مرجع خبری پرسپولیس : كاپيتان و سرمربي سابق پرسپوليس معتقد است مهم‌ترين علت عدم موفقيت اين تيم در هفته‌هاي ابتدايي فصل ضعف تيم در آمادگي بدني است كه در نيمه‌ دوم ديدارهاي اين تيم خود را نشان داده است.

 

حميد استيلي درباره شرايط پرسپوليس پس از گذشت هفت هفته از ليگ برتر و حضور در رتبه شانزدهم اظهار كرد: قطعا نتايجي كه پرسپوليس به دست آورده هواداران اين تيم را راضي نكرده است.

 

اين موضوع دلايلي دارد. با اين حال پرسپوليس امسال از نظر مديريتي يكي از بهترين سال‌هاي خود را پشت سر گذاشت و توانست بهترين بازيكنان ليگ را جذب كند.

 

وي افزود: عدم شناخت ژوزه و دير آمدن او به تيم و همچنين كم بودن زمان آماده‌سازي پيش از فصل همه دست به دست هم داد تا تيم در اين هفته‌ها نتايج خوبي نگيرد. هرچند شروع كار پرسپوليس در ليگ با پيروزي مقابل صنعت نفت خوب بود اما پس از آن نتوانستند اين روند را ادامه دهند. در بازي با استقلال هم نسبتا بهتر از قبل كار كردند و در بازي مقابل فولاد با اينكه از اين تيم جلو افتاده بودند، اما نتوانستند برتري خود را حفظ كنند.

 

استيلي با اشاره به دلايل ناكامي پرسپوليس تا اين هفته از رقابت‌هاي ليگ گفت: وقتي يك تيم نتيجه نمي‌گيرد، سه دليل عمده مي‌توان براي اين عدم نتيجه‌گيري متصور شد. يا اينكه اين تيم آمادگي جسماني ندارد، يا آمادگي تاكتيكي و يا آمادگي روحي ـ رواني. از اين سه حالت خارج نيست. در تيم بزرگي مثل پرسپوليس و با حضور اين بازيكنان سرشناس و ملي‌پوش به راحتي مي‌توان اين مسائل را حل كرد اما به نظر من بيشترين نقش را در شرايطي كه پرسپوليس در حال حاضر دارد، آمادگي جسماني اين تيم دارد.

 

وي افزود: ما نمي‌توانيم بگوييم فقط ژوزه مقصر ناكامي پرسپوليس است. درست است كه پرسپوليس در اكثر نيمه‌هاي دوم بازي را به حريفان خود واگذار كرده اما دليل اين موضوع ژوزه و عدم شناخت او از فوتبال ايران نيست بلكه آمادگي جسماني بازيكنان پرسپوليس معمولا در نيمه‌هاي دوم دچار مشكل شده و همين عامل باعث شده فاصله خطوط تيم از هم بيشتر شود و وقتي فاصله بازيكنان زياد شود نمي‌توانند مسافتي كه بين‌شان وجود دارد را جبران كنند.

 

سرمربي فصل گذشته پرسپوليس با بيان اينكه هنوز براي ارزيابي عملكرد ژوزه زود است گفت: مانوئل يك مربي كارنامه‌دار و باسابقه است اما فرهنگ بازيكنان ايران با اكثر دنيا متفاوت است. يك موضوع مهم در فوتبال ارتباط برقرار كردن مربي با بازيكن است. فكر مي‌كنم خود ژوزه هم فهميده كه بايد با بازيكنانش رابطه نزديك‌تري برقرار كند اما در اين ميان خود بازيكنان هم بايد احساس مسئوليت كنند و بدانند كه در چه تيم بزرگي حضور دارند. اكثر آن‌ها ملي‌پوش هستند و تغيير اين شرايط براي آن‌ها سخت نيست.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه به نظر مي‌رسد با وجود اينكه پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات عملكرد خوبي داشت، اما در بعضي پست‌ها بازيكنان زيادي دارد و برعكس در پستي مثل هافبك دفاعي پس از مصدوميت سوسا ديگر بازيكني ندارد گفت: در اين نكته شكي نيست كه همه اذعان داشتند پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات بهترين عملكرد را داشت. آن‌ها 4 ملي‌پوش در خط دفاع، يك ملي‌پوش در خط دروازه و دو ملي‌پوش هم در خط حمله گرفتند. در خط حمله قاضي و انصاري فرد آمدند كه ايمون زايد هم در اين منطقه حضور داشت. به نظر من در سيستم‌هاي روز دنيا مثل 3 ـ 3 ـ 4 و 1 ـ 3 ـ 2 ـ 4 قاضي و انصاري فرد مي‌توانند به عنوان بال كناري بازي كنند. به هر حال اين دو بازيكن ملي‌پوش هستند و تجربه‌هاي زيادي دارند و مي‌توان به جاي نيمكت نشيني از آن‌ها استفاده‌هاي بهتري برد. ضمن اينكه خود بازيكنان هم بايد تلاش بيشتري داشته باشند و خودشان را به تيم تحميل كنند.

 

استيلي درباره انتقادهايي كه به عملكرد ژوزه مي‌شود و همچنين اين صحبت بعضي كارشناسان و پيشكسوتان پرسپوليس كه بايد تا دير نشده مربي ديگري را جايگزين او كرد گفت: وقتي يك مربي جديد به تيم مي‌آيد بايد به او زمان داد. كسي مي‌تواند خوب درباره يك مربي نظر دهد كه سر تمرين‌هاي تيم باشد و نحوه تمرين‌هاي مربي و همچنين نوع ارتباط او با بازيكنان را بداند. درست است كه نتايج پرسپوليس خوب نبوده اما بايد بدانيد تيم چگونه تمرين مي‌كند.

 

كاپيتان پيشين پرسپوليس در پايان گفت: به شخصه اميدوارم كه پرسپوليس در آينده بهتر شود چرا كه ابزار كافي را براي كسب نتايج خوب دارد؛ از بازيكنان خوب و درجه يك گرفته تا زمين تمرين و امكانات مناسب.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)