بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است که تیم ملی با پیروزی برابر کره جنوبی تنها 30 درصد راه صعود به جام جهانی را طی کرده است.

حمید درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی شب گذشته تیم ملی فوتبال برابر کره جنوبی گفت: خوشحالم که تیم ملی موفق شد سه امتیاز این بازی را بگیرد، اما باید واقعیت را بپذیریم که کره‌ای‌ها فوتبال بهتری بازی کردند. شانس با ما یار بود و توانستیم سه امتیاز را بگیریم.

وی ادامه داد: من معتقدم که باید در نوع بازی و طرز تفکرمان تغییر ایجاد کنیم و نباید به یک بازی اکتفا کنیم. ما بازی با ازبکستان، قطر، لبنان و همین کره را پیش‌رو داریم . پس حتما باید در ساختار بازی‌مان تغییر ایجاد کنیم که کسب امتیاز در بازی‌های آینده را ضمانت کند. امیدوارم که واقعیت فوتبال ما پشت پیروزی برابر کره پنهان نشود.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال همچنین گفت: تمام بازی دیروز در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن تعصب بازیکنان بود. ما برابر کره با همان نقطه قوتی که همیشه داریم یعنی عرق ملی پیروز شدیم. این اسلحه پنهانی است که همیشه داشته‌ایم ، اما خوب است که در کنار آن در بحث فنی هم توسعه بیشتری داشته باشیم. اگر دیروز یکی از موقعیت‌های کره گل می‌شد وضعیت کلی تغییر می‌کرد. ما نباید این شانس‌ها را به حریفان بدهیم، چون همیشه توپ به دیرک نمی‌خورد!

درخشان درباره عملکرد دو بازیکن جدید تیم ملی هم گفت: دژاگه و قوچان نژاد بسیار خوب بازی کردند و به ویژه دژاگه خیلی زحمت کشید و بازی خوبی برای ما انجام داد که جای تقدیر دارد. در واقع همه بازیکنان خوب بودند. غیرت ، ‌تعصب و دوندگی‌شان باعث شد که ما پیروز شویم.

وی ادامه داد: کار ما هنوز تمام نشده است، چون ازبکستان مدعی صعود به جام جهانی است و حتی قطری‌ها هم می‌توانند در این زمینه مدعی باشند. تیمی که 13 یا 14 امتیاز جمع کند می‌تواند به جام جهانی برود. پس ما هنوز خیلی کاری داریم، ضمن این که بازی‌های سختی پیش روی ماست که باعث می‌شود نتیجه‌ بگیریم که تاکنون فقط 30 درصد راه را رفته‌ایم.

درخشان درباره بازی آینده ایران که قرار است در برابر ازبکستان انجام شود، گفت: بازی ساده‌ای نخواهد بود. ما در بازی اول برابر این تیم هم شانس آوردیم که پیروز شدیم، چون آنها بهتر بازی کردند و داور هم گل صحیح‌شان را ندید. برای بازی با ازبکستان باید دقت بیشتری داشته باشیم، چون آنها می دانند که اگر در تهران از ما امتیاز بگیرند، راه خودشان برای صعود هموارتر می‌شود. امیدوارم همین قدر که برای بازی با کره ارزش قائل شدیم، بازی با ازبکستان را هم مهم بدانیم.

وی در پایان گفت: می‌خواهم به همه علاقمندان فوتبال تبریک بگویم و آرزو کنم که بتوانیم باز هم با اقتدار به جام جهانی راه پیدا کنیم. بازی‌های باقی مانده ما حساس‌تر هستند که امیدوارم تیم ملی بتواند امتیازهای لازم را از آنها کسب کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)