پرسپولیس نیوز : تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل ازبکستان صعود خود به جام جهانی ۲۰۱۸ را قطعی کرد تا فوتبال ملی ایران برای دومین بار حضور در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا را تجربه کند.
تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته هشتم از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آسیا و از گروه A این رقابت‌ها از ساعت ۲۱:۱۵ امشب (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید. برای تیم ایران در این سردار آزمون (۲۳) و مهدی طارمی (۸۸) گلزنی کردند.

ازبکستان در این دیدار با ترکیب لوبانوف، کریمتس، اسماعیلف، شوراخمدوف، آندرف، حیدروف، آفنین، احمدوف، شمورادوف، سرگیف و عبدوخولیکوف (جلال الدین ماشاریپوف – ۶۵) به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (وحید امیری – ۲+۴۵)، مسعود شجاعی (اشکان دژاگه – ۶۹)، مهدی طارمی (رضا قوچان‌نژاد ۱+۹۰) و سردار آزمون از ابتدا برای ایران به میدان خواهند رفت.

احمد ابوبکر از عمان قضاوت این بازی را برعهده دارد.

نیمه اول:

دقیقه ۶: کرنر رامین رضاییان از سمت راست با ضربه سر سعید عزت‌الهی از بالای دروازه لوبانف به بیرون رفت.

دقیقه ۹: کرنر رامین رضاییان از سمت راست پس از دخالت مدافع شماره هفت ازبکستان روی تیر دوم به جلال حسینی رسید که ضربه چکشی این بازیکن از روی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳: پاس در عمق علیرضا جهانبخش از میان مدافعان ازبکستان سردار آزمون را با لوبانف تک به تک کرد که ضربه مهاجم ایرانی روستوف از بین پاهای دروازه‌بان ازبک‌ها تیم ملی ایران را به گل اول رساند.

دقیقه ۲۸: خطای وادیم افنین در میانه میدان روی علیرضا جهانبخش کارت زرد اول این مسابقه را نصیب هافبک ازبکستان کرد.

دقیقه ۴۵: پاس رو به عقب علیرضا جهانبخش در داخل محوطه جریمه ازبکستان با ضربه مهدی طارمی همراه شد که این توپ نیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵: پاس زمینی و رو به جلوی میلاد محمدی قبل از آنکه به سردار آزمون برسد در اختیار لوبانف قرار گرفت.

دقیقه ۲+۴۵: وحید امیری در انتهای نیمه اول جایگزین علیرضا جهانبخش مصدوم شد.

نیمه دوم:

دقیقه ۴۸: خطای اکمل شوراخمادوف روی مهدی طارمی در داخل محوطه جریمه ازبکستان باعث شد احمد ابوبکر داور عمانی این دیدار به نشانه ضربه پنالتی در سوت خود دمیده و ایران را در آستانه رسیدن به گل دوم قرار بدهد.

دقیقه ۴۹: ضربه پنالتی مسعود شجاعی با اختلاف از بالای دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: سردار رشیدوف جانشین وادیم افنین در ترکیب تیم ملی ازبکستان شد.

دقیقه ۶۱: مسعود شجاعی ضربه خطا از سمت چپ دروازه ازبکستان را به روی دروازه ارسال کرد که با دفع اشتباه مدافع ازبکستان توپ جلوی پای سردار آزمون قرار گرفت اما ضربه مهاجم تیم ملی از روی نقطه پنالتی از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت تا یک موقعیت عالی دیگر برای ایران از دست برود.

دقیقه ۶۵: جلال‌الدین ماشاریپوف جایگزین تیمور عبدوخلیکوف در ترکیب تیم ملی ازبکستان شد.

دقیقه ۶۹: اشکان دژاگه جایگزین مسعود شجاعی در ترکیب تیم ملی شد.

دقیقه ۷۵: سردار آزمون از داور عمانی این دیدار نخستین کارت زرد تیم ملی ایران را دریافت کرد.

دقیقه ۸۰: سانتر وحید امیری از سمت چپ خط دفاعی ایران با ضربه سر مهدی طارمی در داخل محوطه جریمه ازبکستان همراه شد، اما این موقعیت نیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: همکاری سردار آزمون با مهدی طارمی با پاس سردار به طارمی در سمت چپ محوطه جریمه ازبکستان رسید و طارمی با یک حرکت پا به توپ اسماعیلوف را از مقابل برداشت و با یک بغل پای حرفه‌ای گل دوم تیم ملی را رقم زد.

دقیقه ۹۰: رضا قوچان‌نژاد جانشین مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران شد.

با این پیروزی تیم ملی ایران در پایان هفته هشتم از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آسیا با ۲۰ امتیاز ضمن تداوم صدرنشینی خود در گروه A، بعد از برزیل به عنوان دومین تیم راه یافته به جام جهانی روسیه انتخاب شد و دو بازی پایانی خود را عملاً تشریفاتی کرد. بعد از تیم ملی کشورمان ، کره‌جنوبی با ۷ بازی و ۱۳ امتیاز در جایگاه دوم و ازبکستان با ۸ بازی و ۱۲ امتیاز در جایگاه سوم باقی ماندند.

شاگردان کی‌روش با برتری یک بر صفر مقابل ازبکستان همچنان تنها تیم مقدماتی جام‌جهانی هستند که دروازه خود را بسته نگه داشته و رکورد گل نخوردن خود را به ۱۰۱۸ دقیقه رساندند.

دیدار بعدی تیم ملی کشورمان در چهارچوب این رقابت‌ها روز پنجشنبه ۹ شهریور ماه مقابل کره‌جنوبی خواهد بود که نتیجه آن تاثیری در سرنوشت تیم ملی ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)