نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با بیان اینکه قبل از مذاکره رسمی با کارلوس کی‌روش جهت تمدید قرارداد باید منابع مالی قرارداد جدید را تامین کرد، گفت: ایشان برای ماندن اظهار علاقه کرده ولی تامین هزینه‌های تمدید قرارداد این مربی مطرح برای فدراسیون فوتبال به تنهایی مقدور نیست و نیاز به حمایت نهادهای دیگر داریم.

به گزارش  مهر هادی آیت اللهی که روز گذشته اعلام کرده بود باشگاه‌هایی که با تیم ملی همکاری نکنند به بخش قضایی فدراسیون سپرده می‌شوند، در توضیح این صحبت به رادیو ورزش گفت: این بخشنامه‌ای است که در ابتدای سال علی کفاشیان به مهدی تاج مسئول سازمان لیگ اعلام کرد تا بتوانیم در تمام اردوهای آماده‌سازی تیم ملی در مسیر حضور در جام جهانی از تمام نفراتمان استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف دو تیم استقلال و سپاهان که بازی حساسی در دو هفته آینده لیگ قهرمانان آسیا دارند، چه می‌شود؟ تصریح کرد: قرار شده است با مدیران عامل این دو باشگاه صحبت کنیم تا تعامل خوبی برقرار شود. البته احتمال دارد بعد از دوم اردیبهشت‌ماه که بازی‌های مرحله گروهی به پایان می‌رسد، نفرات این تیم‌ها در اردوی آفریقای جنوبی حضور پیدا کنند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جمله کارلوس کی‌روش که اعلام کرده هیچ مذاکره‌ای از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال با او درباره تمدید قرارداد نشده، خاطرنشان کرد: در نشست هیات رئیسه فدراسیون مصوب کردیم که به همکاری خود با کی‌روش ادامه دهیم. حتی به مسئولان ارشد فدراسیون اختیار دادیم، صحبت‌های لازم را با ایشان انجام دهند. در این شرایط پیشنهادی شده بود که توان پرداخت این مبلغ به تنهایی توسط فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این صحبت غیر رسمی پیشنهاد افزایش 20 درصد دستمزد کل کادر فنی مطرح شده، افزود: اینکه می‌گویند مبلغ قرارداد کل کادر فنی قرار است 3 برابر شود، درست نیست. ما حدود 9 میلیارد تومان در سال، پرداختی به کادر فنی تیم ملی داریم که با توجه به سال فوتبالی سنگینی که پیش رو داریم و تیم‌های مختلف فوتبال ایران در بخش آقایان و بانوان باید در تورنمنت‌ها و مسابقات مهم مقدماتی المپیک و جهانی شرکت کنند، برای تامین هزینه‌های تمدید قرارداد کی‌روش نیاز به همکاری همه جانبه، هم در بخش اسپانسر و هم کمک‌های دولتی داریم.

آیت‌اللهی اضافه کرد: ما هزینه‌ها را در حد معقول تامین کردیم اما امروز حدود 7 تیم ما باید در رقابتهای آسیایی، جهانی و مقدماتی المپیک به میدان برود که تامین هزینه‌های آماده سازی و حضورشان در مسابقات مشکلات بسیاری را برای فدراسیون به وجود می آورد.

وی در خصوص اینکه کی‌روش گفته گزینه‌ای روی میز نیست، یادآور شد: مذاکره عادی با ایشان انجام شده ولی هنوز گفتگوی رسمی با آقای کی‌روش انجام نشده است زیرا ما باید ابتدا منابع تامین هزینه‌های قرارداد ایشان را به دست آوریم تا بتوانیم پای میز مذاکره با این مربی بنشینیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید دوباره بر اینکه فدراسیون پیشنهاد اولیه را به این مربی داده اما مذاکره نهایی با او صورت نگرفته، گفت: ایشان برای ماندن اظهار علاقه کرده ولی تامین هزینه‌های تمدید قرارداد این مربی مطرح با فدراسیون فوتبال بسیار سنگین است. براساس پیشنهادی که آقای کی روش داده اند ما باید 12 میلیارد تومان در سال به ایشان و کادر فنی پرداخت کنیم که رقم سنگینی است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص وضعیت دستیار ایرانی نلو وینگادا سرمربی تیم فوتبال امید اظهار کرد: افاضلی گزینه اصلی است به هر حال زیرا به هر حال ایشان در جاهایی که فدراسیون نیاز داشته و تیم‌هایش شرایط سختی داشته‌اند، به ما کمک کرده است. او در مقاطعی تیم امید را جمع و جور کرده و پیشینه همکاری با تیم‌های مختلف ملی از جمله تیم بزرگسالان در زمان دایی و برانکو را داشته است. ایشان فردی متواضع بوده و منتظر نظر نهایی در خصوص آغاز این همکاری هستیم.

آیت‌اللهی با بیان اینکه منصوریان در گزینه‌ها نبوده است، یادآور شد: افاضلی در جمع کردن اردوی اخیر تیم امید هم بسیار خوب عمل کرد و در خصوص 100 بازیکن این تیم مستندسازی‌های خوبی انجام داده تا زمانی که نلو وینگادا به ایران می‌آید اطلاعات کاملی از این بازیکنان در اختیارش قرار بگیرد.

وی در مورد زمان قرارداد نلو وینگادا هم اینگونه توضیح داد: قرار است ایشان تا پایان مسابقات مقدماتی المپیک هدایت تیم امید را برعهده داشته باشند ولی قراردادشان به نوعی است که اگر از مرحله مقدماتی صعود کنیم تا المپیک ریو به فعالیت خود با تیم امید ادامه می‌دهد. ان شاء الله با حمایت‌های دولت، مردم و شما رسانه‌ها بتوانیم بعد از 40 سال به المپیک صعود کرده و افتخار دیگری را رقم بزنیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: مبلغ قرارداد نلو وینگادا 360 هزار دلار بوده که قرار است در 4 قسط پرداخت شود. سعی کرده‌ایم منابع مالی این قرارداد را تامین کنیم و ان شاء الله زمانی که ایشان به ایران می‌آیند، طبق توافق، مبلغ قراردادشان پرداخت می‌شود.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)