پرسپولیس نیوز : سرپرست برکنار شده استقلال روز گذشته بیانیه ای نوشت و در ظاهر پاسخ وزیر ورزش و جوانان را داد اما در واقع تا توانست توپ را توی زمین پرسپولیس انداخت تا گناهانش شسته شود.

بهرام افشارزاده که پس از سال ها عشق به خدمت و جابجایی از این میز به آن میز و آباد کردن بسیاری از زمین های حوزه ورزش به یکباره با پس گرفتن تمامی پست هایش به حاشیه رانده شده و مورد اتهام حیف و میل بیت المال هم قرار گرفته، حالا چاره ای ندارد جز این که دست به قلم ببرد و آسمان و ریسمان را به هم ببافد و خیالات خود را ردیف کند تا شاید باری از روی دوشش برداشته شود.

بهرام افشارزاده از این گفته که پرسپولیس برای بازگشت رامین رضاییان و مهدی طارمی به باشگاه ترکیه ای پول داده و هزینه مضاعف به باشگاه تحمیل کرده است. اما کیست که نداند پرسپولیس برای پذیرفتن رامین رضاییان اشک این بازیکن را درآورد و نه تنها هزینه ای نکرد بلکه مبلغ قراردادش را هم کم کرد و هر شرطی که از دستش برآمد گذاشت تا حسابی بازیکن خطاکارش را نقره داغ کند. مهدی طارمی هم از این حکایت خارج نیست و جزئیات بازگشت او ریز به ریز در رسانه ها منتشر شده و خبری از پرداخت پول برای بازگرداندن او نبوده است که فقط به گوش بهرام خان رسیده باشد.

افشارزاده گفته هزینه های پرسپولیس فراتر از هزینه های اعلام شده باشگاه است و باید نقش حسین هدایتی را هم به آن اضافه کرد. اتفاقا این حسین هدایتی و نقش او در باشگاه پرسپولیس است که اصطلاحا "رو" بوده و چیزی برای پنهان کردن ندارد و او آن قدر در رسانه ها حضور دارد که تمام هزینه هایش را شفاف برای هواداران اعلام می کند و حتی با درج نام شرکت استیل آذین پشت پیراهن پرسپولیس پرداخت مبالغ از سوی این هوادار متمول به باشگاه کانالیزه شده و با حساب و کتاب است و این طور نیست که باشگاه هزینه ای انجام داده باشد و هدایتی مازاد بر آن دست به جیب برده باشد.

در سوی مقابل اما قضیه 180 درجه تفاوت دارد و افشای برخی اتفاقات از پشت پرده باشگاه استقلال خبر داده این هوادار متمول استقلال یعنی انصاری بوده که با هزینه های زیرمیزی و بدون حساب و کتاب زمینه ساز جذب بازیکنان این تیم در فصل نقل و انتقالات بوده و صورت حساب آن هم هیچ جا ثبت نشده است. رسانه ها چندی پیش خبر از وام های بلاعوض انصاری برای خرید بازیکنان جدید استقلال از جمله کاوه رضایی، بختیار رحمانی و… دادند که این مبالغ هیچ جا ثبت نشده و حتی در رقم قرارداد این بازیکنان هم لحاظ نشده است و حالا همان طور که وزیر ورزش گفته مدیریت وقت استقلال و شخص بهرام افشارزاده به جای فرافکنی باید پاسخگوی آن باشند. پرسپولیسی اگر هزینه ای هم کرده که کمتر از استقلال بوده دو سال متوالی در صدر جدول لیگ است، باید پاسخ دهید خروجی هزینه های استقلال به جز ناکامی و شکست و درنوردیدن رتبه های انتهایی لیگ چه بوده است.

مدیران استقلال باید پاسخ دهند چطور بازیکنی که با ملبغی زیر یک میلیارد تومان حاضر بوده با پرسپولیس قرارداد امضا کند را هوایی کرده اند و با چه رقمی به سمت تیم خود کشیده اند که هزینه های این تیم سر به فلک کشیده و بازار نقل و انتقالات را تبدیل به آشفته بازار کرده است. افشارزاده باید پاسخ دهد فوتبالیست متوسطی که در جدول نمره دهی بازیکنان لیگ برتری رتبه چشم گیری ندارد با چه متر و معیاری سه تا چهار برابر مبلغ فصل قبل خود با استقلال قرارداد بسته و در این تیم هم به جز باز و بسته کردن پیچ و مهره های نیمکت کار خاصی انجام نمی دهد. باور کنیم این مبلغ براساس ارزیابی های فنی به دست آمده و پرداخت شده و یا پای به دست آوردن دل و دین دیگران با این پول وسط است؟ هدف افشارزاده از بستن قرارداد سه ساله با بازیکنان بالای 30 سال خدمت به آینده استقلال و صیانت از بیت المال بوده یا باز هم باید سراغ دلایل ماورایی برای آن برویم. آن هم در فوتبالی که پیدا کردن قرارداد دو یا چند ساله در میان لیست قراردادهای بازیکنان جوان آن کیمیاست.

افشارزاده گفته وزیر پرسپولیسی متعصب است و با همه مشکل دارد پس مشکل از خود اوست. از سرپرست معزول استقلال باید پرسید چرا تا زمانی که مدیرکل حوزه سرپرستی وزارت بودید و سکان اداره یکی از پرمخاطب ترین باشگاه های کشور را داشتید زندگی گل و بلبل بود و  خبری از بی کفایتی و ضعف ها و مشکلات مشهود وزیر نبود. تعریف و تمجیدهای بی انتهای شما در تمام این سال ها از مدیران بالادستی خدای نکرده برآمده از حب مقام و به خاطر حفظ میز و صندلی خدمت که نبوده است؟

افشارزاده درباره هزینه های پرسپولیس برای دولت و اسپانسری این باشگاه هم صحبت کرده که به نوعی خودزنی بوده است. درپاسخ فقط می توان یک سوال ساده از او پرسید و این که اگر کار پرسپولیس بد بود چرا خودتان دنباله روی آن شدید و هر اسپانسر و روش درآمدی که پرسپولیس پیدا کرد از روی آن کپی برداری کردید و با وصل کردن خودتان به فعالیت های پرسپولیس دنبال کسب درآمد و تامین هزینه های باشگاهتان رفتید.

جالب است که افشارزاده حتی در پایان همین بیانیه اش هم روی تصمیمات نادرست و مواضع قبلی اش پافشاری کرده و ادعا کرده همه بازیکنان و مربیان استقلال شایستگی مبالغ قراردادهایی که با آنان امضا شده را دارند و قضاوت را در این مساله به افکار عمومی سپرده است. شاید همین یک مورد آخر و سپردن قضاوت به افکار عمومی تنها تصمیم درست دوران مدیریت ورزشی افشارزاده باشد و مردم خودشان بهترین قاضی هستند و چه پرسپولیسی و چه استقلالی به راحتی می توانند پاسخ دهند که راضی هستند میلیاردها تومان از حاصل دست‌رنج و حق آنها صرف بازیکنان بی کیفیتی شود که لقب گران ترین تماشاگران تاریخ فوتبال را به پیشانی خود زده اند و یک بازی هم در فهرست 18 نفره قرار نمی گیرند.

در پایان بخشی از گزارش چندی پیش سایت برنامه نود و افشای ارقام واقعی قرارداد بازیکنان استقلال را بار دیگر منتشر می کنیم تا در عصر ارتباطات برخی تصور نکنند می توانند با عوام فریبی، بازی با کلمات و بیانیه های پوپولیستی، هوادار تصنعی برای خود خلق کنند و با برگشتن به تیتر یک رسانه ها و افکار عمومی دوباره توفیق نزدیک شدن به میز و صندلی خدمت را برای خود متصور شوند.

سایت نود گزارش داد: «در میان بازیکنان تیم فوتبال استقلال کاوه رضایی و بختیار رحمانی علاوه بر مبلغ دریافتی طبق قرارداد منتشره در سازمان لیگ 500 میلیون تومان هم به صورت نقد دریافت کرده اند. نحوه پرداخت پول به آنها به این صورت بوده که این بازیکنان مبلغ را از سوی بانک متعلق به یکی از هواداران متمول استقلال به صورت وام بدون نیاز به بازپرداخت می گیرند و فرم هایی را در مقابل امضا می کنند که نیازی به پرداخت قسط های آن نیست. مشخص نیست محتوای فرم ها چه بوده و آیا در آینده بازیکنان مجبور می شوند وام ها را بازپرداخت کنند یا خیر که بعید است این اتفاق بیفتد. رضایی و رحمانی علاوه بر 500 میلیونی که در کنار قرارداد خود گرفته اند، 200 میلیون تومان از مبلغ قراداد اصلی خود را هم به صورت نقدی دریافت کرده اند. علاوه بر همه این ها قرارداد این بازیکنان 100 میلیون تومان هم آپشن دارد که در صورت عملکرد مثبت به مبلغ قرارداد آنان اضافه می شود و به این ترتیب قرارداد آنها تا یک میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش پیدا می کند. علاوه بر این بازیکنان تازه وارد، مهدی رحمتی، امید ابراهیمی و خسرو حیدری هم مبالغی علاوه بر قرارداد اعلام شده دریافت کرده اند. از ابتدا هم قراردادهای اعلام شده توسط سازمان لیگ واقعی به نظر نمی رسید و این که امین حاج محمدی با یک میلیارد و صد میلیون تومان بیشتر از بازیکنانی چون رضایی و رحمانی پول بگیرد با هیچ منطقی سازگار نبود. این پول به صورت هدیه از سوی هوادار متمول(انصاری) به بازیکنان پرداخت شده تا به استقلالی شدن آنها کمک کند و او برخلاف هدایتی هوادار متمول پرسپولیسی ها نخواسته با آن سر و صدا راه بیندازد.»

*اختصاصی – حسن مهدوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)