نشست خبری سرمربی جدید پرسپولیس – بخش اول

من باید یک ماه پیش اینجا می بودم/ زبان فوتبال در تمام دنیا یکی است

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي پرسپوليس با تاكيد بر اين كه از روبرو شدن با مشكلات و چالش‌ها هيچ ترس و نگراني ندارد، گفت: با علم به وضعيت كنوني پرسپوليس اينجا آمده ام و مي‌‌خواهم تيمي را بسازم كه جنگنده باشد و از بازي‌هاي خوبش هواداران خوشحال شوند.

 

مانوئل خوزه در نشست خبري امروز (شنبه) خود با معرفي دستيارانش در تيم فوتبال پرسپوليس گفت:

 

“پترو” دستيار اول من است، “فيدالگو” مربي بدنساز ، “اسكار” آناليزور و “محسن عاشوري” يكي ديگر از دستيارانم در تيم فوتبال پرسپوليس خواهند بود، البته نمي‌دانم چرا عاشوري كه همراه ما در تمرين بود به نشست خبري نيامده است و اين واقعا برايم سوال است.

 

وي در ابتداي صحبت‌هايش خطاب به رسانه‌ها گفت: اميدوارم در اين مدت كه در ايران هستم بتوانم ارتباط خوب و حرفه‌اي با شما برقرار كنم كه لازمه آن احترام دو طرفه است، من البته هميشه روابط خوبي با رسانه‌ها داشتم.

 

سرمربي پرسپوليس گفت: حضور من در اين زمان در تيم پرسپوليس خود يك چالش است، چون فرصت كمي براي كار داريم و تنها 13 روز ديگر مسابقات شروع خواهد شد. بنابراين وضعيت فعلي را يكي از چالش‌هاي زندگي‌ام مي‌دانم. البته من آمده‌ام تا تحول ايجاد كنم و آنچه كه در توان داريم براي كمك به اين تيم بگذاريم.

 

وي افزود: همان طور كه گفتم مهم‌ترين مشكل ما الان زمان است. من بايد يك ماه تا 45 روز پيش اينجا مي‌بودم، اما الان 15 روز قبل از شروع ليگ به پرسپوليس آمدم. بنابراين متوجه سختي كار مي‌شويد، اما همه تلاشم را مي‌كنم تا تيم موفقي بسازم. در اين مدت كارهاي سخت و پيچيده متعددي داريم و بايد تيمي ساخته شود كه با بازي خوبش هواداران خوشحال شوند. من به كسب موفقيت در پرسپوليس اعتقاد دارم. ما قبل از هر چيز بايد به فكر بردن بازي‌هايمان باشيم و از همين ابتدا كارمان با سختي شروع مي‌شود.

 

مانوئل خوزه با بيان اين كه با اشراف به وضعيت كنوني پرسپوليس به اين تيم آمده است و نگراني از برخورد از مشكلات و چالش‌ها ندارد، ادامه داد: به هر جهت من با وجود بالا و پايين بودن برخي از شرايط كار را پذيرفته‌ام و آماده ام با حداكثر توان كار كنم. از همه شما هم كمك مي‌‌خواهم ، معتقدم كه بايد ذهن بازيكنان با ما يار باشد تا تيم جنگنده بسازيم.

 

در ادامه اين نشست خوزه در پاسخ به اولين سوال كه پرسيده شد: با توجه به عدم شناختي كه از بازيكنان ايراني داريد، با اين مشكل چطور روبرو خواهيد شد؟ و آيا چنين وضعيتي را تاكنون تجربه كرده ايد؟ پاسخ داد: هر وقت در يك كشوري كار مي‌‌كنيم كار كردن در آنجا برايمان جديد است. اين كه فوتبال ايران را نمي‌شناسم واقعيت دارد، اما فوتبال جهاني را مي‌شناسم و در عين حال معتقدم كه زبان فوتبال جهاني است. قطعا حداكثر تلاشم را براي دريافت بيشترين اطلاعات از فوتبال ايراني و بازيكنان ايراني خواهم داشت و سعي مي‌كنم با ارزش تيم‌ها آشنا شوم، اما فوتبال در لحظه جاري است. بنابراين گذشته و آينده آن خيلي مهم نيست. مهم اين است كه در وضعيت فعلي چطور بايد كار كنيم و به خوبي جلو برويم.

 

وي تاكيد كرد: من 36 سال است كه مربي هستم و با بازيكناني از هر كشوري كار كرده‌ام و طبيعتا اين تجربه به كارم مي‌آيد تا در اين زمان كوتاه بتوانم به درستي به بازيكنان آموزش دهم. من ترسي از كار ندارم و درباره ترسو بودن يا نبودن مثالي مي‌زنم و آن اين است كه انسان‌هاي ترسو براي محافظت از خودشان بعضا نيازمند سگ هستند. اما من براي محافظت از خودم احتياجي به سگ ندارم و من كارم را بلدم و چيزي را دستاويز قرار نمي دهم كه بخواهم موفقيتم را وابسته به آن بدانم.

 

سرمربي پرسپوليس تاكيد كرد: با اعتقاد كامل به كارم به اينجا آمده ام و آماده ام با هر مشكلي مواجه شوم، اما در برخورد با چالش‌ها سعي مي‌‌كنيم با آرامش و اعتماد به نفس لازم رو به جلو حركت كنيم و هر كاري را به بهترين شكل انجام دهيم. باشگاه پرسپوليس به من اعتماد كرده و من تلاش مي‌كنم به خوبي پاسخ اين اعتماد را بدهم.

 

خوزه اضافه کرد: در سال 2001 که به مصر رفتم فقط می دانستم این کشور تاریخ خیلی غنی دارد و فقط اهرام ثلاثه را می‌شناختم. با این حال در سال 8 سال حضورم در این کشور 20 جام به دست آورده‌ام که 8 تای آن قاره‌ای بود. 3 بار در جام باشگاه های جهان حاضر شدیم و سه رکورد آفریقایی، قاره‌ای زدیم. امیدوارم همان موفقیت‌ها و خوشحالی‌ها را این بار در ایران تکرار کنیم.

 

ادامه دارد…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)