پرسپولیس نیوز :  کارشناس داوری کشورمان گفت: سیدمهدی سیدعلی با دوندگی بالا تلاش کرد بازی پربرخورد بین پرسپولیس و پیکان را مدیریت کند که در این امر کاملاً موفق بود.

 حیدر سلیمانی در خصوص قضاوت سیدمهدی سیدعلی در دیدار دو تیم پرسپولیس و پیکان که با برتری 2 بر صفر سرخ‌پوشان به پایان رسید، اظهار داشت: سیدعلی یکی از داوران باتجربه کشور است که تلاش و دوندگی زیادی کرد تا بازی را با اخطارهای کمتر مدیریت کند. در نیمه اول در این امر موفق بود و قضاوت خوبی را به نمایش گذاشت و اعتراض سرمربی پیکان مبنی بر وقوع پنالتی در دقیقه ابتدایی بازی هم بی‌مورد است. داور در اواسط نیمه اول به اشتباه برخورد اتفاقی توپ به دست علی علیپور را خطای هند اعلام کرد و پرچم کمک داور را تأیید کرد. ظاهراً در این صحنه داور تصمیمی برای اعلام خطای هند نداشت و کمک داور به اشتباه این خطا را اعلام کرد.

وی ادامه داد: دقیقه 46 خطای مدافع پیکان بر روی محرمی به درستی با آوانتاژ داور همراه شد، اما پس از توقف بازی سیدعلی باید به مدافع پیکان اخطار می‌داد که چشم‌پوشی کرد. دقیقه 55 محسن مسلمان در میانه میدان روی منشا مهاجم پیکان خطا کرد که مستحق اخطار بود، چون موقعیت حمله را از مهاجم سلب کرد، اما داور اخطار نداد. در دقایق پایانی و پس از به ثمر رسیدن گل مدافع پیکان رفتار خوبی در قبال طارمی نداشت و با دست ضربه‌ای به سر مهاجم پرسپولیس زد که مستحق اخراج بود. این کار مدافع پیکان می‌تواند محرومیت‌های دیگری را هم به دنبال داشته باشد که مربوط به کمیته انضباطی است. بازیکنان هنگام عصبانیت باید خویشتندار باشند.

کارشناس داوری کشورمان در ادامه با بیان اینکه داور توانست به خوبی جنجال به وجود آمده در اواخر بازی را مدیریت کند، تصریح کرد: اخطار به طارمی در لحظات پایانی بازی هم درست بود که با حرکت دستش موجب تحریک بارانی، بازیکن پیکان شد. سیدعلی با دوندگی و تجربه بالا تلاش کرد بازی پربرخورد بین پرسپولیس و پیکان را مدیریت کند که در این امر کاملاً موفق بود و تمام آوانتاژهای وی به موقع بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)