاس هيدينگ مربي صاحب نام هلندي كه سال ها قبل با افشين آشنا شده بود، پيشنهاد حضور در تيم ملي كره جنوبي را به وي داد.

وي نقش پشت پرده‌اي در تيم ملي كره جنوبي در جام جهاني ‪ ۲۰۰۲‬داشت. اين مربي تمام برنامه ريزي ها، طراحي تاكتيك ها، فيلم و انيمشين بازي‌ها را براي هيدينگ آماده مي‌كرد.

ديك ادووكات مربي هلندي تيم كره جنوبي نيز در سال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي از قطبي خواست تا دوباره در اين تيم حضور يافته و جام جهاني ديگري را همراه با كره جنوبي تجربه كند.

پس از روي كار آمدن حبيب كاشاني در باشگاه پرسپوليس مقدمات حضور قطبي در ايران فراهم شد .

قطبي روز ‪ ۱۸‬مردادماه سال ‪ ۱۳۸۶‬پس از ‪ ۳۰‬سال وارد تهران شد تا هدايت تيم سرخ پوش پايتخت را برعهده گيرد.

پرسپوليس در آغاز هفتمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران با قدرت ظاهر شد.

اين تيم با ‪ ۱۸‬بازي بدون شكست در صدر اين رقابت‌ها قرار گرفت و در بازي خاطره انگيز با پيروزي بر سپاهان به مقام قهرماني ايران دست يافت.

وي پس از قهرماني پرسپوليس ايران را ترك كرد اما با شرايط بهتري به تهران بازگشت تا كار خود را در اين تيم دنبال كند اما برخي مشكلات باعث شد تا قطبي روز ‪ ۲۹‬آبان ماه از سمت سرمربيگري پرسپوليس كناره‌گيري كند.

اين مربي عصر امروز به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال ايران انتخاب شد تا اين تيم را در دو ديدار حساس برابر تيم‌هاي ملي كره شمالي و جنوبي در مرحله مقدماتي جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬آفريقاي جنوبي همراهي كند.

بدون شك تجربه و آشنايي كامل قطبي از فوتبال ايران و تيم ملي كره جنوبي و محبوبيت اين مربي نزد هواداران كشورمان مي‌تواند نقش بسزايي در موفقيت آتي تيم ملي براي راهيابي به جام جهاني داشته باشد.

در هر صورت اميدواريم با يك برنامه ريزي منسجم و حمايت تمامي اهالي فوتبال، تيم ملي بتواند جواز حضور در جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬آفريقاي جنوبي را بدست آورد.

مرجع خبری پرسپولیس : آقای دایی دنیا به کسی وفا ندارد ! حالا افشین قطبی سرمربی تیم ملی شده و شما بیکار هستید !!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)