مرجع خبری پرسپولیس : مسئول روابط بین الملل سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه جواد نکونام جز سهمیه عادی و داخلی استقلال به حساب می‌آید، گفت: چون نکونام برای بازی در ایران به ITC نیاز داشته است، ثبت قرارداد او تابع بازیکنان داخلی نیست.


محمدرضا کسرائیان در خصوص اقدام باشگاه پرسپولیس برای کسب سه امتیاز بازی دربی با تاکید بر ثبت قرارداد غیر قانونی جواد نکونام با استقلال تصریح کرد:

 

در این مورد سوء برداشت‌هایی بوجود آمده است، چرا که قرارداد نکونام با استقلال غیر قانونی نیست و این بازیکن طبق قوانین فیفا به تیم فوتبال استقلال پیوسته است.

 

وی افزود: ما در بحث نقل و انتقال بازیکنان دو بحث داریم. اولین مورد به بازیکنان خارجی شاغل در لیگ خودمان مربوط می‌شود که به کارت ITC نیاز ندارند. این تعداد از بازیکنان به رغم اینکه سهمیه خارجی هستند ولی چون در لیگ خودمان بازی می‌کنند باید تابع قوانین و مقرراتی باشند که برای بازیکنان داخلی وضع شده است. مثلا “فابیو جانوآریو” سهمیه خارجی استقلال است ولی به کارت بازی نیازی ندارد و باید در زمانی که برای بازیکنان داخلی وضع شده قراردادش را ثبت کند.


کسرائیان خاطرنشان کرد: مورد دیگر به بازیکنانی بر می‌گردد که به کارت  ITC نیاز دارند. این بازیکنان یا خارجی هستند که قطعا سهمیه خارجی یک تیم محسوب می‌شوند و یا مثل جواد نکونام ایرانی هستند اما در زمره سهمیه داخلی و ایرانی تیم‌های لیگ برتر قرار می‌گیرند.


وی در پاسخ به این سئوال که “اگر نکونام سهمیه داخلی است، چطور قرارداد او خارج از زمان تعیین شده برای بازیکنان داخلی ثبت شده است”؟ گفت: هرچند نکونام سهمیه عادی است اما چون او نیازمند کارت بازی است قراردادش طبق سیستم TMS ( سیستم نقل و انتقال مسابقات) این اجازه را داشته که تا تاریخ تعیین شده برای این سیستم یعنی چند روز بعد از نقل و انتقال بازیکنان داخلی با استقلال قرارداد امضا کند.


مسئول روابط بین الملل سازمان لیگ در پایان گفت: به هر ترتیب نکونام مشکلی برای بازی در دربی نداشته است و قراردادش بر اساس قوانین فیفا با استقلال به ثبت رسیده است. قانونی که علاوه بر داخلی دانستن سهمیه این بازیکن، به او فرصت بیشتری برای امضای قراردادش با یک تیم دیگر داده است.


پس از مسابقه تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال، مسئولان پرسپولیس شکایتی را تنظیم کردند که طبق این شکایت حضور نکونام را به عنوان چهارمین بازیکن خارجی همزمان استقلال در دربی و در تیم استقلال غیر قانونی دانستند تا با استناد به این موضوع نتیجه دربی را تغییر دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)