شنبه 26 بهمن(11:00)

مرجع خبری پرسپولیس : سایه تساوی های استقلال و پرسپولیس درازتر شد/ کریمی بهترین بود

شصت و ششمین دربی بزرگ شهر تهران برای پنجمین بار متوالی با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا دو تیم استقلال و پرسپولیس بازهم با کسب یک امتیاز ورزشگاه آزادی را ترک کنند.

پایگاه خبری فوتبال آسیا در مطلبی با تیتر “سایه تساوی درازتر شد” به تقابل دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی شهر تهران اشاره کرده و آورده است: نیمه اول دیدار شصت و ششم استقلا‌ل و پرسپولیس، بی‌روح و کسل‌کننده بود. نلو وینگادا، سرمربی پرتغالی که تنها چهار روز پیش با پرسپولیس به توافق رسیده بود، ناگهان در این بازی حساس تصمیم گرفته بود تیمش را با سه مدافع به زمین بفرستد.”

در ادامه این گزارش آمده است: “رحمان رضایی در دفاع چپ، مجتبی شیری دفاع مرکزی و سپهر حیدری دفاع راست. به این ترتیب امکان تمرکز بیشتر برای مهار آرش برهانی و سیاوش اکبرپور فراهم می ‌شد. با وجود این در میانه میدان کریم باقری که دو روز پیش 90 دقیقه برای تیم ملی بازی کرده بود، خسته به نظر می ‌رسید. در اردوگاه استقلا‌ل اما همه چیز طبیعی به نظر می ‌رسید؛ ترکیب بازیکنان و حتی جایی که پیش بینی می ‌شد بازی کنند

نویسنده پایگاه خبری فوتبال آسیا در ادامه به تحول دو تیم پرسپولیس و استقلال در نیمه دوم اشاره و خاطرنشان کرده است:

“بازی تا دقیقه 57 تقریبا بطور مساوی پیش می رفت که ناگهان همه چیز تغییر کرد. مثل سه بازی گذشته، گل اول را استقلا‌ل زد. علی کریمی پشت منطقه جریمه استقلا‌ل توپ را از دست داد. با یک پاس دقیق آرش برهانی از سمت چپ تیمش فرار کرد. نزدیک ترین بازیکن به برهانی، مازیار زارع بود که در کورس جا ماند و زمین خورد. برهانی توپ را پشت هجده قدم به مجتبی جباری داد. با شوت زیبای جباری توپ به دیرک دروازه پرسپولیس خورد و به تور رسید.”

در ادامه این گزارش به تغییر آهنگ تیم پرسپولیس اشاره شده و آمده است: “پرسپولیس با یک تعویض تاکتیکی، از دفاع دست کشید و جلوتر آمد. هیجان بازی بیشتر شده بود. یک و پنج دقیقه بعد از گل استقلا‌ل، با دو پاس علی کریمی، نیکبخت‌ واحدی دو موقعیت خوب را از دست داد. دقیقه 81 با کمی دقت اکبرپور می‌توانست کار پرسپولیس را تمام کند. او در موقعیتی بی‌نظیر پاس آرش برهانی را به بالای دروازه حریف زد. در این دقایق پرسپولیس حمله می‌کرد و استقلا‌ل هم با سرعت برهانی به ضدحمله دل خوش بود.”

در پایان گزارش پایگاه خبری فوتبال آسیا آورده شده است: “همه چیز تمام شده به نظر می‌رسید که ناگهان قلعه‌نویی تصمیم گرفت علیزاده را به زمین بفرستد و همین تصمیم سرنوشت بازی را تغییر داد. با خطای هند علیزاده، مازیار زارع از نقطه پنالتی دروازه طالب‌لو را باز کرد. این اتفاق لحظاتی پس از دقیقه 90 روی داد و در آن البته نقش علی کریمی پررنگ بود. کریمی بی‌تردید بهترین بازیکن دیدار بی‌برنده استقلا‌ل – پرسپولیس بود.”

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)