مرجع خبری پرسپولیس : رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی نمایندگان مجلس سر راه بودجه 24 میلیارد تومانی پرسپولیس و استقلال مشکل تراشی می کنند.

 

رئیس کمیته تربیت بدنی و جوانان مجلس با انتقاد از کمیسیون تلفیق مبنی بر بی توجهی به طرح بودجه 24 میلیارد تومانی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت:

 

متاسفانه دیدگاه بعضی از نمایندگان به فوتبال مثل دیدگاه 30 سال پیش است که آدم حتی از گفتن آن هم شرمش می‌آید.

 

علیرضا دهقان در خصوص پیشنهاد بودجه 24 میلیاردی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اینکه قرار بود این طرح در جلسه علنی مجلس عنوان شود، تصریح کرد: متاسفانه بعضی از نمایندگان مجلس کم لطفی می‌کنند. دیدگاه برخی از این آقایان به فوتبال دقیقا مثل دیدگاه 30 سال پیش است؛ آنها می‌گویند چرا باید پول بدهیم تا تعدادی بازیکن زیر توپ ضربه بزنند! آنها با خنده این مسائل را مطرح می‌کنند که من از این برخورد آنها شرمم می‌آید.

 

وی افزود: استقلال و پرسپولیس سال گذشته هم دارای ردیف بودجه 6 میلیاردی بودند اما چون این بودجه به جایی نمی‌رسید و این دو باشگاه ضرر‌ده بودند، پیشنهاد کردیم بودجه هر کدام از آنها 12 میلیارد تومان شود. به نظرم در کمیسیون تلفیق کارشکنی می‌شود. چطور بعضی از آقایان موقع جام دادن یا استقبال از ورزشکاران در صف اول قرار دارند اما وقتی کار به بودجه و پول دادن می‌کشد با رشد ورزش مخالفت می‌کنند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سئوال که “این مبلغ قرار است از کجا تامین شود؟”، گفت: در طرحی که ما به کمیسیون تلفیق دادیم دقیقا مشخص شده که از کدام قسمت‌ها هزینه‌هایی کمتر شود تا به این ردیف بودجه اضافه شود. ما با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را ارزیابی کرده بودیم.

 

دهقان در ادامه با تاکید بر اینکه این طرح فقط مختص استقلال و پرسپولیس نیست، یادآور شد: شما نگاه کنید به یکباره اعلام می‌شود دولت نمی‌تواند در ورزش حرفه‌ای هزینه کند، در حالی که این راهش نبود. ابتدا باید یک برنامه چهار یا پنج ساله لحاظ می‌شد تا به باشگاه‌ها این فرصت داده شود که خودشان را جمع و جور کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه سر و کله زدن با بعضی از همکاران کار سختی است و آنها برای طرح‌های سازنده مانع ایجاد می‌کنند. در دولت هم که در این زمینه آدم‌های غیرمتخصص کار را در دست گرفته‌اند. مشخص نیست چرا با اینکه تمایلی برای کمک به باشگاه‌ها به خصوص استقلال و پرسپولیس وجود ندارد، آنرا به بخش خصوصی نمی‌دهند.

 

مدتی پیش کمیته فرهنگی مجلس طرحی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرد که براساس آن برای هر کدام از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مبلغ 12 میلیارد تومان ردیف بودجه در نظر گرفته شده است. این طرح مدتی پیش توسط اعضای کمیته فرهنگی به کمیسیون تلفیق داده شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)