مرجع خبری پرسپولیس : نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پرسپولیس با میلیون ها هوادار در داخل و خارج از کشور جایگاهی مهم و قابل تقدیر در ورزش ایران دارد.

 

حجةالاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد پس از اقامه نماز جماعت در مراسم ضیافت افطار باشگاه پرسپولیس به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: برای همه شما ستاره های امروز، دیروز، مدیران، مسئولان محترم باشگاه آرزوی توفیق دارم.

 

از برادر ارجمند جناب آقای رویانیان تشکر می کنم و امیدوارم در مدیریت باشگاه پرسپولیس دارای کارنامه درخشان و افتخار آفرینی باشد.

 

ابوترابی فرد افزود: در حیات فردی خود صابر باشید. فوتبال صحنه های گوناگونی دارد. به نظرم ستاره های تیم پرسپولیس و همه کسانی که در عرصه فوتبال تلاش می کنند برای جوانان و مردم عزیز ما، دارای جایگاه و منزلت ویژه ای هستند. اولا مراقب باشند در حیات فردی خودشان اهل صبر باشند. قطعا اگر صبر ارزشمند آنها در تمرینات فشرده نبود امروز به عنوان یک چهره برجسته شده عرصه فوتبال شناخته نمی شدند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک تیم وقتی می تواند تیم باشد که همه افراد در حوزه مسئولیت فردی و هم در کار جمعی با یکدیگر بوده و در کنار هم صابر باشند و ایستادگی کنند و با هم ارتباط قوی داشته باشند. این موضوع یک ارتباط اخلاقی، دینی و کاری است. اعضای یک تیم اگر در کنار هم از این سه ویژگی برخوردار نباشند قطعا موفق نخواهند بود. اول در مسئولیت فردی خود آن کار را درست انجام دهند و در کنار هم یک جمع را تجربه کنند و سوم نماد یک رابطه خوب را داشته باشند.

 

حاج سید محمد حسن ابوترابی فرد در ادامه گفت: یک تیم هر قدر این رابطه را در حوزه های کاری و اخلاقی و پیوندهای قلبی ارتقاء ببخشند از توانایی بالاتری برخوردارند و این به دست نمی آید مگر در سایه دو ویژگی؛ اولا داشتن ظرفیت و توانایی حرفه ای به معنای واقعی در حوزه کاری و داشتن یک شخصیت برتر انسانی.

 

ابوترابی فرد افزود: خدمت برادر ارجمند آقای علی کریمی هستیم که امروز بازوبند و عنوان کاپیتانی تیم پرسپولیس را بر سینه دارد. این تیم چهره های فراوانی دارد. ما اگر بخواهیم پیشکسوتان دیروز و امروز را نام ببریم زمان نخواهیم داشت اما در بین نسل جدید افرادی مانند علی دایی، کریم باقری، مهدوی کیا، علی کریمی و استیلی هستند که اینها یک درخشش دیگری دارند. این درخشش بر می گردد به دو حوزه شخصیت حرفه ای و فنی کار موثر در میدان بازی و شخصیت اخلاقی و انسانی اینها در کنار هم که آنها را مبدل به یک فرد برجسته و مورد احترام کرده است. شما در زندگی این افراد هیچ حاشیه ای نمی بینید و یکی از دلایل اینکه مدت زمان بازیگری آنها طولانی شده، برای آن است که در کنار ظرفیت کاری و فنی از این ظرفیت اخلاقی و انسانی برخوردارند. این ظرفیت توان انسان را افزایش می دهد.

 

ابوترابی فرد ادامه داد: شما با ورزش خودتان یک معروف را در کشور ترویج می کنید اما بیائید در کنار آن، معروف های دیگر را هم ترویج دهید. در بازی استرالیا از آقای خاکپور سوال کردند که شما هنگام بازی چه ارزیابی از نتیجه بازی داشتید که وی پاسخ داد؛ بین دو نیمه دیدم علی دایی رفت وضو گرفت و با وضو عازم میدان مسابقه شد و آنجا بود که اطمینان پیدا کردم که نتیجه بازی به نفع ماست. این نقش معنویت در ایفای یک نقش کلیدی در میدان بازی است. کاری که در آن بازی ایفا کرد.

 

نایب رئیس مجلس گفت: شما ستاره های تیم فوتبال و ملی پوشان طریقه صحبت و نحوه رانندگی و تعامل شما با هم برای جوانان ما آموزنده است وقتی آنها می بینند که شما خانواده گرمی دارید، جوانان کشور را به احیاء زندگی منسجم و گرم کمک می کند. وقتی می بینند یک ورزشکار در رفتار شخصی و اجتماعی عملکرد خوب و قابل قبولی دارد، درس می گیرند.

 

حاج سید محمد حسن ابوترابی فرد در پایان افزود: علی کریمی، کریم باقری و استیلی گل زدن هایشان آنها را معروف نکرده بلکه نقش درست آنها در میادین ورزشی این شخصیت را به آنها داده است. تیم پرسپولیس جایگاه فاخری دارد، این جایگاه در ورزش حرفه ای کشور مهم و قابل تقدیر است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)