پرسپولیس نیوز :  ۷۹ درصد مردم در نظرسنجی برنامه ورزشی "نود" اعتقاد داشتند که برانکو ایوانکوویچ گزینه مناسبی برای پرسپولیس خواهد بود.

برنامه نود این هفته با محور بررسی دیدار تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین بررسی دیدارهای برگزار شده لیگ برتر در هفته گذشته پخش شد.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی و مهدی طارمی بازیکن پرسپولیس میهامانان برنامه بودند و 3 نفر نیز میهمان تلفنی بودند.

سؤال برنامه دوشنبه نود نیز، در رابطه با حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس بود که 79 درصد مردم او را گزینه مناسبی برای سرمربیگری پرسپولیس دانستند.

در این برنامه، آیتمی در خصوص سالگرد درگذشت سیروس قایقران پخش که در آن چهره‌های فوتبالی شرکت کرده بودند؛ همچنین هواداران ملوان در دیدار مقابل پیکان به احترام قایقران، پلاکارد شماه 9 را در در دستان خود داشتند.

پیش از اینکه علی کفاشیان که نخستین میهمان تلفنی برنامه بود، صحبت‌هایش را آغاز کند، عادل فردوسی‌پور با کنایه به رئیس فدراسیون فوتبال گفت که وی رکورد مذاکرات 5+1 را شکست!

کفاشیان در خصوص مذاکرات برای وضعیت ماندن کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملّی فوتبال کشورمان گفت: پس از مذاکراتی که قبل از جام ملت‌های آسیا و حتی روزهای قبل از عید با کی‌روش داشتیم، از ماندن او در ایران ناامید شده بودیم. در مراحل بعدی نظر بر این بود که نماینده‌ای از وزارت ورزش حضور داشته باشد تا بر مذاکرات نظارت کند.

وی افزود: با آمدن حسنی‌خو از وزارت ورزش و جوانان جلسه 7 ساعته‌ای با کی‌روش داشتم که پس از صحبت‌های حسنی‌خو، نظر کی‌روش برگشت و قبول کرد که مجددا در ایران بماند و کارش را انجام دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: کی‌روش دو بحث داشت؛ نخست اینکه حمایت معنوی از تیم ملی صورت بگیرد. او نظری درباره مسائل مادی خودش نداشت. مسأله دوم کی‌روش این بود که احساس می‌کرد که مورد حمایت بدنه ورزش نیست و فکر می‌کرد که آنها در پی حذف او هستند اما با صحبت‌های حسنی‌خو، حمایت را دید و نظرش برگشت.

برانکو ایوانکوویچ نخستین میهمان این برنامه بود. وی در بخشی از صحبت‌های خود اظهار داشت: می‌دانستم که روزی به ایران بازخواهم گشت و تکرار می‌کنم که ایران وطن دوم من است. 5 سال فوق‌العاده در ایران داشتم که همگی دست به دست هم دادند تا نتایج عالی کسب شود که منجر به درخشان‌ترین بخش ورزشی من شد.

وی افزود: بازگشت دوباره خودم به ایران را یک مبارزه می‌دانم که در تیم بزرگی چون پرسپولیس با هواداران آتشینش خواهم داشت و مطمئن هستم که حضور دوباره در ایران با موفقیت همراه خواهد بود.

سرمربی پرسپولیس در خصوص لگدی که علی کریمی در جام جهانی آلمان به کلمن آب زد،گفت: کریمی پس از سه ماه مصدومیت مقابل مکزیک بازی کرد. می‌توانم او را درک کنم که چرا این کار را انجام داد. او از دست خودش عصبانی بود، چرا که مجبور شد پس از 3 ماه بازی کرد. او از  از اینکه نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند، ناراحت بود. من صحنه لگد زدن او را پس از بازی دیدم و خوشحالم که پس از آن توانست در بوندس‌لیگا بازی کند. شاید او از تعویض اش ناراحت بود و می‌توانم او را درک کنم اما باید تصمیمی می‌گرفتم که به صلاح تیم بود.

پس از صحبت‌های برانکو، آیتم‌هایی درباره آنالیز بازی استقلال – ذوب‌آهن، عملکرد متفاوت تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و همچنین عملکرد لژیونرها پخش شد.

مهدی طارمی دومین میهمان برنامه بود. وی در صحبت‌های خود در خصوص اینکه نام فامیلی‌اش طارُمی است یا طارِمی، گفت: طارُم برای شمال است؛ من طارِمی هستم!

در ادامه مسعود رضائیان مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان روی خط برنامه آمد و درباره اعتراض باشگاه به حضور بازیکن خارجی راه‌آهن در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان گفت: این بازیکن در 31 ژانویه برای یک تیم ترکیه‌ای بازی کرده و پس از پایان نقل‌وانتقالات به تیم راه‌آهن پیوسته است و عملا بازیکن آزاد نبوده است.

پس از این قسمت، نوبت به پخش بازی‌های لیگ دسته اول رسید که به صورت کوتاه بازی‌های هفته گذشته پخش شد.

همچنین محمدحسین نژادفلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس در خصوص آزادی حمیدرضا سیاسی گفت: از آزادی سیاسی خوشحال هستم، چرا که بیشتر مشکلات او به خاطر پرسپولیس بود. بنده از طرف وزارت ورزش و جوانان با پست قائم مقامی و با اختیارات کامل انتخاب شده‌ام.

وی افزود: سیاسی نباید مدیرعامل پرسپولیس باشد و معمولا از افرادی که در زندان حضور دارند، استعفا نمی‌گیرند و به همین خاطر است که وزارت ورزش این امر را رعایت کرد.

قائم مقام پرسپولیس در مورد حضور حسین هدایتی عنوان کرد: هدایتی در بحث سفرهای خارجی پرسپولیس و آوردن مربی خارجی کمک کرد و طبق صحبتی که با امیررضا خادم داشتم، هیئت مدیره پرسپولیس تا یکی دو هفته آینده دچار تغییرات می‌شود و هدایتی به هیئت مدیره اضافه خواهد شد.

نژادفلّاح تاکید کرد: از زحمات محمد رویانیان و حمیدرضا سیاسی تشکر می‌کنم. همچنین تشکر ویژه از هواداران پرسپولیس، استقلال و سایر تیم‌ها دارم که پرسپولیس را در دیدار مقابل النصر عربستان حمایت کردند.

در پایان برنامه احمدرضا براتی کارشناس حقوقی روی خط برنامه نود آمد و با انتقاد از حکم کمیته اخلاق در خصوص محرومیت یک ساله کرار جاسم هافبک عراقی تیم فوتبال استقلال گفت: پیش از این در مورد صلاحیت کمیته اخلاق در برخی موضوعات صحبت کرده بودم. اگر رفتار کرار را توهین و فحاشی تلقی کنیم، در صلاحیت کمیته انضباطی است که در مورد این بازیکن تصمیم بگیرد و کمیته اخلاق حق ورود را ندارد.

وی تصریح کرد: حکم کرار زمانی اجرا خواهد شد که قراردادش با استقلال به پایان برسد. طبق ماده 44 آیین‌نامه انضباطی، حکمی که توسط دبیرکل فدراسیون امضا می‌شود، بلافاصله باید اجرا شود. چرا باید محرومیت کرار پس از پایان قراردادش اعمال شود این حکم ضمانت اجرایی ندارد. حکمی که به واقع داده نشده که اجرا شود.

این کارشناس حقوقی خاطرنشان کرد: آقایان در مورد بیت‌المال حرف زده‌اند که باید بگویم مگر کمیته اخلاق باید ضامن بیت‌المال باشد؟

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)