سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از شکست تیمش مقابل سایپا وعده‌ای عجیب داد!

علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از دیدار تیمش برابر سایپا اظهار داشت: بابت دیر آمدن به نشست خبری عذرخواهی می‌کنم، چون با هواداران جلسه داشتیم. از دایی هم که زودتر از من به نشست خبری آمد تشکر می‌کنم. به تیم سایپا نیز تبریک می‌گویم که به پیروزی رسید.

وی در ادامه یادآور شد: ما دو باخت در لیگ داریم که هر دو را با پنالتی باخته‌ایم. ما در نیمه اول و بخشی از نیمه دوم دیدار مقابل سایپا، جدا از فضای بعد از پنالتی که روی ضدحملات حریف‌مان می‌توانست به گل برسد، در سایر دقایق بازی خوب بودیم. ما سعی کردیم پس از گل خوردن احساسی بازی نکنیم و تا دقیقه ۸۵ هم سعی کردیم احساسی بازی نکنیم، اما بعد از آن وقتی زمان را از دست دادیم، رو به بازی مستقیم آوردیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: ما برای بازی مالکانه در این بازی، زحمت کشیدیم و شرایط خوبی رقم زدیم. می‌دانیم که هواداران از این شکست ناراحت شدند، اما ما تمام تلاش‌مان را کردیم. وقتی توپ را به جلو می‌بردیم، توپ ما یا به بیرون می‌رفت یا به مدافعان برخورد می‌کرد. در رختکن به بازیکنانم گفتم که شما مردهای بزرگ هستید.

وی افزود: امکان ندارد تیمی تلاش کند، برنامه اصولی داشته باشد و نتیجه نگیرد. امکان دارد در نتیجه‌گیری فاصله بیفتد، اما در نهایت به نتیجه ختم خواهد شد. طرفداران ما در لحظاتی عصبانی شدند، اما ما به هیچ وجه ناراحت نیستیم، چون کاملاً آنها را درک می‌کنم. من از هفت سالگی مانند همین هواداران روی سکوها بودم. خدا را شکر می‌کنم و افتخارم این است که امروز روی نیمکت بزرگ‌ترین تیم آسیا نشسته‌ام. من هواداران را درک می‌کنم، چون دیشب بازی رئال مادرید و بارسلونا را دیدم که چطور هواداران عکس‌العمل نشان می‌دادند.

منصوریان در ادامه تصریح کرد: امیدمان به همین هواداران است و دست تک تک آنها را می‌بوسم. اشکال ندارد، اکنون آنها از دست ما ناراحت شدند، اما در ادامه نتیجه خواهیم گرفت. اینها همان هوادارانی هستند که در روزهای سخت من را حمایت کردند. ما برخلاف میل باطنی و روی دو پنالتی دو بازی‌مان را واگذار کردیم، اما فونداسیون این تیم را به نحوی درست کرده‌ام که تا سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ یکی از قدرت‌های آسیا خواهیم شد. در آینده روزی را می‌بینم که استقلال یکی از ابرقدرت‌های ایران و آسیا خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که خط هافبک این تیم در نیمه دوم اُفت کرده و عملکرد مناسبی نداشته است، گفت: تا قبل از پنالتی شرایط ما خیلی خوب بود و حتی پژمان منتظری در لحظاتی از بازی در زمین سایپا بود. من تیمی را در ایران سراغ ندارم که مانند استقلال دفاع را از زمین حریف شروع و رو به جلو حرکت کند. بعد از پنالتی حرف شما را قبول دارم، اما تعداد ضربات زیادی در نیمه اول باید تبدیل به گل می‌شد که نشد. با این روش بازی ما باید سریع به گل برسیم. من به فوتبالی که امروز ارائه کردیم، علاقه‌مندم. در مجموع عملکرد خط هافبک ما خوب بود. شما نمی‌توانید از جباری و جپاروف توپی بگیرید، مگر این که خودشان اشتباه فردی کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا از تعویض‌هایش راضی است یا نه، گفت: بله، راضی بودم. در تعویض مجتبی هم مقصر من بودم. ظاهراً در جریان بازی گفته بودم قائدی به جای جباری بیاید، در حالی که ما می‌خواستیم شجاعیان را به دفاع چپ ببریم و یعقوب کریمی را تعویض کنیم، چون وقتی بازیکن جوان‌مان را به زمین می‌فرستیم، باید هافبک باتجربه‌ای مثل جباری را پشت سر او داشته باشیم. ما نمی‌توانیم در زمانی که به گل نیاز داریم، هافبک‌های محوری‌مان را بیرون بکشیم. من به مجتبی خیلی اعتقاد دارم و او با تجربه‌اش بازی را به خوبی کنترل می‌کند. من از مجتبی خواستم به زمین برود تا بازی را کنترل کند.

وی افزود: شاید بی‌اطلاع باشید، وقتی که داریوش شجاعیان فوتبالش را شروع کرد، دفاع چپ بود و پلکانی بالا آمد. او در تیم وحید رضایی که فوتبالش را آغاز کرد، یک دفاع چپ کلاسیک بود. نکته منفی بازی فقط مصدومیت سجاد شهباززاده بود که من را به هم ریخت و از خدا می‌خواهم وقتی پزشکان او را معالجه می‌کنند، مشکلی نداشته باشد. امروز می‌توانست روز خوب سجاد شهباززاده باشد، اما او مصدوم شد.

منصوریان در خصوص اشتباهی که در تعویض مهدی قائدی پیش آمد، توضیح داد: مقصر من بودم. فکر می‌کنم در جریان بازی حواسم نبود و اسم مجتبی را گفتم که یک اشتباه لفظی بود. ما زحمت می‌کشیم و مدت‌ها زمان می‌گذاریم. انرژی مجتبی و سرور جپاروف زیاد است و می‌توانستند تا پایان بازی در زمین باشند.

وی درباره داوری دیدار سایپا – استقلال نیز گفت: در مورد داوری هم باید بگویم، فوق‌العاده خوب بود. داور سخت می‌دوید و در برخی صحنه‌ها سعی می‌کرد بازی را مدیریت کند. بعضی مواقع می‌شد خطا گرفت، اما داور ادامه بازی را تشخیص داد. پنالتی هم که برای سایپا گرفته شد، چیزی که من از راه دور دیدم، پنالتی بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)