پرسپولیس نیوز : «هومن افاضلی» مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: «مهدی طارمی» مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس درصورت حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا می توانست گزینه ایران برای کسب عنوان برترین بازیکن این قاره باشد.

افاضلی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه ملاک انتخاب بهترین بازیکن آسیا بازی دراین قاره و کسب عنوان در رقابت های ملی و باشگاهی قاره است، افزود: از اینکه مهاجم تیم ملی سوریه و بازیکن تیم الهلال بهترین بازیکن آسیا شد نباید تعجب کرد او با تیمش به دیدار نهایی این رقابت ها راه یافته و گل های زیادی نیزبه ثمر رسانده است ازاین رو گزینه اصلی کسب این عنوان بود و به حقش رسید.
وی افزود:به طورحتم درصورت صعود تیم پرسپولیس، طارمی که این روزها درتیم ملی نیز عملکرد مطلوبی دارد می توانست نامزد بهترین بازیکن این قاره باشد.
مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه درحال حاضر بهترین بازیکنان ایرانی درلیگ های اروپایی بازی می کنند از این رو نمی توانند جزء نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا باشند،تاکید کرد: متاسفانه ایران در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بازیکنی نداشت از این رو ما نمی توانیم در این حوزه مدعی انتخاب بازیکنی از کشورمان باشیم.
به گفته وی، درسال هایی که رقابت های قهرمانی آسیا نیز برگزار می شود، کسب عنوان قهرمانی تیم ملی در این رقابت ها نیز به جمع ملاک های کمیته انتخاب کنفدراسیون آسیا اضافه شده و بازیکنانی که در آن رقابت ها با تیمشان قهرمان شوند و یا درخشش قابل توجهی داشته باشند می توانند نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا باشند.
وی درپاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا سردارآزمون در جمع برترین بازیکن شاغل دراروپا نیز قرار نداشت، گفت: سردار در لیگ روسیه بازی می کند و از آنجا که کمیته داوران براساس طبقه بندی لیگ های اروپایی نسبت به انتخاب بازیکنان آسیایی اقدام می کنند او نتوانست جایی دراین فهرست داشته باشد و با سون هیونگ مین که در تاتنهام بازی می کند رقابت کند.
بازیکن کره ای تاتنهام که این روزها گل های تاثیرگذاری برای این تیم در لیگ برتر جزیره به ثمر می رساند عنوان برترین بازیکن آسیایی شاغل در اروپا را از آن خود کرد.
مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درعین حال تاکید کرد: بدون شک در پتانسیل انسانی فوتبال و فوتسال ایران یکی از بهترین های آسیاست، اما برای کسب این عناوین باید تیم های قدرتمندی نیز داشته باشیم تا در شاخص های مد نظر هیات داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیریم.
افاضلی درباره انتخاب فدراسیون فوتبال ژاپن به عنوان بهترین فدراسیون فوتبال این قاره نیز اظهارداشت: کسب این عنوان از سوی فدراسیون فوتبال ژاپن حق این فدراسیون است، مسئولان این فدراسیون برای توسعه این ورزش در کشورشان تلاش های گسترده ای کرده و این ورزش درکشورشان به سرعت درحال رشد است.
البته در کنار فدراسیون فوتبال ژاپن، باید ازفدراسیون های کره جنوبی و استرالیا نیزنام برد ، فدراسیون فوتبال این دو کشور با سیاستگذاری و برنامه ریزی مدون درحال افزایش سطح فنی فوتبال در کشورهای متبوع خود هستند که در نهایت این مساله به فوتبال آسیا کمک خواهد کرد چرا که سایر کشورها می توانند با الگو قرار دادن برنامه های این فدراسیون ها به توسعه این ورزش درکشور خودشان دست پیدا کنند.
به گفته وی فدراسیون فوتبال ایران تنها دستاوردش صعود به جام جهانی است و دستاورد بزرگ دیگری درداخل و خارج از کشور نداشته که بتوان آن را برای سایر کشورها الگو قرارداد.
مراسم برترین‌های سال آسیا امروز(چهارشنبه) درحالی در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد، که فدراسیون فوتبال ایران در دو بخش نامزد کسب بهترین ها بود.
دربخش اول، این فدراسیون عنوان برترین فدراسیون الهام بخش این قاره را از آن خود کرد و «علی اصغر حسن زاده» نیز عنوان برترین بازیکن فوتسال آسیا را کسب کرد.
همچنین فدراسیون فوتبال ژاپن به عنوان برترین فدراسیون قاره آسیا و «عمر خربیین» بازیکن سوریه ای تیم الهلال عربستان عنوان بهترین بازیکن مرد سال آسیا انتخاب شدند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)