مرجع خبری پرسپولیس : شادی‌های علی دایی در بازی پرسپولیس – راه‌آهن و اظهار نظر او در کنفرانس خبری با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده.

 

 

بعضی‌ها به دایی حق داده‌اند چون تیمش در خطر سقوط بوده و بعضی‌ها هم حق نداده‌اند چون معتقدند یک پرسپولیسی تحت هیچ شرایطی نباید از باخت پرسپولیس خوشحال شود.

 

 

 

با این حال علی دایی همچنان روی حرف‌هایی که زده ایستاده و باز هم تاکید می‌کند که پیروزی راه‌آهن مقابل پرسپولیس، او را حسابی خوشحال کرده است.

 

 

*بعد از بازی دیروز انتقاداتی از شما شده که چرا جلوی پرسپولیس تا این حد شادی می‌کردید؟
کسی که باورهایش با خدا باشد و همه چیز را به آن بالایی بسپارد، خدا هم حقانیت را نشانش می‌دهد. من باید چه کار می‌کردم؟ باید گریه می‌کردم؟ کسی به این فکر می‌کند که تیم من در خطر سقوط بوده و اگر نتیجه نمی‌گرفت در هفته آخر کارمان به اما و اگر می‌کشید؟ مگر من در فصل جاری دنبال این بودم که پرسپولیس نتیجه نگیرد یا این‌که دوست داشتم نتیجه بگیرد؟ مگر من امسال از پرسپولیس حمایت نکردم؟ شما ببینید وقتی پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد و می‌بازد چه افرادی چقدر انتقاد کرده‌اند. ولی من از تیم حمایت کرده‌ام. و طوری حمایت کرده‌ام که حرف‌های من حاشیه نسازد. در حالی که می‌توانستم بیایم حرف بزنم و تیم را نقد کنم اما این کار را نکردم. شما ببینید وقتی دنیزلی آمد اولین نفری بودم که حمایت کردم. می‌دانم مربی بزرگی است و آمده به تیم کمک کند. دنیزلی را از ته دل دوست دارم. او کسی است که بشیکتاش را قهرمان ترکیه کرده. حرفم از گذشته‌ها نیست، بلکه همین دو سال قبل این کار را کرده. چنین آدمی وقتی مربی پرسپولیس شده می‌توانم چشمم را ببندم و از او انتقاد کنم؟ از طرفی رویانیان آمده و دارد برای پرسپولیس زحمت می‌کشد. بازیکن خوب و مربی خوب آورده. من هم از دنیزلی هم از رویانیان حمایت کرده‌ام. من گفتم رزومه کاری این آقا مشخص است. حرفی بزنید که منطقی باشد. من نمی‌توانستم حرفی بزنم که اوضاع را بدتر از چیزی که هست کند؟ من همیشه دوست داشتم پرسپولیس نتیجه بگیرد.

*تمام صحبت‌های شما درست. ولی با این حال نمی‌توانستید جلوی پرسپولیس خوشحالی نکنید؟
همیشه نسبت به جایی که در آن کار می‌کنم تعصب قلبی دارم. نمی‌توانم تعصبم را کمرنگ کنم. من در شرایطی دنبال نگه داشتن تیم راه ‌آهن بودم که امسال بدترین اتفاقات برای ما رخ داده. هفته قبل شما نمی‌دانستید چه اتفاقاتی برای ما افتاد. آقا جون من نمی‌توانم مثل خیلی‌ها ادا و اطوار در بیاورم. نمی‌توانم در طول فصل مصاحبه کنم و برای پرسپولیس حاشیه بسازم اما در روز بازی تیمم با پرسپولیس، فیلم بازی کنم. من علی دایی هستم. با تمام وجود کار کردم که نتیجه بگیرم چون تیم من داشت سقوط می‌کرد. اگر سقوط می‌کردیم کسی می‌آمد بگوید شما تیم‌تان مشکل داشته و به بازیکنان‌تان حقوق نداده بودند؟ همه می‌گفتند دایی تیم را انداخت. من بیایم در طول فصل حاشیه درست کنم برای پرسپولیس و مصاحبه کنم. بعد بیایم جلوی پرسپولیس بایستم و فیلم هندی بازی کنم خوب است؟ من در طول فصل از تیم و مربی و بازیکنان پرسپولیس حمایت کردم. همین الان همه می‌گویند پرسپولیس تیم خوبی دارد ولی دیدید که من دیروز گفتم پرسپولیس بازیکن خوب زیاد دارد. وقتی تیم من جلوی تیم بزرگی مثل پرسپولیس نتیجه گرفته نباید خوشحال می‌شدم؟ امسال سخت‌ترین سال فوتبالی من بوده. تیمی را تحویل گرفته‌ام که آخرین تیمی بوده که بازیکنانش را جذب کرده. از بین بازیکنانی که در بازار نقل و انتقالات بوده‌اند باید یک سری را انتخاب می‌کردم. همین امسال یک سری از بازیکنان را گذاشته‌ام در زمین که اولین تجربه آن‌ها در لیگ برتر بوده. با این مشکلات تیم را نگه داشته‌ام بعد بیایم فیلم بازی کنم که خوشحال نیستم؟ این فشاری که روی من بوده را هوادار واقعی درک می‌کند و فوتبالی‌ها درک می‌کنند. ولی یک سری‌ها دنبال این هستند که من را جلوی مردم قرار بدهند. من آدم روراستی هستم. خدا می‌داند که من خوشحال شدم در این بازی نتیجه گرفتم. حالا بیایم فیلم بازی کنم که بگویم ناراحتم پرسپولیس گل خورده؟

*ولی در بازی رفت شما واکنشی به گلی که تیم‌تان به پرسپولیس زد نداشتید.
حقیقت این است که بازی رفت تیم من گل زد به پرسپولیس. آن موقع فشار و حساسیت نبود. من برای این‌که کسی ناراحت نشود خوشحالی نکردم. ولی دیروز فشار زیادی روی من بود. حالا بیایند هوادار را تحریک کنند علیه من، به کجا می‌رسند؟ کجای دنیا می‌آیند مربی که دو تا جام آورده برای تیمش را بگذارند کنار؟ دیروز خدا حقانیت را روشن کرد. من باید بگویم اهل فیلم بازی کردن نیستم. اگر در تشتک سازی هم مربیگری کنم به آن تیم عرق دارم و تعصب. من آرزویم این بوده که راه‌آهن ببرد و در لیگ بماند. و در عین حال آرزویم این بوده پرسپولیس نتیجه بگیرد. ولی پرسپولیسی‌ها یک فصل ناکام را گذراندند. کسی به این فکر می‌کند که من اگر دیروز می‌باختم کارم در هفته آخر به اما و اگر می‌کشید؟ من فکر می‌کنم یک سری‌ها برای این‌که سرپوش بگذارند روی یک سری مسائل و فضا را عوض کنند، حالا شادی کردن دایی را علم کرده‌اند که ذهن‌ها برود سمت دایی. اگر این‌طوری مشکلات حل می‌شود، بگذارید همه ذهن‌ها بیاید سمت من. فکر می‌کنم با این بحث‌هایی که مطرح می‌شود حاشیه‌های تیم روز به روز بیشتر می‌شود. حالا یک سری‌ها دارند با این مسائل آرامش را از تیم می‌گیرند. شما ببینید پرسپولیس چطوری الغرافه و الشباب را می‌برد، اما بعدش دوباره وارد فضای ناکامی می‌شود. چه کسانی از ناکامی پرسپولیس منفعت می‌برند؟ چه افرادی دامن می‌زنند به حاشیه‌ها که تیم نتواند موفق باشد؟ این‌ها دنبال ذهنیت عوض کردن هستند و این‌که حاشیه‌های تیم بیشتر شود. تیم من برده. فنی هم برده نه به کمک داور. کسی از این موضوع صحبت نمی‌کند که خوب بازی کرده‌اند. در مورد بهادر عبدی که هت تریک کرده صحبت نمی‌کنند. بیایند بگویند این تیم امسال هفت ملی‌پوش تحویل داده. 3 بازیکن در تیم بزرگسالان و 4 بازیکن در تیم‌های ملی رده‌های پایه. با معرفی کردن چهار تا جوان به فوتبال ایران، این ماندگاری برای من خیلی شیرین‌تر است. کسی نمی‌آید از ارزش‌های فنی این کار صحبت کند. مگر تیم من کهکشانی بود؟ سه چهار تا بازیکن نامدار داشتیم. این‌هایی که دنبال این مسائل هستند دشمن پرسپولیس هستند.

 

*یکی از صحبت‌هایی که مطرح شده، در مورد این است که گفتید خدا به من عزت داده که الان بالای سر پرسپولیس هستم.
ما موقعیت‌هایمان را یکی پس از دیگری از دست دادیم. ولی من بالای پرسپولیس نایستادم. راه‌آهن رفت بالای پرسپولیس. خواست خدا بود سرنوشت راه‌آهن بکشد به بازی با پرسپولیس. از نظر من این یک پیام دارد و حقانیت ما را نشان می‌دهد. من نظرم را صاف و ساده گفتم. می‌توانستم فیلم بازی کنم اما نکردم. خواست خدا بود که راه‌آهن از پرسپولیس بهتر نتیجه بگیرد. من دنبال این نبودم که پرسپولیس بیاید پایین جدول ولی این اتفاقی است که افتاده. من نباید شادی می‌کردم؟ من با این بازیکنان زندگی می‌کنم. بعد که تیمم می‌برد گریه کنم؟ ریا کنم و تظاهر؟ یا این‌که صادق باشم؟ من دنبال تحریک کردن هوادار نبودم. هوادار خودش هم می‌داند. اگر رسانه‌ها از من انتقاد دارند انتقاد کنند. واقعیت‌های دیگر را هم بگویند. دیروز شعار می‌دادند راه‌آهن به دسته اول خوش آمدی، راه‌آهن بای بای. چرا دیروز این چیزها بود و در بازی رفت نبود؟ به این دلیل که یک سری از لیدرهای قبلی بودند. این‌ها دنبال پرسپولیس نیستند. این‌ها دوست دارند پرسپولیس نتیجه نگیرد و رویانیان موفق نباشد. بعد در بازی با راه‌آهن می‌آیند و پرسپولیس را تشویق می‌کنند که من تضعیف شوم.

 

*دیروز یکی از بازیکنان پرسپولیس (شیث رضایی) سمت شما نیامد و از سکوهای روبروی جایگاه تشویق شد.
من نمی‌خواستم راجع به این مسائل صحبت کنم اما این کارها یعنی چی؟ چه پیامی دارد؟ این توهین‌هایی که می‌کنند و این پلاکاردهایی که می‌آورند چه معنایی دارد؟ این 10 تا لیدری که دنبال منافع آقایان هستند دنبال این کارها هستند. در بازی‌های دیگر این کار را نمی‌کنند. این‌ها دنبال منافع رویانیان نیستند. مسائل قدیمی را علم می‌کنند و به آن می‌پردازند. به نظر من این اتفاقاتی که در بازی دیروز افتاد زنگ خطری است برای رویانیان. این نظر شخصی من است. ببینید این‌ها از اول بازی چطوری جبهه‌گیری کردند علیه من و تیم من. ولی من حواسم جمع تیمم بود. خیلی چیزها را بعد از بازی به من گفتند که حواست بود این حرف‌ها را زدند؟ گفتم نه. من عاشق تیمم بودم و دوست داشتم تیمم بماند. اگر سقوط می‌کرد امروز خیلی حرف‌های دیگر در مورد من می‌زدند. الان که مانده‌ایم می‌گویند چرا شادی کرد و چرا ناراحت نشد. اگر من در جایی که کار می‌کنم عشقی نباشد کار نمی‌کنم.

*بعد از بازی شعارهایی علیه محمد نوری و غلامرضا رضایی دادند. این شعارها حاوی این پیام بود که این بازیکنان با شما همکاری کرده‌اند.
من چه حرفی باید بزنم؟ این‌ها 10 تا لیدر هستند. این‌ها جیره‌خوارهایی هستند که قبلا در موردشان صحبت کرده‌ام. این کارشان یعنی حاشیه برای پرسپولیس. با این کار تمرکز دو بازیکن خوب را قبل از بازی فولاد و الشباب به هم می‌زنند. کاش دیروز امکاناتی داشتیم که میزان دوندگی را نشان می‌داد و مشخص می‌شد که کی بیشتر دویده. کسی که فیلم بازی را ببیند، می‌بیند که محمد نوری و غلامرضا رضایی داشتند خودشان را می‌کشتند. این‌ها می‌خواهند حاشیه‌های جدید درست کنند. دفعه قبل هم که پنالتی را گل نکرد آمدند این حرف را زدند که تو با علی دایی هستی. بعضی‌ها از این حرف‌ها می‌زنند که بازیکنان خوب را از کار بیندازند. مگر علی کریمی دیروز برادرش توی گل نبود؟ مگر دو تا پاس گل نداد؟ چرا زحمتی که این بنده‌های خدا می‌کشند باید این‌طوری نادیده گرفته شود؟ اصلا مگر پرسپولیس فقط بازی دیروز را باخته که این حرف را می‌زنید؟ این‌ها دنبال تخریب دایی هستند. دوست داشتند تیم دایی 6 تا گل می‌خورد و سقوط می‌کرد. ولی تیم ما چون برده، این مسائل را مطرح می‌کنند. بازیکنان پرسپولیس هم آن‌قدر با غیرت هستند که با تمام وجود کار می‌کردند. مگر شکوری از زمان سایپا شاگرد من نبوده؟ یکی این‌که دنبال تخریب علی دایی هستید و یکی هم دنبال حاشیه‌های جدید برای پرسپولیس هستید که رویانیان و دنیزلی را تضعیف کنید. من این‌قدر در این فوتبال بوده‌ام که وقتی از این اتفاقات می‌افتد، می‌فهمم سرچشمه‌اش چیست. به نظرم باشگاه باید اقدام کند در این زمینه. می‌توانند راحت از جایگاه فیلم بگیرند. مگر چقدر تماشاگر داشت بازی دیروز؟ پیگیری کنند که چه کسانی شعار دادند و شعارهایشان چه تبعاتی دارد برای پرسپولیس. بعد هم جلوی آن‌ها را بگیرند.

 

*رویانیان گفته بود لیدرها را اخراج کرده‌ام اما چند بازی است که آن‌ها روی سکوها هستند.
من نمی‌خواهم دخالت کنم. این‌که چی شده که آن‌ها رفته‌اند و برگشته‌اند، صلاح با خود رویانیان است. این‌ها تعدادشان 10 نفر هم نیست. بررسی کنید که کدام مدیرها را کوبیده‌اند و کدام‌ها را تشویق کرده‌اند. اهدافشان مشخص است. کارهایشان خیلی مشخص است. ضرباتی که این‌ها به پرسپولیس زده‌اند کاملا مشخص است. این‌ها ناراحت بودند که تیم دایی در لیگ برتر ماند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)