کاهش سهمیه ایران قطعی شد

 

مرجع خبری پرسپولیس : پس از بررسی پیشرفت باشگاه های ایرانی توسط نمایندگان AFC به احتمال قریب به یقین سهمیه کشورمان به سه تیم کاهش خواهد یافت.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس، كنفدراسيون فوتبال آسيا دو سال پيش، بعد از بررسي شرايط باشگاه‌هاي ايران چهار سهميه را در ليگ قهرمانان به ايران اختصاص داد و قرار شد دو سال بعد يك بار ديگر در خصوص اين چهار سهميه تجديد نظر شود. چهار سهميه ايران در فصل گذشته ليگ قهرمانان به هيچ عنوان موفق ظاهر نشدند و از جمع چهار تيم، سه تيم در مرحله مقدماتي حذف شدند، پرسپوليس هم كه از گروه سه تيمه صعود كرده بود در ورزشگاه آزادي مغلوب بنيادكار شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت. عملكرد فوق‌العاده ضعيف ايراني‌ها در سال اول حسابي مسوولان و فوتبالدوستان را نگران كرد. چرا كه با ادامه اين روند سهميه‌هاي ايران قطعا كاهش مي‌يافت.

 

در سال دوم برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي انجام شد تا چهار نماينده ايران با قدرت بيشتري در ليگ قهرمانان اين فصل ظاهر شوند. باشگاه‌هاي ايراني در فصل جاري برخلاف سال گذشته خيلي خوب نتيجه گرفتند و از چهار تيم، سه تيم راهي مرحله حذفي شدند.

 

 

 موفقيت ايراني‌ها در اين دوره باعث شد فوتبالي‌ها فكر كنند خطر كاهش سهميه از بيخ گوش فوتبال ايران گذشته است اما اين طور كه از شواهد امر پيداست يكي از سهميه‌هاي ايران در سال آينده قطعا از بين مي‌رود.

با توجه به رفع تعليق فدراسيون‌هاي كويت و عراق، پيشرفت باشگاه‌هاي كشورهاي سوريه، اردن، عمان و بحرين و از طرفي عملكرد باشگاه‌هاي ايراني در مجموعه دو سال اخير به نظر مي‌رسد حداقل يك سهميه از ايران گرفته شود. البته كم شدن اين سهميه‌ها فقط مربوط به ايران نمي‌شود و حتي عربستان و امارات هم حداقل يك سهميه خود را براي سال آينده از دست مي‌دهند. بعد از بازديد نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا از امكانات باشگاه‌هاي ليگ برتري، از درون فدراسيون شنيده مي‌شود سهميه‌هاي ايران از چهار تيم به سه تيم كاهش يافته و قطعا ما در سال آينده سه سهميه خواهيم داشت. پيش از اين منصور ابراهيم زاده سرمربي ذوب‌آهن مدعي شده بود سهميه‌هاي ايران براي سال آينده كم شده است.

با توجه به اين اتفاق تيم‌هاي اول و دوم ليگ برتر و قهرمان جام حذفي براي سال آينده سهميه آسيايي كسب خواهند كرد. به این ترتیب استقلال تهران که هم اکنون در رتبه سوم لیگ برتر قرار دارد فصل آینده جایی در میان نمایندگان آسیایی کشورمان نخواهد داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)