شنبه 3 اسفند (13:59)

مرجع خبری پرسپولیس : ديروز براي پرسپوليس يك روز عادي نبود. ظاهر تمرين البته مثل هميشه بود اما كنجكاوي يكي، دو خبرنگار باعث شد كه همه‌چيز از حالت عادي خارج و وضعيت فوق‌العاده اعلام شود، وضعيت سبز سبز بود. يك كيك بزرگ كه روي آن عدد 36 خودنمايي مي‌كرد يعني اينكه امروز روز تولد كريم باقري كاپيتان شايسته پرسپوليس و تيم‌ملي است. بعد از دقايقي بازيكنان فهميدند و به او تبريك گفتند و بعد هم نوبت هواداران رسيد كه يكسره تا پايان تمرين او را تشويق كنند.
در ستايش 36 سالگي اسطوره فوتبال ايران چه مي‌توان گفت؟ گرچه 36 سالگي سن و سالي دست‌نيافتني براي بسياري از بازيكنان فوتبال حتي در سراسر دنياست اما به‌نظر مي‌آيد كريم باقري سال‌هاست كه اكسير جاودانگي را در فوتبال ايران يافته و آن را سركشيده است.
«كاپيتان» بي‌شك در زمره بزرگ‌ترين‌هاي پرسپوليس است و مي‌توان بي‌تشويش او را كامل‌ترين هافبك تاريخ فوتبال ايران دانست.
بازيكني كه اگرچه فوتبال را در زمين‌هاي خاكي تبريز شروع كرد اما خميره استثنايي او خيلي زود به بار نشست و نامش در فهرست تيم‌ملي نوجوانان ايران قرار گرفت. از همان 17 سالگي مي‌شد حدس زد كه چه ستاره كم‌نظيري در آسمان فوتبال ايران درخشيدن را آغاز كرده است. او از همان دوران در مقام يك بازيكن نجات‌بخش ظاهر شد و آنچنانكه از 30متري دروازه جوانان سوريه را گشود و جوانان ايران را به مرحله بعد فرستاد همواره در همين قالب باقي ماند و حالا در 36سالگي نيز همان است.
كريم باقري در 35 سالگي با پرسپوليس قهرمان شد و تنها سه‌بار دروازه حريفان را گشود اما در 36 سالگي او را در موقعيت متفاوت مي‌بينيم. امسال آقا كريم گل‌هاي حساس سه امتيازي فراواني به‌ثمر رسانده و حالا در جدول گلزنان نيز 9 گله است. واقعا چه كسي فكرش را مي‌كرد؟

جالبتر از آن اما حضور در تيم‌ملي است كه به هنگام دعوت جاي هيچ شك و شبهه‌اي را نيز باقي نگذاشت و حتي منتقدترين فرد نيز به علي دايي خرده نگرفت. گويي 36 سالگي در طالع او سال بازگشت به اوج و دريافت هر چه بيشتر عنايت و الطاف خداوندي است.
 
كاپيتان پرسپوليس تفاوت‌هاي بسياري با هم‌نسلان خود داشت و حالا فاصله بسيار بيشتري نيز با نسل جديد فوتبال دارد. كافيست به چهره و پوشش او خيره شويد. كريم باقري برخلاف همه بازيكناني كه روز بازي را با روز دامادي يكي مي‌دانند همواره ظاهري ساده و بي‌پيرايه داشته است. در واقع جاودانگي حضور او در اذهان مردم نه به‌واسطه بزك و دوزك ظاهري، كه به‌خاطر توانايي‌هاي عيني و صد البته به‌واسطه سيرت زيباي اوست. اين تن شريف هرگز وارد عرصه‌هاي ناپسند و نادرست فوتبال نشده و خود را آلوده ظواهر آن نكرده است. مرد شماره 6 تركيب بي‌نظيري از صفاتي است كه علي‌الظاهر ربطي به فوتبال ندارند. كريم باقري را هرگز به‌واسطه جاه‌طلبي‌هاي بي‌حد و حصر و ركوردشكني‌هاي پي در پي نشناخته‌اند. او حتي در پاره‌اي از اوقات زندگي حرفه‌اي‌اش را در پيله‌اي از بي‌تفاوتي و بي‌خيالي سپري كرد كه شايد حرص هوادارانش را نيز درآورد. بيهوده نيست كه در 36 سالگي همچنان از بي‌علاقگي‌اش به دنياي پرمخاطره و پردردسر مربيگري حرف مي‌زند و انگار قهرماني پرسپوليس در اين فصل بايد آرزوي غايي او در واپسين سال‌هاي حضورش در فوتبال تلقي كرد.
آقا كريم البته با اشتياق از قهرماني سخن مي‌گويد و بدش نمي‌آيد كه يك بار ديگر هم كه شده روي سكوي قهرماني ميكروفن در دست بگيرد و سرود فتح‌الفتوح را سردهد.
84 بازي ملي و 50 گل‌زده گرچه عددي رويايي و دست نيافتني براي بسياري از بازيكنان فوتبال ايران است اما براي كريم باقري اين اعداد چندان اهميتي ندارند. مهم لحظه‌اي است كه توپ روي سر او جفت وجور مي‌شود و دروازه امارات را فرو مي‌ريزد تا براي دقايقي احساسات 70 ميليون ايراني را برانگيزد.
كريم باقري از جمله كساني است كه برايش عرض زندگي مهم تر از طول آن است. با همه اين احوال تولدت مبارك آقا كريم…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)