سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: یک دقیقه عزت را با یک عمر ذلت عوض نمی کنم، اگر اینگونه نبود، امروز به جای استقلال، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بودم.

به گزارش ایرنا، ˈامیر قلعه نوییˈ دوشنبه شب در پایان بازی تیم های فوتبال استقلال تهران و سپاهان اصفهان در نشست خبری، در واکنش به پرسش خبرنگاران که شما به دلیل فشار تماشاگران فرهاد مجیدی را از ابتدا در زمین مسابقه قرار دادید، این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: به هیچ وجه به دلیل فشار تماشاگران تصمیمات خود را تغییر نمی دهم، امروز استقلال 20 میلیون هوادار دارد اما اگر 200 میلیون هوادار هم داشت باز هم نظر خود را تغییر نمی دادم.

قلعه نویی گفت: ما باید از داشته های خود استفاده کنیم، فرزاد حاتمی، آرش برهانی و سیاوش اکبرپور هیچ کدام در شرایط خوبی قرار نداشتند و در این شرایط ما چرا نباید از فرهاد مجیدی استفاده می کردیم.

سرمربی آبی پوشان افزود: در بازی های گذشته نیز تماشاگران به من انتقاد کردند که چرا از مجیدی استفاده نمی کنم، اما دیدید که نظر خود را تغییر ندادم اما نمی توانم منافع تیم و پتانسیل های بازیکنانم را نادیده بگیریم و به خاطر اینکه احتمال دارد برخی بعد از بازی این گونه مسائل را مطرح کنند، از فرهاد مجیدی استفاده نکنم.

قلعه نویی در ادامه گفت: به نظر من مجیدی تنها 30 دقیقه می تواند به تیم استقلال کمک کند البته این 30 دقیقه خیلی ارزشمند است و تاثیر به مراتب بیشتری از کل بازی دارد و همین برای من کفایت می کند.

وی در ادامه گفت: سی و دوم سال در فوتبال ایران هستم، 16 سال مربیگری می کنم اما تا امروز این همه ناعدالتی در فوتبال ندیده بودم که یک تیم موقعیت های زیادی داشته باشد اما تیم مقابل در یک موقعیت 20 تا 30 درصدی به گل برتری برسد.

وی گفت: مالکیت توپ و میدان 70 به 30 به سود استقلال بود اما دید که ما عقب افتادیم که این جزئی از فوتبال است.

قلعه نویی اظهار داشت: خدا را شکر که امروز توانستیم به رغم ادامه این روند بدشانسی به گل تساوی دست پیدا کنیم و جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کنیم چرا که با شرایطی که در زمین حاکم بود احتمال داشت دو امتیاز هم از سپاهان عقب بی افتیم و جام را از دست بدهیم.

وی گفت: هر توپی که روی دروازه سپاهان می افتاد متاسفانه به گل تبدیل نمی شد، من در میان بازی به صالح گفتم که می ترسم ما برخلاف بازی گل بخوریم که او می گفت اینطور نمی شود، اما دیدید که ما گل خوردیم.

قلعه نویی در ادامه اظهار داشت: امروز تماشاگران استقلال تا لحظه آخر تیم را تشویق کردند اما در بازی های گذشته هرگز چنین چیزی را ندیده بودم اگر آنها در بازی الهلال هم ما را تا پایان بازی حمایت می کردند شاید نتیجه بهتری می گرفتیم

وی گفت: فرهاد مجیدی اگر از دقیقه 70 به میدان می امد تاثیر به مراتب بهتری داشت و شاید بازی را می بردیم.

سرمربی استقلال گفت: حواشی تماشاگران در بازی های گذشته باعث شده است که برخی از مهاجمان ما با فشار زیادی وارد زمین مسابقه شوند و حتی حمل توپ را فراموش کنند.

وی گفت: امروز تماشاگران نشان دادند که در میان آنها از اقشار مختلف همچون دکتر و مهندس و … وجود دارد؛ تماشاگرانی که هر وقت صحبت از فرهنگ می شد ما آنها را مثال می زدیم.

قلعه نویی افزود: امروز خدا به تماشاگران استقلال درس بزرگی داد که اگر تیم را تا اخرین لحظه حمایت کنند حتما نتیجه خواهیم گرفت.

وی گفت: امیدوارم با یک امتیازی که کسب کرده ایم ، قهرمان لیگ برتر شویم.

سرمربی تیم استقلال که از بدشانسی امروز بازیکنانش خیلی ناراحت بود، گفت: امروز فوتبال روی ناعدالتی خود را به ما نشان داد، من هر کاری برای برتری کردم، حتی می توانستم رحمتی بی کار ترین بازیکن زمین را تعویض و یک مهاجم وارد زمین مسابقه کنم.

وی گفت: از مظفری زاده گله دارم، چرا که خطا بر روی ایمان موسوی در محوطه جریمه سپاهان شد اما او فکر کرد که بازیکن من شبیه سازی کرده و به همین دلیل استقلال را 10 نفره کرد.

قلعه نویی گفت: امروز ما می توانستیم حتی برنده مسابقه باشیم حال آنکه داوران دو امتیاز تیم استقلال را گرفتند، در فیلمی که پس از بازی دیدم حتی، گلی که در حالت آفساید زدیم شاید درست بوده است.

وی در واکنش به این پرسش که تیم استقلال در گل زنی موفق نیست ؟ گفت: از اولین روز بازی ها، تماشاگران با شعارهای خود فشار زیادی روی مهاجمان ما وارد کردند که این مسئله در عملکرد مهاجمان ما در طول فصل بی تاثیر نبوده است.

قلعه نویی گفت: در یوفا بر اساس دو پارامتر به نحوه بازی تیم ها نمره می دهند، یکی ایجاد موقعیت روی دروازه حریف، دوم نظم دفاعی که موقعیت به حریف ندهید.

وی گفت: معتقدم امروز بازیکنانم بهترین بازی فصل خود را ارایه کردند و تنها موفق به زدن گل نشدند.

قلعه نویی با انتقاد از گل نکردن توپ برگشتی توسط حنیف عمران زاده گفت: در گذشته همواره تلخ ترین خاطره من گل نکردن توپ توسط علیزاده در استقلال بود اما از امروز حنیف جای او را در ذهن من گرفته است.

وی گفت: اگر از اول فصل استقلال به مانند امروز بازی می کرد، قطعا امروز با اختلاف قهرمان لیگ شده بودیم و دیگر به کسب امتیاز در هفته های پایانی فکر نمی کردیم.

قلعه نویی اظهار داشت: امروز مجیدی از ابتدا در ترکیب بود اما از نظر من او باید از دقیقه 60 به زمین می آمد تا می توانست بیشتر به تیم کمک کند.

وی در ادامه از عملکرد برخی از رسانه ها انتقاد کرد و گفت: وقتی می بریم سه یا چهار نفر در نشست خبری حضور دارند اما زمانی که می بازیم یا مساوی می کنیم یک لشکر خبرنگار در سالن کنفرانس جمع می شوند.

قلعه نویی در پاسخ به این پرسش که بازیکنان استقلال اشتباهات فردی زیادی دارند، گفت: من برعکس این فکر می کنم شاید جلوی الهلال اشتباهات فردی فراوانی داشتیم اما در این بازی اینگونه نبود البته باید فیلم بازی را با دقت ببینم شاید حرف شما درست باشد.

قلعه نویی در واکنش به این پرسش که بنظر می رسد بازیکنان استقلال تمرکز لازم را در زمین مسابقه ندارند، گفت: تیمی که در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا در صدر جدول قرار دارد و در لیگ برتر نیز صدر نشین است، امکان ندارد که بازیکنانش تمرکز لازم را نداشته باشند.

وی گفت: نمی دانم چرا وقتی می بریم تماشاگران و خبرنگاران و سایر عوامل باعث این موفقیت می شوند اما وقتی می بازیم، تنها سرمربی مقصر است.

قلعه نویی اظهار داشت: در هفته های اخیر تیم استقلال بازی های زیبا و با کیفیتی ارایه کرده است، بازی امروز با سپاهان، سرآمد بازی های ما بود چرا که هیچ تیمی در این فصل نتوانسته به این اندازه سپاهان را تحت فشار قرار دهد، رحمتی امروز حتی یک شیرجه هم نزد اما در مقابل پرکارترین بازیکن سپاهان شهاب گردان بود.

یکی از خبرنگان چند دقیقه صحبت کرد و نظرات خود را در خصوص استقلال مطرح کرد و در ادامه اظهار داشت که سرمربی استقلال امروز با فرستادن مجیدی از ابتدا به داخل زمین به نوعی به تماشاگران باج داد که قلعه نویی گفت: من به هیچ کسی باج نمی دهم، همیشه کار خود را می کنم اما وقتی فرزاد حاتمی شرایط بدنی بدی دارد، آرش برهانی از همه بدتر است، سیاوش اکبرپور در بدترین شرایط خود است، ایا نباید از فرهاد مجیدی استفاده کنم.

وی گفت: قبلا هم تماشاگران اعتراض می کردند اما فرهاد مجیدی را از ابتدا به میدان نمی آوردم، امروز در تمرینات یک بازیکن قد کوتاه استقلال روی سر فرزاد حاتمی سر می زد، حاتمی ظرفیت لازم را ندارد، در چند بازی اول عالی بود اما به تازگی از شرایط آرمانی دور شده است.

قلعه نویی اظهار داشت: شاید این مسئله به تماشاگران و شعارهای آنان بر می گردد که مهاجمان ما تحت فشار روانی قرار گرفته اند و در گل زنی موفق نیستند، تماشاگران ما متاسفانه سنت بدی راه انداخته اند به شکلی که کمتر مهاجمی سعی می کند فصل آینده با این شرایط به استقلال بپیوندد.

وی گفت: من یک شعار دارم و معتقدم که یک دقیقه زندگی با عزت بهتر است از زندگی یک عمر با ذلت، اگر این تفکر را نداشتم با گفتن یک چشم، امروز سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بودم.

قلعه نویی گفت: شک نکنید اگر سایر مهاجمان ما آماده بودند، فرهاد مجیدی 30 دقیقه پایانی به میدان می آمد چرا که معتقدم بهره وری تیم در این شرایط بیشتر می شود.

وی در خصوص پرسشی در خصوص نبود ساموئل در ترکیب 18 نفره استقلال گفت: وقتی یک بازیکن مصدوم می شود ما او را در اختیار تیم پزشکی قرار می دهیم چرا که سلامتی او مهمتر از همه چیز است.

قلعه نویی در ادامه در خصوص آرش برهانی گفت: قطعا با او برخورد خواهیم کرد، من همواره در طول فصل مواردی را یادداشت می کنم و در آخر فصل کات ریز را با بازیکنان مطرح می کنم واگر بازیکنی با تمام وجود به تیم کمک کرده باشد تشویق می شود و برخلاف آن تنبیه خواهد شد.

وی گفت: بازیکنانی امثال آرش باید تنبیه شوند او بازیکن خوبی است اما حیف که قدر خود را نمی داند.

وی در واکنش به پرسشی در خصوص عملکرد استقلال در نیمه دوم گفت: نیمه دوم ، نیمه مربیان است، فکر می کنم جزو مربیانی هستم که نیمه دوم را خوب به پایان می برم، در این بازی تغییراتی دادم که نتیجه داد، همیشه می خواهم تیمم از دقیقه یک حمله کند و امروز دیدید که استقلال این کار را با سپاهان انجام داد.

وی گفت: من افتخارات زیادی با استقلال و سایر تیم های لیگ برتر در اسیا بدست اورده ام اما شک نکنید که اگر این افتخارات را یک فرد جشم آبی خارجی کرده بود امروز برای او همه کار می کردند و بارها از افتخارات او می گفتند.

قلعه نویی اظهار داشت: معتقدم دانش مربیان ما بسیار بالا است اما برخی خارجی ها را می پسندند و به اصطلاح بی گانه پرست هستند.

وی گفت: متاسفانه این افراد از خودمان هستند که ایرانی را قبول ندارند و نمی خواهند مربیان داخلی استقلال داشته باشند در حالی که ما باید خودمان را باور کنیم تا به خودکفایی برسیم.

قلعه نویی اظهار داشت: اگر امکاناتی که در خلیج فارس بود در ایران وجود داشت، مربیان ما کارهای بسیار بزرگی انجام می دهند هر چند که با وجود امکانات کم همچون داشتن بدترین زمین های اسیا به استثنا آزادی، ما مربیان بزرگی داریم.

وی گفت: برخی از هموطنان خودمان ایرانی ها را باور ندارند و این مسئله در فوتبال نمود پیدا کرده است.

قلعه نویی افزود: مخالف گرفتن علم خارجی ها و ارتباط با آنان نیستم اما معتقدم که نباید داخلی ها را خراب کنیم.

وی گفت: برخی می گویند قلعه نویی مخالف خارجی ها است، اما نمی دانند که من اولین مربی ایران بودم که به سراغ اشکان دژاگه رفتم و از او خواستم که به تیم ملی بپیوندد حال آنکه پدرش گفت چون فریدون زندی ضرر کرده می خواهد پسرش در آلمان بماند.

قلعه نویی گفت: به مانند بحث هسته ای، ما داریم در فوتبال به خود کفایی می رسیم اما هنوز خیلی ها از خودمان قلمشان برای چشم آبی ها می چرخد.

وی در خصوص بازی های پیشروی استقلال هم گفت: سخترین بازی ما با فولاد است، امیدواریم زمین این ورزشگاه برای بازی مناسب باشد و با برتری در دو بازی آینده قهرمان لیگ شویم.

وی گفت: فکر می کنم بازی احساسی امروز استقلال در دقایق پایانی نتیجه داد هر چند که سپاهانی ها گل به خودی زدند اما فشار بازیکنان ما باعث شد که آنها مرتکب خطا شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)