مرجع خبری پرسپولیس : بين نام‌هايي كه در ليست بازيكنان الاتحاد كنار هم رديف شده و نتيجه‌اي كه اين تيم تا اينجاي ليگ قهرمانان گرفته كوچكترين سنخيتي به چشم نمي‌آيد.

 

الاتحاد بهترين نتيجه را از ميان بهترين‌هاي قاره كهن گرفته، بي‌آنكه به توانايي تك ستاره‌هايش دل ببندد. همين تيم حالا حريف پرسپوليس شده. درست مثل فصل پيش ليگ قهرمانان كه البته آن رويارويي در مرحله گروهي بود و شامل دو بازي رفت و برگشت.

 

 

بازي رفت را پرسپوليس با سه گل در خانه الاتحاد شكست خورد و در نبرد دوم، 3-2 برنده شد اما آنگونه كه شانسي براي صعود پيش‌رويش بماند. از آن تيم اما بازيكنان زيادي براي الاتحاد نمانده‌اند و اين تيم با چهره‌اي متفاوت قرار است دوباره بايستد روبروي پرسپوليس.

 

در دو بازي فصل پيش نونوآسيس و پائولو ژرژ پرتغالي را در تركيب الاتحاد ديده بوديم و زيايا، حشام، ابوچرونه و محمد نور را كه جز محمد نور، همه الاتحاد را ترك گفته و جاي خود را داده‌اند به يكسري گمنام و كم‌تجربه. بازيكناني جز چند نفر، همه عربستاني‌اند و الاتحاد، بومي‌ترين تيم در ليگ برتر اين كشور. جالب‌تر آمار ملي‌پوشان تيم عربستاني است كه تعدادشان از 2 نفر فراتر نمي‌رود؛ حمد المنتشري و محمد نور بازيكنان الاتحاد البته كم‌تجربه هم نيستند و مي‌شود گفت كه بيش از نيمي از آنها بازي در تيم ملي عربستان را تجربه كرده‌اند اما امروز به هر دليل جايي در اين تيم ندارند. بازيكناني همچون مبروك زايد كه در هر 6 بازي پيشين الاتحاد درون دروازه اين تيم ايستاده، رضا توكار، مناف ابوشغير، محمد الرشيد، سعد كريري، نايف حزازي، اوسامه العربي، صالح سغري، مشعل سعيد و سلطان النمري، آنها اما روزگار ستاره بودن را مدت‌هاست كه از سر گذرانده و امروز تجربه‌هاي خود را ريخته‌اند وسط دايره تا با تكيه به آن الاتحاد را به موفقيت برسانند. تيمي كه بدترين رتبه‌اش در تاريخ را همين امسال با پنجم شدن در ليگ عربستان تجربه كرده و برخلاف آن، با مربي اسپانيايي و تازه‌واردش چشم قاره را به خود دوخته است. الاتحاد امروز بيشترين سهم را از ملي‌پوشان سابق عربستان دارد و در كنار آنها، صاحب تنها 4 بازيكن خارجي است.

فابريس اوندامه 24 ساله كه از سال 2008 عضو تيم ملي كنگو هم هست تنها چند هفته‌اي است به الاتحاد پيوسته و البته هنوز نتوانسته جايي ثابت در تركيب اين تيم براي خود بيابد. درست برعكس عبدالغني فوزي مراكشي كه با نظر مستقيم سرمربي اسپانيايي به طور قرضي و تنها براي بازي در ليگ قهرمانان از ويتوريا گيمارش پرتغال به الاتحاد آمده و در 5 بازي از 6 بازي قبلي هم به ميدان رفته.

سومين بازيكن خارجي الاتحاد، حسني عبدرابو مدافع تيم ملي مصر است و يكي از فيكس‌هاي تيم عربستاني كه او هم از نيمه‌هاي فصل راهي الاتحاد شده. برخلاف او عبدا… عمر بحريني روزگار خوشي در عربستان ندارد. اين مدافع هم اولين فصل حضورش در الاتحاد را مي‌گذراند و البته هرگز بازيكن فيكس اين تيم نبوده؛ به ويژه از روزي كه رائول كانداي اسپانيايي هدايت الاتحاد را برعهده گرفته است. خارجي‌هاي الاتحاد خيلي مورد اعتماد سرمربي نبوده‌اند و در عوض مبروك زايد، رضا توكار، نايف حزازي، سعد كريري، مشعل سعيد، محمد نور، حمد المنتشري، محمد ابوسابان، عبد ولاتف و ابراهيم حزازي كه همه يك كارنامه پربار ملي به دست دارند، شده‌اند همه كاره الاتحادي كه به عنوان بهترين تيم اين فصل از ليگ قهرمانان قرار است بايستد روبروي پرسپوليس.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)