مرجع خبری پرسپولیس : مطابق آخرین اطلاعاتی که به دستمان رسیده بازگشت علی پروین و محمد دادکان به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مراحل نهائی خود را طی می کند.

 

اولين و مهم‌ترين اتفاق، ‌كنار گذاشتن سرمربي كروات و انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي جديد باشگاه پرسپوليس بود؛ اتفاقي كه با موافقت سعيدلو،‌ رئيس مجمع باشگاه صورت گرفت و حالا بعد از تغييرات فني سازمان ورزش به دنبال انتخاب و معرفي اعضاي هيات‌مديره باشگاه است تا در بازگشت به ليگ، پرسپوليس با چهره جديدي در بخش مديريت و كادر فني، رقابت‌ها را دنبال كند.

حبيب كاشاني براي حضور در اردوي دبي و همراهي سرخپوشان وارد امارات شد اما پيش از اين سفر، اسامي 15 گزينه را براي انتخاب به عنوان اعضاي هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس به مسئولان سازمان تربيت‌بدني اعلام كرد. در اين فهرست، نام تعدادي از پيشكسوتان باسابقه اين باشگاه و همين‌طور تعدادي از شخصيت‌هاي سياسي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ديده مي‌شود و انتظار مي‌رود مسئولان سازمان، تركيبي از شخصيت‌هاي ورزشي و سياسي را براي عضويت در هيات‌مديره پرسپوليس انتخاب و معرفي كنند.

اسامي 15 گزينه اعلام نشده اما منابع نزديك به سرپرست باشگاه پرسپوليس اسامي تعدادي از آنها را به صورت غيررسمي در اختيار رسانه‌ها قرار داده‌اند. گفته مي‌شود سرشناس‌ترين نامي كه در اين فهرست ديده مي‌شود، علي پروين است.

 با سابقه‌ترين و نامدارترين پيشكسوت باشگاه پرسپوليس كه سال‌ها به عنوان كاپيتان و پس از آن سرمربي اين باشگاه فعاليت داشت، همچنين زماني مدير فني اين باشگاه بود اما با ورود محمدحسن انصاري‌فرد از مجموعه باشگاه پرسپوليس جدا شد و ديگر سمتي در اين باشگاه نداشت.

 

پروين يك فصل عنوان همه‌كاره يا سرپرست موقت باشگاه را نيز در اختيار داشت و با عضويت در هيات‌مديره پرسپوليس، مي‌تواند باز هم وارد سيستم مديريتي اين باشگاه شود. به نظر مي‌رسد حبيب كاشاني قصد دارد پس از بازگشت علي دايي به باشگاه پرسپوليس ديگر پيشكسوت پرافتخار اين مجموعه را نيز بازگرداند. البته علي پروين پيش از اين اعلام كرده بود كه تنها به حضور در بخش فني تمايل دارد و تاكنون نظر مساعدي نسبت به فعاليت در پست‌هاي مديريتي نشان نداده است. گفته مي‌شود پيش از معرفي پروين نشستي بين او، كاشاني و سعيدلو در سازمان ورزش برگزار خواهد شد و توافق نهايي در اين جلسه صورت مي‌پذيرد.

 

 بررسي شرايط گزينه‌ها

علاوه بر پروين، نام‌هاي ديگري هم در فهرست كاشاني ديده مي‌شود. گفته مي‌شود نام محمد دادكان هم در اين فهرست ديده شده؛ ‌يكي از پيشكسوتان باشگاه پرسپوليس و رئيس اسبق فدراسيون فوتبال كه تلاش‌هاي زيادي براي بازگشت او به ورزش صورت گرفت اما حاضر به همكاري مجدد با سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال نشده بود و حالا ممكن است حضور در هيات‌مديره پرسپوليس را بپذيرد. دادكان بارها گزينه مديريت در باشگاه پرسپوليس بود اما اين فرصت براي او فراهم نشد.حسين كلاني يكي ديگر از گزينه‌هاي موردنظر بود اما كلاني تمايلي به فعاليت در اين بخش نشان نداده و معتقد است شرايط لازم براي عضويت در هيات‌مديره اين مجموعه را ندارد.

گفته مي‌شود نام فريدون معيني  و همايون بهزادي هم به عنوان گزينه‌هاي پيشكسوت باشگاه براي حضور در هيات‌مديره پيشنهاد شده است. در نهايت مسئولان سازمان ورزش پس از بررسي شرايط گزينه‌ها و مذاكره با آنها اعضاي هيات مديره را انتخاب ‌خواهند كرد البته تا كنون هيچ مذاكره‌اي با اسامي موجود در فهرست كاشاني صورت نگرفته است.

بخش ديگر اين فهرست، گزينه‌هايي است كه براي انتخاب اعضاي غير ورزشي، ‌اقتصادي يا سياسي هيات‌مديره معرفي شده‌اند. نام مجيد فرخزادي كه از زمان اكبر غمخوار سابقه همكاري با پرسپوليس را داشته باز هم در اين فهرست ديده مي‌شود. نام پرويز سروري و كوثري از جمع نمايندگان مجلس هم در اين فهرست ديده مي‌شود.حبيب كاشاني هم به عضويت هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس در مي‌آيد و در اولين جلسه با موافقت ديگر اعضا، حكم مديريت او پس از سرپرستي صادر خواهد شد.

 

 تغييرات در كادر فني

سازمان تربيت بدني به زودي وضعيت كادر مديريتي باشگاه پرسپوليس را مشخص خواهد كرد و البته پيش از آن علي دايي بايد وضعيت كادر فني تيمش را روشن كند. بعد از ورود دايي و كنار رفتن عابدزاده، يحيوي عضو جديد كادر فني باشگاه بوده و البته انتخاب او با حاشيه‌ها و اعتراض‌هاي زيادي همراه شده است. دروازه‌بان و مربي سابق باشگاه استقلال حالا مربي دروازه‌بانان پرسپوليس است.

پس از يحيوي، دايي بايد اسامي ديگر دستياران خودش را اعلام كند و در خصوص انتخاب سرپرست تيم با حبيب كاشاني به توافق برسد.

سرمربي پرسپوليس فعلا هدايت اين تيم در اردوي دبي را بر عهده دارد اما همزمان مذاكره با گزينه‌هاي خودش را آغاز كرده و گفته تا روز سه‌شنبه اسامي همه اعضاي كادر فني را اعلام مي‌كند.

همچنان گفته مي‌شود محمد احمدزاده گزينه اصلي دايي براي حضور روي نيمكت پرسپوليس است و احتمالا پس از بازگشت سرخپوشان از اردوي امارات در تمرين‌هاي اين تيم حضور پيدا مي‌كند. در اين خصوص با افشين پيرواني هم مذاكراتي صورت گرفته اما مربي و سرمربي سابق پرسپوليس اعلام كرد، تنها به عنوان سرمربي فعاليت مي‌كند و پيشنهاد دستياري را نخواهد پذيرفت.

براي انتخاب سرپرست هم حبيب كاشاني و دايي نظرات متفاوتي دارند. كاشاني معتقد است او بايد سرپرست تيم را انتخاب كند و دايي مي‌خواهد گزينه مورد نظر خودش را به پرسپوليس بياورد. احمد ابراهيمي كه در تيم ملي هم سرپرست بود گزينه سرمربي پرسپوليس است و باشگاه همچنان روي انتخاب محمود خوردبين نظر دارد.

خوردبين البته به امارات رفته اما هنوز احتمال‌هايي در خصوص انتصاب او به عنوان قائم مقام باشگاه و حضور ابراهيمي يا يكي از پيشكسوتان باشگاه پرسپوليس به عنوان سرپرست تيم وجود دارد. خبرگزاري‌ها محمد خاكپور را به عنوان گزينه ديگر كاشاني براي قائم‌مقامي باشگاه معرفي كردند. خاكپور هم كه تجربه كوتاهي در باشگاه پرسپوليس به عنوان بازيكن داشته، روز گذشته اين خبر را تاييد كرد و گفت: «صحبت‌هايي در اين زمينه شده اما همه چيز تا روز دوشنبه (فردا) مشخص مي‌شود.» 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)