مرجع خبری پرسپولیس (13:18) : / یکشنبه 15 دی

پرسپولیس در فولاد شهر شکست نخورد بلکه ورشکسته شد !

وقتی پرسپولیس مقابل ملوان تسلیم شد  پیش بینی باخت  انها در فولاد شهر آن هم  برابر ذوب آهن بالانشین ، چندان  سخت نبود اما  امروز  مجموعه  قرمز  شکست نخورد بلکه ورشکسته شد.  همه آنهایی که با خوش خیالی تصور می کردند افشین پیروانی به رغم عدم تجربه قادر است تیم محبوب شان را از ورطه سقوط برهاند  عصر امروز  شاهد ان بودند  که پیروانی نه تنها کوچکترین تغییر مثبتی را به وجود نیاورده، که حتی از پرسپولیس تیمی ساخته بی شناسنامه و بی هویت .

چه کسی باور داشت در دقیقه 65 بازی با نتیجه سه بر صفر به سود میزبان به پایان برسد؟  بله این پرسپولیس است؛ گرانقیمت ترین تیم تاریخ لیگ برتر  که اینک با فوجی  از ستاره و  ملی پوش فعلی و سابق نمی تواند  از خودش دفاع کند. از  کجا شروع شد؟  شاید  از خروج علیرضا حقیقی و بازگرداندن مهدی واعظی نا آماده ؟ شاید از  اعتماد بیش از اندازه به حسین بادامکی ، بازیکن کم فروغی که در زمین هر کاری می کرد جز فوتبال؟ شاید از تغییر پست علی کریمی ، ستاره ای که با  تصمیمات  عجیب پیروانی تا حد یک  بازیکن لیگ یکی سقوط می کند ؟ شاید هم  مقصر کریم باقری بود کاپیتانی که هنوز اثرات مخرب سفر به ینگه دنیا از ساق هایش ترواش می کند و ذهن خسته او  از کریم   هافبک بیکاره ای ساخته بود  که حتی زور خطا کردن هم نداشت.
 ورشکستگی تیم پر حاشیه اما پر مدعای پرسپولیس از همین  دالان های فراخ گذشت  و سر انجامش چیزی نشد جز سقوط به  سیاه چاله ای که هیچ کس عمقش را نمی داند.
 ترکیب سه نفره واعظی، نبی باقری ها و رحمان رضایی   بهترین هدیه پیروانی به منصور ابراهیم زاده بود.  مدافعان پر اشتباه و دروازبان نا اماده پرسپولیس به طرز شگفت انگیزی در هر سه گل ذوب آهن  رد پا به جا گذاشتند تا جایی که اگر  این سه نبودند شاید هرگز تراژدی فولا شهر رخ  نمی داد. هنوز  ثانیه های زیادی از سوت  اولین سوت ممبینی نگذشته بود که میزبان نشان داد  برای شکست پرسپولیس برنامه های فراوانی را تدارک دیده است .
 علیرضا محمد که  روزهای نخست ورودش به پرسپولیس در مصاحبه ای عجیب مدعی شده بود در طول این چند سال هرگز از هیچ  بازیکنی دریبل نخورده امروز بازیچه ای بود در دستان ایگور کاسترو. کاسترو از  منطقه چپ  میزبان و حدادی فر از جبهه راست  تا انجایی که توانستند از محمد و شیری و نوری عبور کردند  و نه تنها هیچ راهکار مناسبی برای این معضل اتخاذ نشد بلکه تغییرات هم به سمت و سویی بود که  تعداد این نفوذ ها فزونی یابد.  در چنین فضایی فقط 29 دقیقه  زمان برای خلعتبری کافی بود  تا او مجموعه  گل های فراوان خود را به پرسپولیس  باروتر از گذشته کند. بازیکنی که در بازی رفت دوبار دروازه سرخ ها را گشوده بود باز  هم گلزنی کرد.  اشتباه واعظی در دفع شوت کم جان کاسترو  توپ برگشتی را مقابل پای  خلعتبری ملی پوش قرار داد و او با یک بغل پای ساده کار را تمام کرد.
   زوج نبی و رحمان  در دفاع ناهناهنگ بود و برای درک  نمایش  اسفبار آنها فقط باید  به ضد حمله  ذوب اهن در دقیقه 33 توجه می کردید.  خلعتبری آزادانه از بین این دو  فرار کرد و تنها بی دقتی مانع از  دو گله شدنش در نیمه نخست   شد. پرسپولیس منجمد شده  فقط 15 دقیقه انتهایی نیمه  اول را  میدانداری کرد؛ زمانی که  توره و پژمان در چند نوبت می توانستند کار رابه تساوی بکشانند اما درخشش فوق تصور عیسی اندی مانع از محقق شدن این رویای سرخ بود. این نیمه  در صورتی با برتری یک بر صفر ذوب اهن به پایان رسید که قرمزها عقیده داشتند داور می بایست دو پنالتی به سود انها می گرفت اما  ممبینی نه خطا روی بادمکی را  پنالتی دید و نه ضربه دست اندوی رابه علی کریمی.
برای قیاس ابراهیم زاده که سالیان سال مرد شماره دو بود تا به صورت پلکانی به صندلی شماره یک برسد و افشین پیروانی که  فقط چند ماه دستیاری قطبی را در کارنامه اش  می بیند  دقایق اغازین نیمه دوم بهترین  محکمه بود.  افشین همچنان به  بازی مصیبت بار بادامکی اعتقاد داشت تا جایی که او توپ حساسی را لو داد و درست چند ثانیه بعد  پرسپولیس گل دوم را در سبدش دید. البته  باز اثر انگشت  رحمان و نبی روی این گل  مشاهده می شد .  شاید اخراج خلعتبری  می توانست مجموعه مستاصل پیروانی را به بازی برگرداند  اما سیرک مثلث نابودگر پرسپولیس در دقیقه 65 اوج شاهکارش رابه نمایش گذاشت و این بار واعظی یک تنه جور همه را کشید؛ گل سوم ذوب آهن با هنرنمایی باور نکردنی واعظی خلق شد تا پرسپولیس همچنان تقاص بی تجربگی مربی ای را پس دهد که  راضی  به استفاده از گلری شده که  ماه ها از مستطیل سبز به  دور بوده است.
  گل توره از روی نقطه پنالتی باز هم  غده خوش خیالی سرخ ها را به ترشح وا داشت اما  نوع فوتبال پرسپولیس به گونه ای نبود که انها قادر به خلق شگفتی باشند .حتی  ابراهیم توره در دقایق پایانی دو پنالتی  توامان ر ا سوزاند تا هیچگاه از سوز شلاق ذوب آهن کاسته نشود.
 بله پرسپولیس اینچنین ورشکسته شد  تا به احتمال فراوان شاهد تغییرات وسیع در سطح مدیرتی و فنی این تیم باشیم.  شامگاه امروز  اندازه پیروانی و دستیاران او هویدا گشت و مشخص شد پرسپولیس احتیاج به مردان بزرگتری دارد . حالا شایعه خروج  مصطفوی کمی باورمند تر از گذشته  قابل هضم است و با توجه به  اتمام حجت  سعید لو  به احتمال زیاد ظرف روزهای اینده ، شاهد تغییرات  وسیعی در سطح مدیرتی و با لطبع فنی سرخ ها خواهیم بود؛   تغییراتی بعد  از شاهکار افشین پیروانی.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)