مرجع خبری پرسپولیس : داربی آبان ماه 84 آخرین سال حضور محمد دادگان در فدراسیون فوتبال بود. تیم ملی به جام جهانی صعود كرده بود و فوتبال ایران شور و حال خاصی داشت. لیگ برتر هم با هیجان دنبال می‌شد و امیر قلعه‌نويي‌ اسب استقلال را از همان اول لیگ برای قهرمانی زین كرده بود. با توجه به اینكه محمود احمدی‌نژاد تازه رئیس‌جمهور شده بود و همه از گرایشات فوتبالی وی مطلع بودند این شایعه كه قرار است او به همراه معاونان و برخی وزرایش برای دیدن داربی به ورزشگاه آزادی برود باعث شد تا اتفاقات جدیدی در داربی آن سال بیفتد.

شورای تامین هم بلاتكلیف بود

مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و حتی خود دو باشگاه سرخابی اصرار به عادی بودن بازی دارند اما وقتی شورای تامین استان وارد ماجرا می‌شود یعنی اینكه اوضاع بغرنج‌تر از این حرف‌هاست. معمولا پیش از آغاز داربی شورای تامین استان جلسه‌ای تشكیل می‌دهد تا در آن به ابعاد و جنبه‌های مختلف بازی بپردازند. به هر ترتیب به خاطر اینكه ممكن بود محمود احمدی‌نژاد تماشاگر آن بازی باشد تدابیر ویژه‌ای لحاظ شد؛ تدابیری كه تا امروز هم اجرا می شود و كمتر كسی از آنها باخبر است.

 شورای تامین در آن روزها پاسخ مستقیمی به سازمان لیگ نمی‌داد كه آیا احمدی‌نژاد به ورزشگاه می‌رود یا نه. البته تدابیر امنیتی باید لحاظ می‌شد. به هر جهت داربی، داربی است و مسائل خاص خودش را دارد. محمود احمدی‌نژاد به تماشای آن بازی نرفت تا نمایندگان مجلس به همراه اعضای هیات‌رئیسه وقت فدراسیون تماشاگر داربی باشند. داربی كه در آن ورزشگاه پر نشد و البته همه آن را به بارانی بودن هوا ربط دادند. استقلال یك بر صفر با گل رضا عنایتی به پیروزی رسید. در ورزشگاه هم اتفاق خاصی نیفتاد.

بازار سیاه و بخت سیاه‌تر!

اما در همان داربی بلیت بازی پیش‌فروش شد. یعنی از دو روز قبل از بازی ورزشگاه‌هایی اعلام شد كه تماشاگران برای خرید بلیت به آنجا بروند. بازار سیاه، داغ و داغتر و وضعیت هواداران بیچاره سیاه و سیاهتر می‌شد. حتما آن برنامه 90 را به یاد دارید كه یكی از نزدیكان امیرقلعه‌نویی در حوالی كسانی بود كه بلیت بازارسیاه می‌فروختند! مافیای بلیت‌فروشی با پیش فروش آنقدر درآمدزا شده بود كه مردم در بازی‌های بعدی ترجیح می‌دادند كه به ورزشگاه نروند و آزادی به همین خاطر پر نمی‌شد. اما در دوره علی كفاشیان این معضل حل شد و بلیت بازی‌ها صبح روز بازی فروخته می‌شود. حالا می‌شود گفت رنگ بخت هواداران كمی از سیاه به سمت خاكستری رفته است.

چرا ورزشگاه پرنمی‌شود؟

به هر ترتیب داربی شرایط و حال و هوای خاص خودش را دارد. اما شنیده شده درست از همان داربی آبان‌ماه حدود 20 هزار بلیت در اختیار نهادهایی قرار می‌گیرد كه به امنیت ورزشگاه كمك كنند. آنها نیروهایشان را به صورت نامحسوس به ورزشگاه می‌فرستند. البته این كار كه با هماهنگی نهادهای امنیتی انجام می‌شود برای جلوگیری از اغتشاش و درگیری‌های احتمالی است. شنیده شده در داربی پیش‌رو و با توجه به تحركات اپوزیسیون و اتفاقاتی كه پس از انتخابات روی داد این تعداد به 30 هزار نفر افزایش پیدا كرده است. پیش‌بینی می‌شود ورزشگاه پر نشود و داربی با كمتر از صدهزار نفر برگزار شود. البته در بازی‌های گذشته لیگ برتر مشخص شد كه چنین تحركاتی نمی تواند در ورزشگاه‌ها مثمرثمر واقع شود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)