مرجع خبری پرسپولیس : زارع مي گويد حتي در صورت عذرخواهي محمد نصرتي و شيث رضايي هيچ تخفيفي در محروميت آن‌ها در نظر گرفته نخواهد شد.

 

قائم مقام باشگاه پرسپوليس درباره احكام صادر شده در كميته انضباطي اين باشگاه براي دو بازيكن خاطي پرسپوليس در بازي با داماش گيلان، اظهار كرد: من وظيفه دارم پيش از هر چيز پيروزي پرسپوليس مقابل خوب داماش را به هواداران و كادر فني تبريك بگويم.

 

ما مي‌دانيم كه جامعه ورزش دوست ما هر گونه حركات و گفتار غير اخلاقي را تقبيح مي‌كند، به ويژه‌ اين كه اين رفتارها از تلويزيون پخش شده باشد. ورزشكاران ما بايد آيينه تمام نماي اخلاق و ادب باشند و اگر پول حرفه‌اي مي‌گيرند، رفتارشان هم بايد حرفه‌اي و همراه با رعايت كردن اخلاق باشد.

 

وي ادامه داد: البته اشاعه يك رفتار ناشايست در صدا و سيما قبح اين رفتار را ريخت و تلويزيون با نمايش چند باره اين صحنه‌ها باعث شد كه قبح و زشتي آن حركات زشت ريخته شود. نصرتي بازيكن بزرگي براي فوتبال ايران بوده و يازده سال سابقه حضور در تيم ملي را دارد. كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس با رايي كه صادر كرد، نشان داد كه با كسي تعارف ندارد. به هر حال وقتي يك باشگاه پسوند فرهنگي ـ ورزشي را يدك مي‌كشد، بايد اصول فرهنگي را هم رعايت كند.

 

زارع افزود: ما برد را دوست داريم، اما نه به هر قيمتي. دوست داريم كه تيم بزرگ پرسپوليس در همه بازي‌هايش طوري بازي كند كه هواداران پرشمارش در سراسر دنيا چه به لحاظ فني و چه به لحاظ رعايت بازي جوانمردانه و اخلاق از اين تيم راضي باشد. آن چيزي كه براي ما از همه مسايل ارزشمند‌تر است، كسب جام و مدال اخلاق است.

 

قائم مقام باشگاه پرسپوليس در ادامه درباره محروميت سنگين براي محمد نصرتي ، گفت: ما متناسب با اتفاقي كه در زمين افتاده بود و در يك فضاي كاملا آرام و به دور از جنجال‌ اين راي را صادر كرديم. فيلم بازي را بازنگري كرديم و سعي كرديم كاملا منطقي تصميم بگيريم و تحت تاثير جو و فضاي حاكم بر يكي، دو روز گذشته نباشيم. ما مي‌توانستيم هر دو بازيكن را تا پايان فصل محروم كنيم، اما تصديق مي‌كنيد كه اين راي كاملا احساسي بود. ما اين گونه تصميم گرفتيم تا درسي باشد براي بازيكناني كه پند و اندرز مديران خود را پشت گوش مي‌اندازند. به هر حال در كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس سه تن از قضات با سابقه كشور حضور دارند كه با استفاده از مستندات موجود و در يك فضاي كاملا آرام اين تصميم را گرفتيم.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه اگر تلويزيون حركت نصرتي و شيث رضايي را چند بار پخش نكرده بود، باز هم كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس چنين راي سنگيني در نظر مي‌گرفت، گفت: اگر سرپرست تيم گزارش‌هاي مربوط به بازي را به ما مي‌داد، شك نكنيد كه ما باز هم همين تصميم را مي‌گرفتيم. ما در زمينه اخلاقي با احدي تعارف نداريم. من در دو ماه گذشته با تمام بازيكنان جلسه خصوصي داشتم و اين را مي‌توانيد از خود آن‌ها بپرسيد. در اين جلسات من خيلي روي مسايل اخلاقي و رعايت آن‌ها تاكيد كردم و به بازيكنان گفتم كه جوانان امروز ما آن‌ها را الگوي خود قرار داده‌اند، كاري نكنند كه در جامعه بازخورد بدي داشته باشد. بازيكنان ما بايد هميشه اخلاق را سرلوحه كار خودشان قرار دهند. ما شعار نمي‌دهيم. نصرتي در جلسه شب گذشته از شدت شرم و خجالت صورتش سرخ شده بود. وقتي او به قرآن قسم ياد كرد كه هيچ قصد بدي از انجام آن كار نداشته، خودم من از مسئوليتي كه در باشگاه دارم، بدم آمد و حتي فكر مي‌كنم كه اين احساس را رويانيان هم در اين دو، سه روز گذشته داشته است. در واقع اين روزها جزو روزهاي تلخ ما دو نفر بود. همه بازيكنان پرسپوليس مثل بچه‌هاي من و رويانيان مي‌مانند. منتهي ما بايد به بچه‌هاي خود يكسري چيزها را تفهيم كنيم. در عين حال تيم پرسپوليس همچنان بزرگ است و ما اميدواريم كه بتوانيم با همين بازيكنان و همين كادر فني و اراده بزرگ آن‌ها به روزهاي خوب خود بازگرديم.

 

زارع در پاسخ به اين سوال كه در صورت عذرخواهي دو بازيكن خاطي پرسپوليس آيا تخفيفي در محروميت آن‌ها لحاظ مي‌شود يا خير؟ گفت: وظيفه آن‌ها عذرخواهي است، چرا كه رفتارشان ناصواب بوده است. حتي خود من هم به خاطر اين رفتار زشت از همه عذرخواهي كردم، چرا كه جامعه چنين چيزي را بر نمي‌تابد. بنابراين عذرخواهي آن‌ها چيزي از راي‌شان كم نمي‌كند و به هيچ عنوان ما براي آن‌ها تخفيف در نظر نمي‌گيريم. تازه ما شرايط نصرتي را كاملا در نظر گرفتيم. او يكي از بازيكنان بي‌حاشيه‌ بوده است و نه حتي كم حاشيه. اما در هر صورت اقتضائات جواني و شور و شادي پس از گل باعث شده كه نصرتي دست به چنين كاري بزند. ما بايد كمك كنيم كه پرسپوليس هر چه زودتر اين روزها را پشت سر بگذارد و خود من ايمان دارم كه با كمك همه پرسپوليس به روزهاي اوجش باز مي‌گردد.

 

قائم مقام باشگاه پرسپوليس افزود: اين دو بازيكن متنبه شده‌اند و من آثار تنبه را در چهره‌ آن‌ها ديدم. به هر حال ممكن است هر كسي در يك لحظه خون به مغزش نرسد و گناه كند. يا حتي مرتكب قتل شود. رفتار زشت، زشت است. حال چه از سوي من مدير باشگاه باشد و چه از سوي بازيكن.

 

زارع همچنين درباره بركناري محمود خوردبين، گفت: خوردبين ديگر به لحاظ جسماني شرايط خوبي نداشت و ما احساس مي‌كرديم كه بيماري بر او غلبه كرده و ديگر نمي‌تواند وظايفش را به درستي انجام دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)