پرسپولیس نیوز :سرمربی پرسپولیس در خصوص تساوی تیمش مقابل سیاه‌جامگان و حواشی ایجاد شده در مورد مهدی طارمی و منشا توضیح می‌دهد.

برانکو ایوانکوویچ در خصوص انتقاداتی که این روزها به مهدی طارمی و موقعیت‌هایی که از دست داده می‌شود اظهار داشت: طارمی بازیکنی است که دو سال پیاپی به عنوان بازیکن برتر فوتبال ایران انتخاب شده و هیچ مربی در دنیا وجود ندارد که بازیکنی با چنین ارزشی را از تیم کنار بگذارد. من نمی توانم متوجه شوم که چرا چنین بحث هایی در مورد طارمی به راه افتاده و اینکه چرا فیکس بازی می کند. طارمی یکی از مهمترین و باارزش ترین بازیکنان فوتبال ایران است و هیچ مربی‌ای نمی تواند از چنین سرمایه‌ای بگذرم.

وی در مورد داوری مسابقه و اشتباهات تاثیرگذارش در نتیجه بازی مقابل سیاه‌جامگان گفت: من نمی خواهم از دایره احترام به رشته داوری خارج شوم. البته خوشحالم که داور بازی نسبت به اشتباهاتش عذرخواهی کرده اما این دو امتیاز ما را باز نمی‌گرداند.

سرمربی پرسپولیس افزود: لحظه ای که خطا روی علیپور صورت گرفت داور کاملا آن را می دید و با توجه به اینکه شدت خطا زیاد بود و پنالتی واضح بود سوالی که برایم پیش می‌آید این است که چطور آن را تشخیص نداد. امیدوارم یک روز که او را دیدم از او سوال کنم. در خصوص هند پیش از گل حریف نیز همینطور بود و به نظرم او می توانست به سادگی آن را ببیند و آقای داور نزدیک و مسلط بود و تعجب می‌کنم که چطور آن را خطا تشخیص نداد و دستور به ادامه بازی داد.

برانکو با اشاره به عمکلرد شاگردانش در دیدار با سیاه‌جامگان گفت: من از بازی تیمم مقابل سیاه جامگان راضی نیستم. اما ما با همین کیفیت پایین تر از حد انتظارمان هم می‌توانستیم امتیاز کامل بگیریم. دو نکته اتفاق افتاد که با نحوه قضاوت بازیکنان حریف شهامت پیدا کردند تا با همان خشونت بازی را دنبال کنند. با این حال به نظرم اگر گل دوم را می‌زدیم شرایط متفاوت می‌شد. با این حال با قضاوت کارشناسان در برنامه شب‌های فوتبال مشخص شد که دو پنالتی ما در نیمه اول گرفته نشد. اگر این دو پنالتی را تشخیص می‌داد شرایط متفات می‌شد. با این حال ما همیشه باید خودمان را مقابل این اتفاقات اینچنینی آماده کنیم و اگر اتفاقاتی مثل اشتباهات داوری برای ما رخ داد بازی را از دست بدهیم.

وی افزود: من فیلم بازی مقابل سیاه جامگان را بار دیگر دیدم. استنباطم این است که بعد از ثبت گل اول شاید برخی بازیکنان به جای بازی ساده دست به برخی حرکات تکنیکی و غیر ضروری زدند که در نهایت به ضرر تیم تمام شد و ما باید این نقیصه را رفع کنیم. وقتی به گل زودهنگام می‌رسیم همچنان باید سبک همیشگی را دنبال کنیم. باید قدرت خودمان را با همان استراتژی تیمی دنبال کنیم و نباید تمرکزمان را از دست بدهیم.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به عدم استفاده از بازیکنان ذخیره عنوان کرد: یکی از از سوالاتی که از من می شود این است که چرا بازیکنان نیمکت نشین را بازی نمی دهی به طور مثال چرا سیامک را بازی نمی‌دهم و آیا از او و کیفیت او خوشم نمی‌آید. اصلا اینطور نیست. ما اصلا در پرسپولیس بحث خوش آمدن را نداریم و یک تیم حرفه‌ای هستیم و بازیکنان با توجه به تمرینات هفتگی وارد ترکیب می‌شوند و از ترکیب خارج می‌شوند و سیامک نیز یک عضو تیم است و به خوبی تمرین می‌کند و خودش را مهیای اینکه نقشی در تیم به دست بیاورد می‌کند. همینطور در مورد سایر بازیکنان جدید مثل شجاع و منشا که به تیم اضافه شدند و در مواقع ضروری به کمک تیم می‌آیند از آنها استفاده شده است. این شانس برای تمام بازیکنان تیم وجود دارد خصوصا برای جوانان که آینده تیم محسوب می‌شوند. من از پرسیدن این سوالات تعجب می‌کنم.

برانکو با اشاره به عملکرد منشا در ترکیب پرسپولیس اظهار داشت: ما بر اساس نیازهایی که داشتیم منشا را به تیم اضافه کردیم و از بازیکنان مهم تیم ماست. هواداران باید اجازه دهند همه چیز روند طبیعی خود را دنبال کند و مطمئن باشید که آن چیزی که در ذهن همه ماست در خصوص موفقیت در مسابقات داخلی و آسیایی است بر پایه نیروهای انسانی رقم خواهد خورد و همه بازیکنای که در تیم حضور دارند بخشی از این موفقیت خواهند بود و پرسپولیس نیاز ندارد با این بحث‌های بی‌نتیجه خود را دچار چالش کند. با توجه به اینکه اساس کار در پرسپولیس آمادگی و شایستگی فنی است.

وی در پایان در خصوص دیدار مقابل الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: شب گذشته بازی بازی الاهلی برابر الفتح را تماشا کردم. آنها تیم خوبی هستند و حریف سرسختی برای ماست و باید با نهایت تمرکز و دقت به دیدار این تیم برویم و بدانیم در چه موقعیت بزرگی قرار داریم. موقعیت بزرگی که متعلق به همه فوتبال ایران است و همه باید کمک کنند پرسپولیس به مرحله بعدی این رقابت‌ها پا بگذارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)