مرجع خبری پرسپولیس : رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر تیم‌ها نتوانند امتیازات مدنظر AFC را کسب کنند از لیگ برتر کنار گذاشته می‌شوند و شاید فصل آینده با 16 تیم مسابقات را برگزار کنیم.

 

علی کفاشیان در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم در خصوص اینکه آیا ماندنش در فدراسیون فوتبال قطعی شده یا خیر، اظهار داشت:

 

من در انتخابات فوتبال متنخب اعضای مجمع بودم و هرگاه اعضای مجمع صلاح دیدند که من به درد فوتبال نمی‌خورم می‌توانند با تشکیل مجمع رئیس را تغییر دهند. تا زمانی که این تکلیف روی دوش من است، آن را انجام می‌دهم و امیدوارم این 4 سال نتایج خوبی برای فوتبالمان رقم بخورد.

 

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود مایل است به کمیته ملی المپیک باز گردد، عنوان کرد: انتخابات فدراسیون فوتبال انجام شده و اکنون من اینجا هستم، مگر اینکه بخواهم برای ریاست کمیته ملی المپیک کاندیدا شوم و آن هم منوط بر این است که ایراد به دو شغله بودن نگیرند.

 

رئیس فدراسیون در خصوص انتقاداتی که به نایب رئیسان وی می‌شود و اینکه بهتر بود از افراد با تجربه‌تری نسبت به آیت‌اللهی و بهروان استفاده می‌کرد، اظهار داشت: آقای آیت‌اللهی 30 سال است که در این فوتبال حضور دارد. فراموش نکنید آنچه که در حوزه او بوده ریاست هیئت فوتبال استان فارس بود که چندین سال در نظر AFC استان اول بوده است و اکنون هم بدون حاشیه تجارب خودش را به کار گرفته است. آقای بهروان نیز از جمله داوران خبره فوتبال بوده است که من او را به عنوان نایب رئیس دوم خود انتخاب کردم.

 

کفاشیان در خصوص حضور تیم گهر زاگرس در لیگ برتر و این نگرانی که این تیم از شهر دورود خارج می‌شود یا خیر، عنوان کرد:‌ معیارهایی که برای کسب مجوز حرفه‌ای در نظر گرفته شده توسط AFC تعیین شده و اگر به هنگام امتیاز دادن دو سه باشگاه ما ایراد داشته باشند، در مجموع از امتیاز ما کم می‌شود و حتی ممکن است مجوز حضور تیم‌های ایرانی را در لیگ قهرمانی آسیا ندهند. ما باید استانداردها و تمام زیرساخت‌هایی که 11 مورد است را رعایت کنیم، تعارفی هم نداریم، هر تیمی اگر نتواند این امتیازها را کسب کند، جایگاه خود را در لیگ برتر از دست می‌دهد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که اگر تیمی نتواند امتیاز لازم را کسب کند، فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرد و آیا تیم دیگری جایگزین آن می‌شود، گفت: یکی از راه‌هایی که وجود دارد این است که ما تعداد تیم‌ها را کم کنیم. شاید برای فصل آینده لیگ 16 تیمی شود یا اینکه تیمی که شرایط لیگ برتری نداشته باشد، کنار گذاشته می‌شود و به جای آن تیم دیگری که توانایی حضور در لیگ برتر را داشته باشد جایش را می‌گیرد. در مورد تیم گهر زاگرس هم باید بگویم بعید از است شهر دورود بتواند امتیاز لازم را بگیرد اما من هم دوست دارم که این تیم در لیگ برتر بماند.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه عده‌ای معتقدند ترتیب هیئت رئیسه فعلی این فدراسیون از افراد کمتر شناخته‌شده‌ای بهره می‌برد، در صورتی که در زمان فدراسیون دادکان افراد با نفوذی در رأس امور بودند، گفت:‌ زمان دادکان اساسنامه فدراسیون فرق داشت و رئیس می‌توانست خودش افراد را انتخاب کند و اینکه در آن زمان آن افراد چقدر به فدراسیون کمک می‌کردند را نمی‌دانم اما اکنون طبق تشخیص فیفا و خودمان افراد انتخاب می‌شوند و آنهایی که فوتبال را می‌شناسند کاندیدا شدند. در مورد مسائل اقتصادی هم من فکر می‌کنم جایی بالاتر از فدراسیون مثل دولت باید به این فوتبال کمک کند.

 

کفاشیان با بیان اینکه فعلا امور بازرگانی فدراسیون را خودش مدیریت می‌کند، در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود مسائل مالی سازمان لیگ را نیز خود برعهده دارد، گفت:‌ وقتی عزیز محمدی از سازمان لیگ کنار رفت، با توجه به اینکه هنوز رئیس سازمان لیگ مشخص نیست، خودم حق امضاء دارم تا رئیس جدید مشخص شود.

 

کفاشیان در این باره که فدراسیون از محل درآمد سازمان لیگ بخشی از مطالبات کی‌روش را پرداخت کرده است، اظهار داشت: تا به حال که ما از بودجه سازمان لیگ به کی‌روش پولی نداده‌ایم. 10 درصد درآمد سازمان لیگ برای فدراسیون است و ما همان را مصرف کردیم.

 

وی در خصوص حریف تدارکاتی برای تیم ملی گفت: با توجه به برنامه‌ای که کی‌روش به ما ارائه کرده سعی داشته‌ایم که آنها را اجرا کنیم. گاهی تیم‌های قوی که برای بازی تدارکاتی مدنظر ما هستند، می‌خواهند با تیم‌های قوی‌تر از خودشان بازی کنند و به همین دلیل گاهی پیدا کردن حریف تدارکاتی سخت می‌شود. ما توانستیم برای اردوی ترکیه تیم آلبانی را در نظر بگیریم. همچنین می‌خواهیم در تاریخ 20 می یک بازی در ایران درنظر بگیریم که هنوز قطعی نشده است.

 

کفاشیان در خصوص لغو بازی تیم ملی با امارات تصریح کرد: ما با فدراسیون امارات همیشه رابطه خوبی داشتیم و هرگاه قرار بود اردویی و یا بازی داشته باشیم، بدون قرارداد این اتفاق رخ می‌داد. این بازی هم که لغو شد، تحت فشار دولت امارات بود و البته بازی خیلی مهمی هم برای ما نبود.

 

کفاشیان در خصوص اینکه کی‌روش همواره در کشورهایی فعالیت کرده که به لحاظ امکاناتی مناسب بوده‌اند، اما گاهی در ایران با مشکلاتی روبروست، گفت: کی‌روش یک مربی کار آزموده است و روزی که به ایران آمد شرایط را دید. شاید در برخی از کشورهایی که کار کرده به لحاظ امکاناتی در وضعیت مناسبی بوده، به همین دلیل اوایل که در ایران بود، از برخی مسائل ناراحت بود اما او اکنون می‌بیند که همه در تلاشند تا تیم ملی موفق شود و خودش هم همیشه گفته عادت دارد کشتی‌اش را در طوفان هدایت کند. او شرایط را درک کرده و می‌خواهد تیم را به جام جهانی ببرد. یک سری موارد جزئی هم هست که شاید ناراحت شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)