در مورد کی روش حرف نمی زنم / تیمی می سازم که هواداران لذت ببرند

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با تاكيد بر اين كه از روبرو شدن با مشكلات و چالش‌ها هيچ ترس و نگراني ندارد، گفت: با علم به وضعيت كنوني پرسپوليس اينجا آمده ام و مي‌‌خواهم تيمي را بسازم كه جنگنده باشد و از بازي‌هاي خوبش هواداران پرسپوليس خوشحال شوند.

 

مانوئل خوزه در نشست خبري امروز (شنبه) خود با معرفي دستيارانش در تيم فوتبال پرسپوليس گفت: در تمرين بود به نشست خبري نيامده است و اين واقعا برايم سوال است.

 

“پترو” دستيار اول من است، “فيدالو” مربي بدنساز ، “اسكار” آناليزور و “محسن عاشوري” يكي ديگر از دستيارانم در تيم فوتبال پرسپوليس خواهند بود، البته نمي‌دانم چرا عاشوري كه همراه ما

 

وي در ابتداي صحبت‌هايش خطاب به رسانه‌ها گفت: اميدوارم در اين مدت كه در ايران هستم بتوانم ارتباط خوب و حرفه‌اي با شما برقرار كنم كه لازمه آن احترام دو طرفه است، من البته هميشه روابط خوبي با رسانه‌ها داشتم.

 

سرمربي پرسپوليس گفت: حضور من در اين زمان در تيم پرسپوليس خود يك چالش است، چون فرصت كمي براي كار داريم و تنها 13 روز ديگر مسابقات شروع خواهد شد. بنابراين وضعيت فعلي را يكي از چالش‌هاي زندگي‌ام مي‌دانم. البته من آمده‌ام تا تحول ايجاد كنم و آنچه كه در توان داريم براي كمك به اين تيم بگذاريم.

 

وي افزود: همان طور كه گفتم مهم‌ترين مشكل ما الان زمان است. من بايد يك ماه تا 45 روز پيش اينجا مي‌بودم، اما الان 15 روز قبل از شروع ليگ به پرسپوليس آمدم. بنابراين متوجه سختي كار مي‌شويد، اما همه تلاشم را مي‌كنم تا تيم موفقي بسازم. در اين مدت كارهاي سخت و پيچيده متعددي داريم و بايد تيمي ساخته شود كه با بازي خوبش هواداران خوشحال شوند. من به كسب موفقيت در پرسپوليس اعتقاد دارم. ما قبل از هر چيز بايد به فكر بردن بازي‌هايمان باشيم و از همين ابتدا كارمان با سختي شروع مي‌شود.

 

مانوئل خوزه با بيان اين كه با اشراف به وضعيت كنوني پرسپوليس به اين تيم آمده است و نگراني از برخورد از مشكلات و چالش‌ها ندارد، ادامه داد: به هر جهت من با وجود بالا و پايين بودن برخي از شرايط كار را پذيرفته‌ام و آماده ام با حداكثر توان كار كنم. از همه شما هم كمك مي‌‌خواهم ، معتقدم كه بايد ذهن بازيكنان با ما يار باشد تا تيم جنگنده بسازيم.

 

در ادامه اين نشست ژوزه در پاسخ به اولين سوال كه پرسيده شد: با توجه به عدم شناختي كه از بازيكنان ايراني داريد، با اين مشكل چطور روبرو خواهيد شد؟ و آيا چنين وضعيتي را تاكنون تجربه كرده ايد؟ پاسخ داد: هر وقت در يك كشوري كار مي‌‌كنيم كار كردن در آنجا برايمان جديد است. اين كه فوتبال ايران را نمي‌شناسم واقعيت دارد، اما فوتبال جهاني را مي‌شناسم و در عين حال معتقدم كه زبان فوتبال جهاني است. قطعا حداكثر تلاشم را براي دريافت بيشترين اطلاعات از فوتبال ايراني و بازيكنان ايراني خواهم داشت و سعي مي‌كنم با ارزش تيم‌ها آشنا شوم، اما فوتبال در لحظه جاري است. بنابراين گذشته و آينده آن خيلي مهم نيست. مهم اين است كه در وضعيت فعلي چطور بايد كار كنيم و به خوبي جلو برويم.

 

وي تاكيد كرد: من 36 سال است كه مربي هستم و با بازيكناني از هر كشوري كار كرده‌ام و طبيعتا اين تجربه به كارم مي‌آيد تا در اين زمان كوتاه بتوانم به درستي به بازيكنان آموزش دهم. من ترسي از كار ندارم و درباره ترسو بودن يا نبودن مثالي مي‌زنم و آن اين است كه انسان‌هاي ترسو براي محافظت از خودشان بعضا نيازمند سگ هستند. اما من براي محافظت از خودم احتياجي به سگ ندارم و من كارم را بلدم و چيزي را دستاويز قرار نمي دهم كه بخواهم موفقيتم را وابسته به آن بدانم.

 

سرمربي پرسپوليس تاكيد كرد: با اعتقاد كامل به كارم به اينجا آمده ام و آماده ام با هر مشكلي مواجه شوم، اما در برخورد با چالش‌ها سعي مي‌‌كنيم با آرامش و اعتماد به نفس لازم رو به جلو حركت كنيم و هر كاري را به بهترين شكل انجام دهيم. باشگاه پرسپوليس به من اعتماد كرده و من تلاش مي‌كنم به خوبي پاسخ اين اعتماد را بدهم.

 

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه نشست خبري خود اظهار كرد: اميدوارم با اطلاعاتي كه توانسته‌ام در اين مدت از فوتبال ايران به دست بياورم موفق باشم. در سال 2001 كه به مصر رفتم فقط مي‌دانستم كه اين كشور تاريخ غني‌اي دارد و فقط اهرام ثلاثه را مي‌شناختم و ديگر هيچ چيزي از اين كشور نمي‌دانستم. اما در اين چند سالي كه در مصر بودم 20 عنوان قهرماني به دست آوردم كه 8 قهرماني را در رقابت‌هاي قاره‌اي كسب كردم.

 

وي ادامه داد: سه بار در جام باشگاه‌هاي آفريقا قهرمان شديم، اميدوارم بتوانم در ايران هم همان اعتبار را كسب كنم.

 

خوزه در پاسخ به اين سوال كه آيا به غير از محسن عاشوري مربي ايراني ديگري به كادر فني پرسپوليس اضافه مي‌شود يا خير؟ گفت: خير. كادر فني ما كامل است، ما فقط منتظر مربي دروازه‌بانان هستيم، او احمد ناجي است كه در مصر 8 سال با من كار كرده و به زودي به ايران مي‌آيد.

 

خوزه درباره سوابق ديگر دستيارانش هم گفت: پدرو سه سال است كه با من كار مي‌كند، او بازيكن باشگاه‌هاي معتبري بوده و حتي در دوره‌اي شاگرد خودم بود. همچنين فيدالو كه مربي بدنساز است در چهار سال گذشته در الاهلي با من بود و به همراه اسپورتينگ ليسبون هم نايب قهرمان پرتغال شده است. اسكار ليندازو هم سه سال است به عنوان آناليزور و مسئول آمار با من كار مي‌كند. خودش كه مي‌گويد دوست مارادونا است. او يك آرژانتيني است. مترجم من هم چند روزي است كه با من كار مي‌كند و قرار است پيش ما با فوتبال ايران آشنا شود! البته كمي با لهجه پرتغالي‌اش مشكل دارم اما از او خوشم مي‌آيد.

 

در ادامه نشست خبري خبرنگاري از سرمربي پرسپوليس پرسيد، مي‌گويند رابطه شما با كارلوس كي‌روش چندان خوب نيست كه ژوزه پاسخ داد: اجازه بدهيد در اين جا تنها درباره مسائلي كه به پرسپوليس مربوط مي‌شود صحبت كنيم و درباره تيم ملي و هر آنچه به آن مربوط است حرف نزنيم.

 

وي درباره اين موضوع كه آيا در پرسپوليس قول قهرماني مي‌دهد يا خير؟ گفت: من هيچ وقت در مصر قول قهرماني نداده بودم، فقط قول دادم كه هرآنچه در توانم هست را براي موفقيت تيم به كار گيرم. در خاورميانه و آفريقا پيش از اين كار كرده‌ام و مي‌دانم كه مسئوليت سنگيني دارم. كار من اين است كه تيم بسازم. سال اولي كه در مصر بودم جام نياوردم اما كاپ سوپرتاساي آفريقا را به دست آورديم. اين مشخص مي‌كند كه من سابقه خوبي در اين منطقه داشته‌ام و تيم‌ها هم جوابي كه مي‌خواستند را از من گرفته‌اند.

 

ژوزه همچنين درباره نتيجه‌گرا بودن باشگاه‌هاي ايراني و اينكه ممكن است با نتيجه نگرفتن در چند بازي از سمتش بركنار شود، گفت: اين طبيعي است كه وقتي يك تيمي چند بازي را پشت سر هم مي‌بازد حوصله رييس باشگاه ضعيف مي‌شود. فوتبال هم همين است. اما به نظر من در حال حاضر بايد بين ما و باشگاه اعتماد متقابل وجود داشته باشد چرا كه ما جرات به خرج داديم و در اين مدت كوتاه قبول كرديم كه هدايت پرسپوليس را در دست بگيريم و فكر مي‌كنم حق داشته باشيم كه باشگاه ما را حمايت كند. من تنها مي‌توانم قول دهم كه در اين فصل دوازدهم نمي‌شويم و اينكه اين را هم قول نمي‌دهم كه رتبه بهتر از اين به دست بياوريم.

 

خبرنگاري از سرمربي پرسپوليس پرسيد تلفظ صحيح نام شما ژوزه است يا خوزه كه وي گفت: اسم من مانوئل ژوزه است.

 

وي در ادامه درباره اهميت داربي پرسپوليس و استقلال و اينكه او در سابقه مربي‌گري‌اش هميشه در داربي‌ها موفق بوده گفت: در خيلي از كشورها بردن بازي داربي خيلي مهم است. حتي بيشتر از قهرمان شدن در ليگ. اما براي ما هدف اصلي قهرماني ليگ است. در كشورهايي كه مربي‌گري كردم داربي‌هاي زيادي را بردم، در پرتغال مقابل بنفيكا يك داربي را 7 بر يك بردم كه تاريخي شد و در مصر هم مقابل الزمالك 6 بر يك پيروز شديم كه آن هم در تاريخ ثبت شد. همچنين در عربستان در سه داربي كه بازي كرديم، دو مساوي و يك برد كسب كرديم. اميدوارم در ايران هم اين سنت تكرار شود.

 

ژوزه افزود: مي‌دانيم كه در ليگ 34 بازي داريم كه از اين تعداد دو بازي مربوط به داربي است. در 32 بازي ديگر بايد پيروز شويم و انتظار داريم وقتي به پايان ليگ مي‌رسيم امتيازهايي داشته باشيم كه حرفي براي گفتن داشته باشيم. داربي‌ها هميشه مورد توجه جامعه بوده‌اند و مردم را به خود جلب كرده‌اند. شادي‌اش با بازي‌هاي ديگر قابل مقايسه نيست. مي‌دانم كه در هفته ششم داربي را پيش رو داريم. اميدوارم تا آن زمان به شرايط خوبي رسيده باشيم و اين بازي را ببريم.

 

وي درباره ضريب هوشي بازيكنان پرسپوليس گفت: مشخص است كه بازيكني كه در اين سطح بازي مي‌كند باهوش است. در اين باشگاه بازيكناني هستند كه به تيم ملي دعوت شده‌اند و هوش كافي را دارند. اميدوارم از هوش و توانايي بازيكنان به اندازه كافي استفاده كنيم تا هرچه زودتر به فرم دلخواهي كه مورد نظرمان است، برسيم و آن را به بازيكنان انتقال دهيم. ما از بازيكنان مي‌خواهيم كه به شيوه‌اي كه ما مي‌خواهيم بازي كنند. به همين خاطر بايد سريع‌تر كارمان را انجام دهيم تا به آمادگي مورد نظر برسيم.

 

مانوئل خوزه در ادامه نشست در پاسخ به اين سوال كه ظاهرا شما پيش از اين با داوران فوتبال هم مشكل داشته‌ايد؟ گفت: كدام مربي را مي‌شناسيد كه تاكنون با تصميم‌هاي داوري مشكل نداشته باشد. اعتراض‌ها به داوري بيشتر به خاطر تاثير هيجان و فشار ناشي از بازي‌هاست كه طبيعتا روي من اثر مي‌گذارد ما دوست داريم برنده شويم نه آنكه به تصميم‌هاي اشتباه داوري ببازيم.

 

وي افزود: هميشه سعي كرده‌ام بر هيجانم غلبه كنم و اما در عين حال وظيفه دارم از تيمم دفاع كنم. اگر ببازيم من باختم و اگر ببريم بازيكنان پيروز بوده‌اند. من به حرفي كه مي‌زنم عمل مي‌كنم، بازيكنانم بدانند كه در كنارشان هستند.

 

سرمربي پرسپوليس در واكنش به سوال خبرنگاري كه پرسيد ظاهرا شما با روزنامه آلوويو مصاحبه كرده و در زمان پيوستن كي‌روش به تيم ملي ايران گفته‌ايد كي‌روش به درد همان فوتبال فرسوده ايران مي‌خورد! آيا همچنان همين نظر را داريد؟ گفت: من چنين مصاحبه‌اي انجام نداده‌ام و من اصلا در مورد حضور كي‌روش در ايران حرفي نزده‌ام، بعضي روزنامه‌ها مي‌توانند هرچيزي بنويسند اما اين مصاحبه واقعيت ندارد. بعضي رسانه‌ها چيزهايي را از خودشان ابداع مي‌كنند!

 

خوزه در پاسخ به اين سوال كه تيم پرسپوليس 10 بازيكن ملي‌پوش دارد و تيم ملي ايران هم در ماه‌هاي آينده 10 اردوي تداركاتي خواهد داشت كه شايد بيش از 100 روز مجبور شويد بازيكنان‌تان را در اختيار تيم ملي قرار دهيد، براي اين مسئله چه برنامه‌اي داريد؟ گفت: يك تيم بزرگ وقتي براي برد به ميدان مي‌آيد بايد اصالت و هويت مختص خود را داشته باشد. ما كار خودمان را مي‌كنيم ما خودمان را با بقيه سازگار نمي‌كنيم بلكه اين بقيه هستند كه بايد خودشان را با ما سازگار كنند.

 

خوزه وقتي در ادامه گفت استراتژي‌هاي تيم‌ها ممكن است در بازي‌هاي گوناگون مختلف باشد و ما سعي مي‌كنيم فوتبال مختص خودمان را ارائه كنيم خبرنگاران متوجه شدند مترجم ژوزه اين سوال را به اشتباه براي سرمربي پرسپوليس ترجمه كرده است. در عين حال مانوئل ژوزه افزود: ما هرچه سريع‌تر سعي مي‌كنيم سازماندهي خوب و منسجمي را در خطوط دفاع، مياني و حمله پرسپوليس ايجاد كنيم. ما بايد حريفان را مجبور كنيم تا تحت تاثيرمان قرار بگيرند. يك تيم بزرگ بايد اين طور عمل كند. استيل تيم هميشه يكي است و ما روي اين موضوع پافشاري مي‌كنيم.

 

خوزه در پاسخ به اين سوال كه “ظاهرا باشگاه پرسپوليس براي حضور شما در پرسپوليس با كي‌روش مشورت كرده و او نظرش منفي بوده آيا شما خودتان براي حضور در فوتبال ايران با كي‌روش مشورتي داشته‌ايد” گفت: من با هيچ كس مشورت نكرده‌ام، البته سعي كردم با نلو وينگادا كه قبلا اينجا بوده صحبت كنم اما او در چين فعاليت مي‌كند و نتوانستم ارتباطي با او برقرار كنم. بعد از آن هم با كسي صحبت نكردم.

 

خوزه تاكيد كرد: من 66 سال دارم و از اين ميزان 50 سال را در فوتبال بوده‌ام. بعضي وقت‌ها انسان مي‌تواند به ذهن و تجربه‌اش اعتماد كند. باشگاه يك سري اطلاعات به من داده و در آينده هم خواهد داد تا هويت فوتبال ايران و بازيكنان پرسپوليس را بيشتر بشناسم.

 

با وجود آنكه خوزه سعي مي‌كرد پاسخ‌هاي بي‌حاشيه‌اي را به سوال‌هاي حاشيه‌اي برخي خبرنگاران كه مي‌خواستند او را مجبور به صحبت درباره كي‌روش كنند، بدهد اما خبرنگار ديگري پرسيد آيا با كي‌روش مشكلي داريد كه با او مشوررت نكرديد كه ژوزه پاسخ داد: شما از كجا مي‌دانيد ما با هم مشكل داريم؟! من الان كه اينجا هستم به اين خاطر است كه حداكثر كمكم را براي موفقيت پرسپوليس داشته باشم و با حل كردن مشكلات به تيم ملي ايران هم كمك كنم. من هيچ وقت براي تيم ملي مشكل‌ساز نبوده‌ام. تيم ملي نماد و جلوه ملي بزرگي از فوتبال يك كشور است، بنابراين هيچ وقت به خودم اجازه ندادم سدي در برابر برنامه‌هاي تيم ملي باشم.

 

سرمربي پرسپوليس در واكنش به اينكه آيا فيلم تمرينات پرسپوليس را ديده بوديد و فكر مي‌كنيد ضعف‌هاي اين تيم كجاست؟ اظهار كرد: من هنوز نقاط ضعف پرسپوليس را نمي‌شناسم و شناخت خاصي هم از اين تيم ندارم و براي همين هم گفتم كار كردنم در اين مقطع مي‌تواند يكي از بزرگ‌ترين چالش‌هاي زندگي‌ام باشد. من در انتخاب بازيكنان اضافه شده به پرسپوليس دخيل نبوده‌ام. اما همه ما براي ساختن يك تيم قدرتمند اينجا در برابر شما نشسته‌ايم و انگيزه كافي را براي كار داريم.

 

وي افزود: در اين مدت اطلاعاتم نسبت به قبل بيشتر شده است و حواسم به وضعيت گذشته پرسپوليس هم هست. ما بيشتر سعي مي‌كنيم ذهنيت بازيكنان را تغيير دهيم و اين يك نكته بسيار مهم است. مدام به بازيكنان گوشزد مي‌كنم كه اگر اين اجازه را بدهيد تا صحبت‌ها و گوشزدهاي من كاملا در ذهن‌تان جاي گيرد مطمئنا مي‌توانيد كارهاي خوبي در فوتبال انجام دهيد. در چنين شرايطي من به بازيكنانم افتخار مي‌كنم.

 

مانوئل خوزه گفت: پرسپوليس 8 يا 9 ملي‌پوش دارد و خيلي بعيد بود كه بخواهد در ليگ دوازدهم شود. مطمئن باشيد ديگر اجازه چنين اتفاقي را نخواهيم داد. در جهت ساختن يك پرسپوليس خوب اسم‌ها براي من مهم نيست. تنها سعي مي‌كنم يك تيم خوب درست كنم و هميشه بهترين نفرات را به ميدان بفرستم. تنها ستاره ما ستاره‌اي به نام پرسپوليس است.

 

سرمربي پرسپوليس با اشاره به وضعيت بازيكنان تيمش و خطاب به آنها افزود: ما بازيكنان خوبي داريم اما همه آن‌ها بايد بدانند كه در خدمت تيم بودن از هر چيزي مهم‌تر است. آنچه من از عملكرد پرسپوليس در فصل گذشته ديدم اصلا خوب نبود و اجازه نمي‌دهم چنين عملكردي تكرار شود. در استفاده از بازيكنان بازيكن 17 ساله يا 36 ساله براي من اهميت ندارد. تا وقتي كه يك بازيكن بتواند 100 درصد توانش را براي خدمت به تيم بگذارد و خودش را به خوبي نشان دهد، در تركيب من جاي دارد. اينكه پرسپوليس در 11 سال گذشته تنها دو مقام به دست آورده اصلا خوب نيست و بايد تلاش كنيم از اين به بعد روند قبلي را تغيير دهيم.

 

سرمربي جديد پرسپوليس در ادامه صحبت‌هايش در نشست خبري با اشاره به اينكه به هيچ عنوان نمي‌توانم قول قهرماني بدهم گفت: هيچ وقت نمي‌شود در فوتبال قول قهرماني داد. اگر كسي اين كار را بكند يعني فوتبال را نمي‌شناسد. اينكه از من خواسته شده كه به پرسپوليس بيايم كاري بوده كه به هر حال خودم از اول نمي‌خواستم به اين تيم بيايم اما وقتي قبول كردم بايد با اين راندمان بازيكنان بتوانيم به حداكثرها دست پيدا كنيم.

 

وي ادامه داد: وقتي يك تيم بزرگ چند سال پشت سر هم نتيجه نمي‌گيرد و قهرماني به دست نمي‌آورد، حوصله هواداران هم كمتر مي‌شود. اينكه من قول قهرماني بدهم هيچ فايده‌اي ندارد و تنها يك حرف است. نتيجه در فوتبال تعيين كننده است، شما وقتي به رستوران مي‌رويد، اول غذا مي‌خوريد و بعد صورتحساب را پرداخت مي‌كنيد. نتيجه در فوتبال هم مثل صورتحساب است كه در پايان كار مشخص مي‌شود. ما آمده‌ايم كه براي قهرماني بجنگيم و كارمان را هم شروع كرده‌ايم. براي همه چيز آماده‌ايم. سعي مي‌كنيم كه كارمان را با برد شروع كنيم و اينكه پرسپوليس در طول فصل نوسان زيادي نداشته باشد. افرادي كه در كنار ما هستند، تجربيات خوبي دارند، مي‌دانيم كه هواداران مثل ساير كشورها از تيم‌شان چه انتظاراتي دارند. بازي در ورزشگاهي كه 100 هزار نفر در آن حضور دارند زيباست و ما هم سعي مي‌كنيم كه آن 100 هزار نفر را خوشحال كنيم.

 

خوزه افزود: تمام تلاش ما اين است كه تيم خوبي بسازيم كه هواداران از ما راضي باشند. در فيلم‌هايي كه از بازي‌هاي پرسپوليس در فصل گذشته در اين چند روز ديدم متوجه شدم كه تيم‌هايي كه بالاتر از پرسپوليس قرار گرفته‌اند بهتر از ما نبوده‌اند. در فوتبال با قول دادن نمي توان كاري از پيش برد. پرسپوليس قرار است كه در اين فصل مقام به دست بياورد و ما با باشگاه قرارداد بسته‌ايم كه نتيجه بگيريم. نمي‌توانم بگويم قهرمان مي‌شويم و قول نمي‌دهم. اگر ما بهترين بازيكنان ايران را در اختيار داريم، بايد فوتبال خوب و مدرني را بازي كنيم و همه تلاش ما هم اين است كه در چند روز آينده به آن سطح آمادگي كه مد نظرمان است برسيم. سعي مي‌كنيم يك تيم سازماندهي شده را ايجاد كنيم. مطمئن باشيد كه فوتبال خوبي را ارائه مي‌دهيم چرا كه بازيكنان ما اعتماد به نفس بالايي دارند و باشخصيت هستند.

 

سرمربي پرسپوليس در ادامه گفت: بازيكنان من دوست ندارند اتفاقات فصل گذشته تكرار شود و حاضرند هر كاري بكنند تا اين تيم ناكامي‌هاي فصل گذشته را جبران كند. ما شرايط بردن را داريم و سعي مي‌كنيم كه در اين فصل مقام به دست بياوريم. من سعي مي‌كنم در فصل جديد بهترين بازيكنان را به زمين بازي بفرستم و سراغ اسم‌ها نخواهم رفت. ممكن است رسانه‌ها براي خودشان تركيبي از بهترين‌ها داشته باشند اما من بازيكنان مورد نظر خودم را انتخاب مي‌كنم. رويانيان رييس باشگاه است و من هم رييس تيمم هستم.

 

خبرنگاري در ادامه درباره حضور هواداران و اصحاب رسانه در تمرين‌هاي پرسپوليس پرسيد كه خوزه پاسخ داد: اگر قرار باشد ما تيمي درست كنيم كه رقبا را غافلگير كنيم نمي‌توانيم خبرنگاران را به تمرين راه دهيم چرا كه در اين صورت هر كاري كه مي‌كنيم بلافاصله در تلويزيون و روزنامه‌ها منتشر مي‌شود. بنابراين موفقيتي در كار نخواهد بود. ما بايد حريم خصوصي تيم را حفظ كنيم. مجبوريم كه تمرين را به روي خبرنگاران ببنديم تا بتوانيم به بهترين شكل آماده شويم. از اين بابت متاسفم. من دلمشغولي خبرنگاران را متوجه مي‌شوم.اما هر مربي نياز دارد كه حريم خصوصي تيمش را حفظ كند تا بتواند كارش را به درستي انجام دهد.

 

مانوئل خوزه در پايان نشست خبري‌اش با اشاره به اينكه هنوز او و دستيارانش قرارداد همكاري خود را با باشگاه پرسپوليس امضا نكرده‌اند در پاسخ به اين سوال كه برخي مربيان داخلي منتظر ناكامي شما در پرسپوليس هستند، گفت: ما كارمان را شروع كرده‌ايم اما هيچ كدام از ما قرارداد خود را امضا نكرده‌ايم. با اين حال امروز در اين نشست شركت كرديم چرا كه به حرف رويانيان اعتماد كرديم. آن‌هايي كه نمي‌خواهند اين كادر و اين تيم نتيجه بگيرد، كنار ما نيستند. هرچند ممكن است به ورزشگاه بيايند و بازي ما را ببينند. ممكن است اين افراد از هر قشري باشند اما جالب است بدانيد كه من در طول 36 سال دوران مربي‌گري‌ام براي اولين بار است كه پيش از آنكه قرارداد امضا كنم در نشست خبري شركت كردم و اين هم فقط يك دليل داشت و آن حرف‌هايي بود كه رويانيان به من زد كه برايم ارزش زيادي داشت. دوستاني كه ما را دوست دارند و منتظر موفقيت ما هستند ما هم آن‌ها را دوست داريم اما كساني كه از ما بدشان مي‌آيد، از آن‌ها مي‌خواهيم كه بيشتر ما را دوست داشته باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)