خداحافظی استقلال با لیگ قهرمانان آسیا

مرجع خبری پرسپولیس : سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا به 3 تیم کاهش یافت . طبق تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا طی 2 سال آینده فقط 3 سهمیه خواهد داشت .

با توجه به این تصمیم فقط دو تیم اول لیگ برتر و جام حذفی و تیم دوم لیگ برتر در لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهند کرد و استقلال به صورت خودکار از حضور در این مسابقات باز خواهد ماند.


البته هفته قبل علی کفاشیان در بازگشت از مالزی تلویحا اعلام کرد که کار استقلال با مشکل مواجه شده :” احتمال کاهش سهمیه وجود دارد و ممکن است به خاطر هواداران استقلال سهمیه ایران 4 تیم باقی بماند”


او این حرف ها را در حالی می زد که طی 3 ماه گذشته همه رسانه های ورزشی به کاهش سهمیه اشاره می کردند و مسوولان فدراسیون این اخبار را دروغ می خواندند و تکذیب می کردند.


نکته اساسی در مورد تکذیب های مسوولان فدراسیون امیدواری آنها برای 4سهیمه ای ماندن است . آنها تا قبل از سفری که به مالری داشتند هم تصور می کردند می توانند 4 سهمیه را حفظ کنند که آب پاکی روی دستشان ریخته شد.


حالا مسوولان فدراسیون همچنان تلاش می کنند تا قبل از انتشار رسمی این ماجرا توسط َّAFC با دروازه بانی خبر رایزنی هایشان را ادامه دهند.منایع خبری جهان ورزش در AFCخبر می دهند که تقریبا این کار بدون نتیجه خواهد ماند:” جدول تیم های حاضر در لیگ قهرمانان بسته شده و فقط معجزه می تواند تیم چهارم ایران را به لیگ قهرمانان برساند، تصمیمات قطعی شده و راه برگشت ندارد”


با این همه مسوولان فدراسیون همچنان امیدوارند که از کم بودن تماشاگران لیگ قهرمانان آسیا در دو فصل گذشته استفاده کنند و AFC را مجاب کنند برای رقابت با لیگ قهرمانان اروپا سهمیه چهارم را به استقلال بدهند. هر چند اگر فدراسیون فوتبال سهمیه داری در آسیا تعلیق شود دوباره می تواند به شانس ایران تبدیل شود. اما به هرحال خبر قطعی کنار رفتن سهمیه چهارم ایران و خداحافظی لیگ قهرمانان آسیا با استقلال است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)