جمعه 16 اسفند :(12:46)

مرجع خبري پرسپوليس: مربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: من و وينگادا با يكديگر تعامل كامل داريم و موضوع اختلاف ما خنده دار است.

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس به نقل از فارس، افشين پيرواني در خصوص آخرين شرايط پرسپوليس قبل از حضور در ليگ قهرمانان آسيا و مسائلي كه در اين تيم مي گذرد، صحبت كرد که در زير مي خوانيد:

*وضعيت پرسپوليس را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
پس از باخت مقابل مقاومت سپاسي به دنبال اين هستيم كه آن ديدار را فراموش كنيم و از لحاظ روحي و رواني براي ديدارهاي آينده آماده شويم. البته سخت است ولي مجبور هستيم كه اين كار را انجام دهيم.

*قبول داريد پرسپوليس برابر مقاومت بد بازي كرد؟
بله، بازيكنان ما بايد بهتر بازي مي‌كردند چون واقعا پتانسيل بالايي دارند اما مقاومت سپاسي نشان داد كه مقابل تيم‌هاي بزرگ فرصت طلب است و از اشتباهات حريفان به بهترين شكل استفاده مي‌كند. در نيمه اول خوب بوديم و به گل رسيديم اما در نيمه دوم غافلگير شديم تا بازنده اين ديدار باشيم. به بازيكنان گوشزد كرده بوديم كه هر تيمي مقابل ما 11 نفره دفاع مي‌كند و اين كار پرسپوليس را حتي با 4 مهاجم براي گل زدن سخت مي‌كند. بايد قبول كنيم بازي‌ها در نيم فصل دوم سخت‌تر از نيم‌فصل اول است و تيم‌ها با توجه به شناختي كه از حريفان دارند برنامه‌ريزي بهتري مي‌كند.

*اما شما تيمي را در اختيار داريد كه فصل گذشته قهرمان شده بود…


تيم نسبت به سال گذشته تغييراتي داشته است. متاسفانه در فوتبال ما قانون شده كه تيم قهرمان در سال بعد بي‌خيال همه چيز مي‌شود و كمتر به قهرماني مجدد فكر مي كند. اين يك مشكل بزرگ در فوتبال ايران است كه هنوز براي آن چاره‌اي نداريم. در دوراني هم كه من فوتبال بازي مي‌كردم همين مشكل بود. البته اين فقط مختص فوتبال ايران است و در هيچ كجاي دنيا ديده نمي‌شود.

*از برد تيم برادرتان خوشحال هستيد؟
غلامحسين پيرواني برادر من، دوست و استادم است و من احترام خاصي براي ايشان كه به گردن فوتبال شيراز حق دارد، قائل هستم. ما دو بار در برابر مقاومت سپاسي در فصل جاري متوقف شديم اما در خانه مقابل آنها نبايد اين طور ضعيف به ميدان مي‌رفتيم و بايد از موقعيت‌هايمان بهتر استفاده مي‌كرديم تا وضعيت مان در جدول خطرناك‌ نشود.

*قبول داريد كسر 10درصد از قرارداد حق بازيكنان بود؟
اين نظر هيات مديره است و شايد يك شوك براي بازيكنان ما باشد. در اين خصوص بهتر است حرفي نزنم.

* هنوز اميد كسب مقام سومي را داريد؟
بله. نتايج ديگر تيم ها به نفع پرسپوليس بود. ما هنوز شانس داريم با كسب عنوان سومي سهميه آسيا را كسب كنيم.

*نبودن بازيكنان كليدي شما تاثيري در اين نتايج داشت؟
از اين بابت بسيار ضربه خورديم. بازيكني مثل كريمي و پتروويچ هر دقيقه مي توانند روند بازي را تغيير دهند. هر تيم براي مهار آنها دو يا سه بازيكن را مامور مي‌كند. غير از آنها مصدومان ديگري نيز در طول فصل داشتيم كه اجازه نداد تيم ما كامل به ميدان برود اما در حال حاضر هيچ مشكلي نداريم و با قدرت كامل در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان مي رويم.

*بازي هاي ليگ قهرمانان را چگونه مي‌بينيد؟
من تجربه حضور در اين باز‌ي‌ها را دارم. هيچ‌كدام از اين مسابقات آسان نيست. تيم‌ها براي امتياز به خانه حريفان مي‌روند اما ما در اين ديدارها نماينده ايران هستيم. پرسپوليس تيم بزرگي است. هدف ما كسب مقام شايسته در آسيا است.

* چه شناختي از الشارجه داريد؟
اين تيم را به خوبي آناليز كرديم. بايد گام اول را محكم برداريم اما تنها مشكل ما اين است كه عرب‌ها از قدرت ما باخبرند و 90 دقيقه به فكر دفاع كردن هستند. آنها به فكر تلف كردن وقت هستند اما در اين خصوص نيز تدابير خاصي داريم.

*نقطه قوت اين تيم را در كجا مي‌بينيد؟
الشارجه دو بازيكن برزيلي خوب دارد. تفكر مربي آنها نيز برزيلي است. وينگادا با بررسي شرايط به خوبي اين تيم را شناسايي كرده است و روز بازي خواهيد ديد كه چگونه مقابل اين تيم قرار مي‌گيريم.

* گفته مي شود شما با وينگادا مشكل داريد و فقط در ظاهر خوب هستيد.
من با وينگادا هيچ مشكلي ندارم. افرادي به دنبال تفرقه بين ما هستند تا به اين تيم ضربه وارد كنند.

*اما مي گويند وينگادا اعلام كرده نيازي به دستياران ايراني ندارد؟
اين يك مسئله خنده‌دار است. ما همه دست به دست هم داديم تا پرسپوليس را موفق كنيم. اين نوشته‌ها براي اين است تا ما را در مقابل يكديگر قرار دهند اما خوشبختانه ما هيچ توجهي نداريم و به كار خود با يكدلي ادامه مي‌دهيم.

* وينگادا مي‌تواند در پرسپوليس موفق شود؟
وينگادا مربي بزرگ، كاربلد و با دانشي است و مدت زمان بيشتري براي موفقت لازم دارد تا بتواند افكار حرفه‌اي خود را در تيم پياده كند. هواداران شك نكنند پرسپوليس با وينگادا به روزهاي درخشاني خواهد رسيد مخصوصا در آسيا كه شناخت زيادي از تيم‌ها دارد.

* اگر دستيار وينگادا نبوديد همين حرف ها را مي زديد؟
من دنبال بازار گرمي نيستم. به اين مربي اعتماد و اعتقاد دارم. اميدوارم مثل مربيان گذشته در پرسپوليس به او نيز اطمينان و وقت داده شود. وينگادا فوتبال پايه‌اي را مدنظر و به جوانان بيشتر علاقه دارد. البته برخورد او با بزرگتر‌هاي تيم نيز بسيار حرفه‌اي است.

* چرا به شما فرصت داده نشد؟
مسئله‌اي است كه تمام شده است. من با پرسپوليس فقط دو باخت آوردم و خوشحالم كه نتايج بدي نگرفته‌ام اما حالا دستيار وينگادا هستم و در كنار او با تعاملي كه داريم به موفقيت پرسپوليس فكر مي‌كنم.

*دليل ممنوع‌المصاحبه شدن بازيكنان پرسپوليس چيست؟
بعد از باخت بد مقابل مقاومت سپاسي به خاطر تمركز بيشتر و آمادگي روحي و رواني وينگادا تصميم گرفت بازيكنان به جاي مصاحبه تمام افكار خود را به فكر بازي حساس روز سه‌شنبه با الشارجه معطوف كنند و وارد حاشيه نشوند.

*آيا شما هم در اين تصميم نقشي داشته‌ايد؟
در دوراني كه من سرمربي پرسپوليس بودم دو بار اين اتفاق افتاد. كار بدي نيست چون تيم ما در حال حاضر به بازسازي شرايط روحي و رواني نياز دارد تا وارد ليگ قهرمانان آسيا شود. من در تمام كارها اگر وينگادا بخواهد مشورت مي‌كنم. خوشبختانه او هميشه نظرات كادر فني را در تمام مسائل خواستار شده است.

*آيا از احضار عابدزاده به كميته انضباطي خبر داريد؟
خير. به چه دليل اين موضوع اتفاق افتاده است؟

*به دليل بي‌احترامي به خبرنگاران در تمرين.
عابدزاده تنها از يكي از رسانه‌ها كه او را مدت‌ها است اذيت مي‌كند و دروغ‌هايي مثل درگيري با وينگادا را چاپ كرده ناراحت است. او به اين موضوع حساس شده است و دوست دارد نماينده رسانه جوابگوي اين موضوع باشد و غير از اين مورد بحث خاصي نيست.

*پس چرا عابدزاده با ساير خبرنگاران برخورد خوبي ندارد؟
آنهايي كه سر تمرين آمده‌اند يك يا دو روز عصبانيت او را ديده‌اند. اگر او را با كسي درگير نكنند اين كار را انجام نمي‌دهد. عابدزاده سرمايه فوتبال ايران است. با اين حرف‌ها نمي‌خواهم خبرنگاران را زير سوال ببرم. هميشه گفته‌ام آنها قشري زحمتكش هستند كه در ورزش ايران به حقشان نرسيده‌اند. من از طرف عابدزاده از همه خبرنگاران عذرخواهي مي‌كنم. من هميشه به خبرنگاران گفته‌ام تمام اتفاقات تمرين را با دقت انعكاس دهند ت اما از دروغ‌نويسي و حاشيه‌سازي جدا خودداري كنند چون به تيم و هواداران ضربه مي‌خورد.

*حرف آخر؟
هواداران از ما ناراحت هستند و ما هميشه حق را به آنها مي‌دهيم اما باز هم نياز به حمايت اين سرمايه‌هاي واقعي باشگاه را داريم. خصوصا در ليگ قهرمانان آسيا كه بايد با حضور 100 هزار نفري جهنمي را براي تيم‌ها در ورزشگاه آزادي مهيا كنيم كه وحشت آنها دو برابر شود. هواداران مطمئن باشند پرسپوليس متفاوت و با انگيزه بيشتري را در ليگ قهرمانان آسيا خواهند ديد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)