مرجع خبری پرسپولیس : مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه به دنبال تنش و طناب‌کشی با کمیته ملی المپیک نیستیم، معیار و شاخصه اصلی وزارت ورزش در خصوص انتخاب اعضای جدید هیات مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

 

محمد حسین انصاری فرد در خصوص تغییرات جدیدی که در هیات مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس اعمال خواهد شد و همچنین انتخابات برگزار شده در برخی از فدراسیون ها ضمن بیان مطلب فوق گفت:

 

به محض اینکه وزیر ورزش و جوانان از رقابت‌های پارالمپیک لندن باز گردند اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس معرفی خواهند شد.

 

وی در همین خصوص افزود: وزیر ورزش و جوانان پیش از آنکه به رقابت‌های المپیک لندن برود، طی جلساتی با تک تک اعضای جدید هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، صحبت‌های خود را با آنها انجام داد و قول و قرارهای لازم را با آنها گذاشت.

 

مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در خصوص اعلام غیر رسمی اسامی اعضای جدید هیات مدیره دو باشگاه اظهار داشت: اگر چه برخی از این اعضا با من در خصوص مسئولیت جدیدشان رایزنی هایی را انجام داده اند اما همانطور که گفتم با توجه به اینکه وزیر ورزش و جوانان با تک تک این اعضا صحبت کرده و قول قرار نیز گذاشته است اعلام اسامی آنها توسط خود ایشان صورت می گیرد و این موضوع تا پایان هفته جاری محقق خواهد شد.

 

وی با اعلام اینکه دو عضو جدید به هیات مدیره استقلال و سه عضو نیز به هیات مدیره پرسپولیس اضافه خواهند شد، در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ورزش عدالت را از نظر معرفی اعضای جدید هیات مدیره دو باشگاه رعایت کرده، تاکید کرد: وزارت ورزش برای انتخاب اعضای جدید هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک شاخصه و محور مهم را در نظر گرفته است.

 

انصاری فرد تاکید کرد: هدف اصلی وزارت ورزش از انتخاب اعضای جدید این است که این افراد علاوه بر اشراف به فضای ورزش و فوتبال کشور به مسائل حقوقی و بورس نیز آشنایی داشته باشند تا روند واگذاری سهام دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس با سرعت بیشتری واگذار شود.

 

وی در همین خصوص تاکید کرد: هدف ما در وزارت ورزش و جوانان این است که سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان سال 91 پیش از پایان دو لت دهم واگذار شود و در حال حاض نیز کارشناسان بورس نیز در حال بررسی این موضوع هستند تا ببینند که نحوه واگذاری سهام دو باشگاه به چه شکلی باشد بهتر است، به صورت فرابورس باشد و یا بلوکی و …؟

 

مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که چه میزان از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار خواهد شد، تاکید کرد: این موضوع به بررسی و نظر کارشناسی کارشناسان بورس بستگی دارد به طوریکه اگر آنها تشخیص دهند که واگذاری سهام دو باشگاه روند خوب و رو به رشدی دارد وزارت ورزش و جوانان حتی بدش نمی آید که کل سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را واگذار کند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون جدیدی خواهیم بود گفت: باید وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در این خصوص تشکیل جلسه دهند اما آنچه که ما از آن اطلاع داریم این است که در آینده ای نزدیک برنامه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون جدید حتی فدراسیون کشتی را نخواهیم داشت.

 

انصاری فرد در خصوص شرکت نکردن نماینده کمیته ملی المپیک در مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های قایقرانی و دوچرخه سواری و عواقب این موضوع اظهار داشت: مطمئنا وزیر ورزش و جوانان با رئیس و همچنین دبیر کمیته ملی المپیک در این خصوص جلساتی را برگزار خواهند کرد. چون وزارت ورزش به دنبال تنش با کمیته ملی المپیک نیست و نمی خواهیم با این کمیته در وضعیت طناب کشی قرار بگیریم بلکه به دنبال تعامل و راهکار هستیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برگزاری انتخابات مجدد این فدراسیون‌ها وجود دارد، تاکید کرد: همه چیز بستگی به این دارد که اصلاح اساسنامه فدراسیون های مربوطه را با کمک و هماهنگی کمیته ملی المپیک انجام داده و آن را به کنفدراسیون های جهانی مربوطه و کمیته بین المللی المپیک ارسال کرده و منتظر پاسخ آنها باشیم.

 

انصاری فرد خاطرنشان کرد: برخی حقوقدانان می‌گویند که روند اصلاح اساسنامه چون یک روند طولانی است مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها می تواند برگزار شده و انتخابات فدراسیون‌ها نیز به موازات آن برگزار شود. باید ببینیم که مجامع بین المللی مربوطه  این موضوع را چگونه بررسی کرده و در این خصوص چه پاسخی خواهند داد؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)