پرسپولیس نیوز : رقم تقریبی قرارداد بازیکنان  و مربیان لیگ برتر منتشر شده و حالا راحت تر از قبل می توان بسیاری از مسائل را تحلیل کرد.

به گزارش اختصاصی پرسپولیس نیوز، در مورد قرارداد بازیکنان ایرانی حرف زیاد است اما دست‌کم درباره بازیکنان خارجی عدم شفافیتی وجود ندارد و به راحتی می توان ادعا کرد همان عددی که توسط سازمان لیگ منتشر شده به بازیکنان پرداخت خواهد شد.

در میان بازیکنان خارجی پرسپولیس الکساندر لوبانوف 540 میلیون، آنتونی گولچ 660 میلیون، ولادیمیر پریموف 840 میلیون و پلی یانسکی 900 میلیون گرفته اند که البته لوبانوف جدا شد و دیگر لازم نیست این پول به او پرداخت شود و 100 هزار دلار هم باید برای رضایتنامه گولچ واریز شود.

این 4 بازیکن دست کم در اولین سه امتیازی که پرسپولیس در این فصل گرفت هیچ نقشی نداشتند یعنی نه خط دفاعی مشکلی داشت که حل کنند و نه گرهی کور از خط حمله را رفع کردند.

الان می شود پرسید بهتر نبود این 3 میلیارد تومان هزینه ی مازاد صرف خرید یک یا دو بازیکن بزرگتر شود که وقتی به زمین می آیند سرنوشت تیم را با عملکرد خود عوض کنند؟ یک مهاجم بزرگ یا یک مدافع مطمئن به جای 4 بازیکن معمولی؟

گذشته از بازیکنان خارجی و امتحان پس داده مثل ادینیو یا لوکا ماریچ حتی در میان لژیونرها و بازیکنان از خارج برگشته هم می توان به دنبال گزینه های مناسب گشت. بازگشت آندرانیک تیموریان نشان داد بازیکنان ایرانی خیلی راحت تر از آنچه که تصور می شد حاضر به برگشتن به لیگ خودمان هستند و انتقال آنها آن قدر ها هم اتفاق ماورایی نیست. نفراتی چون دژاگه، قوچان نژاد، پورعلی گنجی، حاج صفی و… به زحمت برای خود تیم پیدا می کنند و خیلی از آنها(و نه همه) با رقم هایی کمتر از 500-600 هزار دلار قرارد می بندند.

پرسپولیس می توانست با جذب احسان حاج صفی سمت چپ خود را بیمه کند و با خیال راحت محمد انصاری را به دفاع وسط بفرستد و الان این طور تن و بدنش برای پیدا کردن جانشین مناسب نلرزد.

این دردی است که سال هاست پرسپولیس به آن دچار شده، توجه به کمیت بازیکنان و پر کردن لیست با جذب پرتعداد بازیکنان متوسط به بهانه صرفه جویی و بی توجهی به جذب بازیکنان بزرگ و گران قیمت به جای آن.

اتفاقی که خیلی راحت می تواند با یک برنامه ریزی و مدیریت مناسب خروجی بهتری داشته باشد و هزینه ها را کاهش هم بدهد، یعنی ترکیب 11 نفره تیم با بازیکنان بزرگ و با کیفیت شکل بگیرد و پس از آن از بازیکنان جوان و کم نام و نشان که هزینه چندانی ندارند برای جایگزین ها استفاده شود. آن موقع است که هم نتیجه گیری تیم تضمین می شود و هم پدیده های ارزان قیمتی چون مهدی طارمی، احمد نورالهی و محمد انصاری کشف می شوند و پول بی زبان به پای خارجی های متوسط و هندوانه های دربسته دور ریخته نمی شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)