مرجع خبری پرسپولیس : 75 درصد از نزدیک به 2 میلیون نفری که در برنامه 180 دقیقه ای نود به گزینه آخر رای می دهند ؛ به گزینه «خاص» و همه در شوک فرو می روند. متولیان سیما هم ابایی ندارند از اینکه اعلام کنند گزینه «خاص» اینچنین از سوی مردم برگزیده شده است .

عادل فردوسی پور درحالی وارد استودیو می شود که هم او و هم همه مسولان صدا وسیما می دانند قرار است 90 محلی باشد برای یک زور آزمایی سیاسی . این بار نه خیابان که نظرسنجی نود قرار است میدانی باشد برای یارکشی های سیاسی پس از انتخابات.
مدیران سیما اما از صبح تصمیم خود را گرفته اند. در همان ساعات اولیه صبح درحالی که مدام smsهایی می رسید که برای حمایت از جریانی خاص به گزینه آخر رای دهید ، حسین آقازمانی قاطعانه می گوید 90 امشب نظرسنجی خواهد داشت.
فردوسی پور و  برنامه اش پس از 3 سال محمد دادکان را به استودیوی برنامه شان دعوت کرده اند ، محمد دادکان که به رغم همه وعده های داده شده به او از سوی نزدیکان رئیس جمهور ، این بار هم راهی به ورزش پیدا نکرد و دیگر چیزی نداشت که بخواهد از دست دهد. او که تنها منتقد ورزشی دولت در صف مردان اصولگرا محسوب می شود ، رو به دوربین بی محابا به تمام سیاست های ورزشی دولت می تازد. نظرسنجی برنامه طوری طراحی شده که با توجه به فضای برنامه کاملا مشهود باشد گزینه «آخر» گزینه ای بی ربط است اما sms  ها همان طور که از صبح خبررسانی شده بود بی توجه به محتوای گزینه ها ، فقط برای گزینه آخر فرستاده می شوند.
خطوط ارتباطی برای ارسال sms شلوغ است اما این بار خبری از اختلال و قطع شبکه نیست . مردم گزینه دلخواه شان را می فرستند و صدا و سیما بی هیچ کم و کاستی این انتخاب مردم را تائید می کند.

 

در استودیو دادکان بی آنکه هیچ خط قرمزی داشته باشد انتقاد می کند و از نام هایی به عنوان افتخار اسم می آورد که ماه هاست در صدا و سیما یا نام شان نمی آید یا اگر ذکر نامی از آنها می شود واژه « فتنه گر» همراهی شان می کند.
90 اما انگار قرار است سد شکن باشد. سیما در این برنامه به عکس برنامه های معاونت سیاسی سیما فرصت انتقاد از دولت را فراهم آورده است . 75 درصد از نزدیک به 2 میلیون نفری که در برنامه 180 دقیقه ای نود به گزینه آخر رای می دهند ؛ به گزینه «خاص» و همه در شوک فرو می روند. متولیان سیما هم ابایی ندارند از اینکه اعلام کنند گزینه «خاص» اینچنین از سوی مردم برگزیده شده است .
90 صف شکن می شود. باورش سخت است ، تا ساعاتی از صبح فردا همه در شوک هستند اما وقتی نزدیکان فردوسی پور اذعان می کنند در تمام طول برنامه ، هیچ فشاری بر او برای تغییر روند وجود نداشته و مدیران سیما از نحوه اجرا و حرف ها و نتایج بدست آمده رضایت داشته اند این شک تبدیل به یقین می شود که 90 فرصتی بوده برای تغییر جو حکم بر برنامه های سیما. سیما که دو هفته متوالی اجازه هیچ انتقادی از سیاست های دولت را نداده بود. 90 و ورزش اما بستری می شود تا سیما باری دیگر اجازه انتقاد از دولت را به خود دهد ، اینکه بینندگانش بتوانند حس کنند رسانه ملی به آرای منتقد را هم منعکس می کند. 90 ویترینی می شود تا مدیران سیما خود را در قامت مدیرانی فراجناحی عرضه کنند .
90 البته فرصتی می شود تا جریان معترض بتواند هیجاناتش را تنها با فشردن چند دکمه و ارسال پیامکی کوتاه ، تخلیه کند بی آنکه خللی در نظم عمومی ایجد شده باشد. تا آنها هم احساس کنند صدای شان شنیده می شود و با سیمای ملی از در دوستی وارد شوند.

90 اگرچه برنامه ای ورزشی است و همه تلاش مجری اش بر این است که فوتبالی عاری از سیاست زدگی را برای کشور داشته باشیم اما خود در دل سیاست زدگی عرصه ای می شود برای اینکه مدیران ارشد سیما بتوانند ژست پیروزمندانه انتشار همه افکار جامعه را به خود بگیرند.

نویسنده: فرهاد عشوندی

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)