کاندیداهای انتخابات شواری شهر بعد از ثبت نام در انتظار تایید صلاحیت خود هستند و همزمان گمانه زنی های بسیاری درباره نوع صف بندی ها و جناح بندی های موجود در این انتخابات به گوش می رسد.

 

جام ورزشي؛ البته همانطور که پیش از این هم گفته شد، مهمترین نکته این دوره از انتخابات شوراها را باید به افزایش علاقه هنرمندان و ورزشکارن برای رسیدن به بهشت دانست؛ چه آنکه تعداد قابل ملاحظه ای از هنرمندان، ورزشکاران و مدیران ورزشی به این عرصه پا گذاشته اند.

فدراسیون فوتبال ایران پیشنهادی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده که در صورت تصویب، قهرمانی ایران تا چندین سال تضمین خواهد شد.

جام ورزشي؛ علي كفاشيان توقعات ایران از رئیس جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا را تشریح کرد. وي اعلام کرد فدراسیون فوتبال کشورمان قصد دارد به طور رسمی از منطقه غرب آسیا خارج شده و با تیم های دیگری هم منطقه شود.

فوتبال ایران که در تقسیمات منطقه ای "مسابقات بین المللی" در منطقه غرب آسیا قرار دارد و در رقابت های مقدماتی جام جهانی، جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا با تیم های غرب قاره همگروه می شود، از نامزدهای ریاست ای.اف.سی خواسته است در صورت پیروزی در انتخابات، منطقه جدیدی را در آسیا با محوریت ایران تشکیل دهند تا مدیران فوتبال ایران نیز در تصمیم گیری های فوتبال قاره، نقشی داشته باشند.

تیم ملی ایران با چهار قهرمانی در جام ملت های آسیا همراه با عربستان، پرافتخارترین تیم غرب و ژاپن با پنج و کره جنوبی با چهار قهرمانی پرافتخاترین تیم شرق آسیا محسوب می شوند.

ایران که یکی از موسسان کنفدراسیون غرب آسیا و پر افتخارترین تیم این منطقه به شمار می رود، از زمان تاسیس این کنفدراسیون در سال 2000 همواره مدعی اصلی قهرمانی بود و در 5 دوره گذشته 4 بار قهرمان و یک بار سوم شده بود، اما امسال با هدایت کارلوس کی روش برای نخستین بار حذف شد.

فدراسیون فوتبال ایران پیش از این، در "تقسیمات اداری" از منطقه غرب خارج شده و همراه با کشورهایی چون نپال ، بوتان و بنگلادش در منطقه جنوب و مرکز قرار گرفته است و در صورت موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست ایران و تشکیل یک منطقه جدید که قطعا کشورهای شرقی همچون کره، ژاپن و چین در آن نخواهند بود، رقیبان منطقه ای ایران را کشورهایی همچون بوتان، افغانستان، نپال و بنگلادش تشکیل خواهند داد و به این ترتیب قهرمانی ایران در منطقه جدید تا چندین سال تضمین خواهد شد.

البته بعد از حدود 5 تا 10 سال که این کشورها نیز همچون کشورهای غرب، پیشرفت کرده و قدرتمند می شوند، قهرمانی ایران کمی مشکل خواهد شد و باید منتظر ماند و دید مسئولان فدراسیون در آن زمان چه طرحی ارائه خواهند کرد "تا مدیران فوتبال ایران نیز در تصمیم گیری های فوتبال قاره، نقشی داشته باشند."
شبكه خبر
در حالی که پیش از این اخباری درباره دعوت جریان های نزدیک به دولت از برخی چهره های هنری و ورزشی برای شرکت در این انتخابات منتشر شده بود، حالا یک نکته جدیدتر و صد البته جالب تر در این خصوص مطرح شده است؛ افشین پیروانی مدعی است که از باشگاه پرسپولیس با من تماس گرفتند که کاندیدای شورای شهر شوم.

این اتفاق در حالی رخ داده که بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران تاکید دارد که سیاسیون باید در حوزه خود برای مسایل کلان تصمیم بگیرند نه اینکه به ورزشی ها فشار بیاورند، و به همین دلیل از کاندیداتوری در این انتخابات استقبال نکرده و گفته؛ با اینکه در مقطع دکترا تحصیل می کنم نپذیرفتم چون معتقدم هر کسی باید در حوزه خود فعال شود!

در این شرایط این سوال پیش می آید که نقش باشگاه پرسپولیس و صد البته مدیرعامل آن در انتخابات پیشروی شوراها چیست و این باشگاه چه کسان دیگری را برای ورود به این عرصه دعوت کرده است و آیا قرار است برای اولین بار در عرصه سیاسی کشور شاهد لیست انتخاباتی با عنوان «ائتلاف قرمزها»!!! باشیم؟!
آفسايدنيوز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)