مرجع خبری پرسپولیس : دبیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: چه مدارک از سوی باشگاه پرسپولیس برسد و چه نرسد، تا پایان هفته رأی مربوط به تبانی در فوتسال را صادر می‌کنیم.

 

رسانه‌ها و مطبوعات چند ماه است که درگیر اتفاقات و حواشی هفته پایانی لیگ برتر فوتسال هستند و تمام باشگاه‌ها و افرادی که اخبار فوتسال را دنبال می‌کنند، منتظر رأی نهایی کمیته انضباطی درباره مسائل مربوط به تبانی هستند.

 

 

19 اسفندماه سال گذشته هفته پایانی لیگ برتر فوتسال و جدال دو تیم گیتی‌پسند و منصوری برای کسب سیزدهمین جام برگزار شد. در این هفته گیتی‌پسند میزبان پرسپولیس بود و منصوری میهمان فولادماهان. دو تیم مدعی در حالی رو در روی حریفان قرار گرفتند که با 62 امتیاز در تعقیب یکدیگر بودند.

 

در پایان گیتی‌پسند توانست با نتیجه پرگل و سئوال برانگیز 11 بر 2 به برتری دست یابد. نکته تعجب‌آور این نتیجه زدن 5 گل در 2 تا 3 دقیقه پایانی بازی بود. در هر صورت نماینده اصفهان با توجه به یک گل بیشتر نسبت به منصوری توانست قهرمانی را از آن خود کند. در طرف مقابل تیم پرستاره فولادماهان میزبان منصوری بود. حسین افضل در این دیدار به بسیاری از بازیکنان کلیدی خود استراحت داد و از آنها استفاده نکرد و همین امر نیز شائبه‌هایی در این دیدار به وجود آورد. در پایان این دیدار منصوری توانست در اصفهان با نتیجه 7 بر 3 فولاد را شکست دهد.

 

با تمام این مسائل پس از قهرمانی گیتی‌پسند مسئولان قرچکی صحبت از تبانی در بازی گیتی و پرسپولیس کردند. این مسئله ادامه داشت تا اینکه در 22 اسفند برنامه نود به این موضوع پرداخت و ضمن پخش صحنه‌هایی از بازی بحث تبانی را پیش از پیش پررنگ‌تر کرد.

 

پس از این اتفاقات محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در 26 اسفند از محرز شدن تبانی در تیم خود صحبت کرد و ضمن عذرخواهی از کسانی که از این موضوع متضرر شده‌اند از برخورد با افراد متخلف صحبت کرد. همچنین محمدرضا حیدریان، سرمربی پرسپولیس نیز از این موضوع پرده برداشت و در روزهای آخر سال 90 تبانی برخی بازیکنان خود را تایید کرد. رویانیان نیز با تاکید چند باره بر تبانی بازیکنان پرسپولیس، تیم فوتسال این باشگاه را منحل اعلام کرد.

 

مسئولان کمیته انضباطی رسیدگی به این پرونده را به پس از تعطیلات نوروز موکول کردند. پس از تعطیلات نوروز عبداللهی، دبیر کمیته انضباطی در مصاحبه 14 فروردین گفت: “رسیدگی به این پرونده با سرعت انجام می‌شود و تا یک هفته آینده رای اعلام خواهد شد”، اما این مسئله ادامه پیدا کرد و مسئولان کمیته انضباطی از بررسی پرونده و صدور رای در فرداها خبر دادند.

 

در آخرین مصاحبه نیز دبیر کمیته انضباطی از صدور رای تا پایان هفته گذشته صحبت کرد، اما باز هم رایی صادر نشد. هر چند که مسئولان عدم ارسال مدارک از سوی باشگاه پرسپولیس را علت تعویق در صدور رای دانستند. البته رویانیان روز گذشته از ارسال مدارک به این کمیته خبر داد.

 

حسین عبداللهی در این باره گفت: هنوز پرونده ناقص است. اگر تکمیل شود و بد قول نشوم ظرف یکی دو روز آینده و حداکثر تا پایان هفته رای را صادر خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نقص پرونده فقط ارسال مدارک از سوی باشگاه پرسپولیس است، خاطرنشان کرد: بله. یکی از مدارکی که ما منتظر هستیم مستندات باشگاه پرسپولیس است. در هر صورت چه مدارک را به ما بدهند و چه ندهند ظرف امروز و فردا رای را صادر کنیم و نهایتا در تلاش هستیم تا در پایان این هفته کار را یک‌سره کنیم.

 

عبداللهی ادامه داد: هفته گذشته که قرار بود رای را صادر کنیم مسئولان باشگاه پرسپولیس از ارسال مدارک به رئیس فدراسیون صحبت کردند و همین امر باعث شد رای ندهیم. به هیچ عنوان آدم بدقولی نیستم. اخلاقا دوست ندارم دروغ بگویم اما گاهی اوقات جلسه‌ای برگزار می‌کنیم و اعضا ایراد می‌گیرند و اعلام می‌کنند آماده صدور رای نیستند و همین موضوع سبب می‌شود حرف گذشته‌ام نقض شود.

 

دبیر کمیته انضباطی درباره صحبت‌های شاه‌حسینی مبنی بر اینکه تاخیر 3 ماه در صدور رای طبیعی نیست یادآور شد: باید ببینیم آقای شاه‌حسینی در زمان ریاستش چگونه به این گونه پرونده‌ها رسیدگی می‌کرده است. شاید یک مقدار دقت و ظرافت بیشتری خرج می‌کنیم. تبانی واژه حساسی است. اگر به این نتیجه برسیم که تبانی شده باید زندگی ورزشی عده‌ای از اشخاص حقیقی و حقوقی را از بین ببریم. زمانی که می‌خواهیم این کار مهم را انجام دهیم باید با دقت صورت بگیرد.

 

وی در مورد اینکه پس از طولانی شدن صدور رای برخی شایعات درباره توصیه‌هایی مطرح می‌شود، عنوان کرد: به هیچ عنوان چنین مسائلی نیست. 15 سال است که فعالیت می‌کنم و به هیچ وجه سلامت کاری خود را زیر سوال نمی‌برم. کاری نکردیم که توصیه‌ای شود. ممکن است کسی بگوید پرونده به کجا کشیده شد اما توصیه‌ای وجود ندارد. نه کفاشیان که رئیس است و نه نبی در جریان این قضیه نیستند. حسن‌زاده می‌گوید دنبال مدارک باشید تا به درستی رای صادر شود و علت تاخیر همین امر است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)