پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت گفت: به کمیته انضباطی آمدم تا آنها را ما را روشن کنند.

علی کریمی که برای شرکت در جلسه کمیته انضباطی در فدراسیون فوتبال حضور یافته بود، اظهار داشت: به کمیته انضباطی آمدم تا آنها ما را روشن کنند. من حرف‌هایم را زده‌ام و تمام چیزها موجود است.

فدراسیون در ۲ هفته فقط ۲۰۰ میلیون تومان از جریمه‌ها در می‌آورد
وی در مورد جریمه تیم‌های مختلف لیگ برتری از سوی کمیته انضباطی و اعتراضش به این موضوع، گفت: من خودم در کانال شخصی‌ام این قضیه را قرار دادم. هر هفته کمِ کم پنج شش تیم به‌خاطر مسائل مختلف جریمه می‌شوند؛ این وسط جریمه برای یکی کمتر و برای یکی بیشتر است، در حالی که تخلف یکسان است. من این را می‌گویم که جالب است دریافتی سال گذشته فدراسیون ۲۰۰ میلیون تومان بوده که این پول‌ را از جریمه‌ها در دو هفته درمی‌آورند. در آیین‌نامه جدید هم قطعاً قیمت‌ها بیشتر شده است. قبلاً پنج تیم را جریمه می‌کردند، یکی را تشویق، اما الان این تشویق را هم نمی‌کنند.

هنوز هم که هنوز است بابت اخراج دستیاران ایرانی کی‌روش جواب نگرفته‌اید
سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت در واکنش به صحبت‌های خبرنگاری مبنی بر اینکه «مربی بدنساز تیم ملی فوتبال مدرک مربیگری ندارد»، تصریح کرد: مربی بدنساز اصلاً یک نفر دیگر است، شما اشتباه می‌کنید، نام این آقا «سباستین» است. او مدرک مربیگری نداشت، نمی‌گویم از طرف فدراسیون، چون نمی‌خواهم گناه کسی را بشویم، اما وقتی او آمد، کارلوس (کی‌روش) با روابطی که داشت او را فرستاد و یک مدرکی گرفت. شما (خبرنگاران) که برای حضور من در کمیته انضباطی زحمت کشیدید و به اینجا آمدید، هنوز هم که هنوز است بابت اخراج دستیاران ایرانی جواب نگرفته‌اید.

خودم را زودتر کنار کشیدم تا اتفاقات که برای مربیان ایرانی افتاد برای من رخ ندهد
کریمی در واکنش به ادامه صحبت‌های خبرنگاری که به او گفت «شما خوتان برای بیرون آمدن از تیم ملی هنوز چیزی نگفته‌اید»، تصریح کرد: من قبلاً هم گفته‌ام. چیزی که فکر می‌کردم، نبود. با شرایطی که می‌دیدم احتمالش را می‌دادم که چنین اتفاقاتی رخ بدهد. به خاطر همین زودتر خودم کنار کشیدم. بعداً حتی آقای نکونام هم به‌عنوان مربی وارد تیم ملی شد، اما ادامه نداد.

تاج احتمالاً بعد از جام جهانی خیلی چیزها را خواهد گفت!
وی با اشاره به صحبت‌های اخیر مهدی تاج مبنی بر اینکه به‌زودی خیلی از چیزها را خواهد گفت، خاطرنشان کرد: کِی می‌خواهند بگویند؟ احتمالاً این صحبت‌ها بعد از جام جهانی انجام می‌شود، چون در آستانه جام جهانی برای تیم ملی حاشیه درست می‌کند.

نگفتند چرا به کمیته انضباطی احضار شدم
سرمربی تیم سپیدرود راجع‌به دعوتش به کمیته انضباطی گفت: فقط احضارم کردند، چیزی هم نگفتند که چرا احضار می‌کنند. طبیعتاً فکر می‌کنم به‌خاطر صحبت‌هایی که شده من را احضار کردند. می‌رویم که ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

من بعد از نشست با تاج سکوت نکردم
کریمی همچنین به صحبت‌های خبرنگاری مبنی بر اینکه «شما بعد از جلسه‌ای که با مهدی تاج داشتید، کاملاً سکوت کردید»، واکنش نشان داد و یادآور شد: کامل سکوت نکردم، ما حرف‌های‌مان را زدیم و الان هم همین صحبت‌ها را کردیم. مگر چیزی فرق کرده است؟ شما اگر به خودتان زحمت بدهید و یک سر به کانال تلگرامی من بزنید، می‌بینید که بعضی صحبت‌ها دوباره بازنشر شده است.

اگر دروغی گفته‌ایم تمام عواقبش را به گردن می‌گیریم
وی ادامه داد: من فقط چند سؤال کردم و باید پاسخگو باشند. برای مردم جواب بدهند، چون یکی از دل‌خوشی‌های مردم همین فوتبال است که نتیجه بگیرد و مردم شاهد رخ دادن این اتفاقات نباشند. اگر ما دروغی گفته‌ایم و تهمتی زده‌ایم تا تهش هستیم و تمام عواقب آن را هم به گردن می‌گیریم.

کریمی در پاسخ به سؤالی درباره بحث بلیت‌فروشی بازی‌های لیگ برتر نیز گفت: اگر الان دارم صحبت می‌کنم دیگر آخر جلسه نیاید که من حرف بزنم و برای همین نمی‌خواستم قبل از جلسه حرفی بزنم. آخر جلسه لطفاً سؤال پرسیده نشود و بروید از فدراسیون سؤال کنید. درمورد بلیت‌فروشی من یک سؤال از شما دارم. اگر این شرکت قراردادش را درست بسته بوده چرا باید به یک‌باره ۲۳ درصد مبلغ را کم کند و الان بشود ۱۱ درصد؟ در جریان این مسئله‌ هستید؟ حالا چرا این ۱۰, ۱۱ درصد, پنج درصد نشده که حق باشگاه‌ها بیشتر شود؟ بالاخره می‌دانید که تمام تیم‌های باشگاهی ما مشکل مالی دارند، چه دولتی و چه غیردولتی و خصوصی. همه بدون استثنا مشکل مالی دارند. پس اگر فدراسیون می‌تواند کاری کند که از نظر مالی به باشگاه‌ها کمک شود چه اشکالی دارد؟ شما ببینید از ۳۵ درصد به یک باره شده ۱۰، ۱۱ درصد. آخر چطور می‌شود؟!

چرا از من سؤال می‌کنید از مسئولان فدراسیون بپرسید
سرمربی سپیدرود در واکنش به این جمله که رسانه‌ها به این موضوع پرداخته‌اند، تصریح کرد: من خودم به عادل هم گفتم که دو برنامه برای این موضوع بوده، اما به نتیجه نرسیده‌اند. در نهایت تمام  ارگان‌های دولتی باید امتیازاتی که واگذار می‌کنند در مناقصه یا مزایده لحاظ کنند که همه شرکت کنند و هرکسی که پیشنهاد بهتری داشته باشد برنده این واگذاری شود. این دوره هم برای ایران نوین این واگذاری برگزار نشد. من که می‌دانم، اما شما چرا از من سؤال می‌کنید؟ اینجا از آنها سؤال کنید.

کریمی درباره حضور وکیلش در جلسه کمیته انضباطی نیز گفت: وکلیم باید باشد، اما فکر نمی‌کنم درباره مسائل فوتبالی دخالتی داشته باشد. وکیلم در جلسه حضور پیدا می‌کند تا اگر مورد حقوقی بود، کمک کند.

هر تصمیمی مدیرعامل باشگاه سپیدرود بگیرد با کمال میل می‌پذیرم
وی در پاسخ به این پرسش که «اگر کمیته انضباطی شما را محروم کند با توجه به اینکه از سمت خود در تیم سپیدرود استعفا کرده‌اید, وضعیت به شکل خواهد بود؟»، گفت: اگر محرومم کنند, دیگر کاری نمی‌توان کرد، هرچند که من استعفا نکرده‌ام، اما این حق مالک باشگاه است که اگر فکر می‌کند مقصر کسب این نتایج کادر فنی است, با کمال میل هر تصمیمی که مالک باشگاه بگیرد، برای من قابل اجراست، بدون هیچ برو برگردی.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت ادامه داد: این دست باشگاه است و  فکر می‌کنم کمتر مربی این کار را انجام می‌دهد، ولی من این کار را انجام دادم برای اینکه یک موقع خدای نکرده حق تیم سپیدرود ضایع نشود. اگر مشکل بحث فنی تیم و کادر فنی است هرتصمیمی که مالک باشگاه بگیرد من در خدمت‌شان هستم و با دل و جان قبول می‌کنم.

دیدیم خبرنگاران که سؤال نمی‌کنند گفتیم ما بپرسیم
«فکر می‌کنید مشکلات‌تان با فدراسیون فوتبال ادامه‌دار خواهد بود یا خیر ؟»، وی در پاسخ به این سؤال خاطرنشان کرد: سؤالاتی وجود داشت که ما هم گفتیم که سؤال کنیم. ایرادی دارد به نظر شما؟ شما (خبرنگاران) که این سؤال‌ها را نمی‌کنید، گفتیم ما بپرسیم. من در این چند روزه این همه مطلب زدم، اما چند روزنامه, مطالب من را کار کردند؟ من یک‌سری مسائل درباره آرمناک پطروسیان گفتم که سریعاً یکی از سایت‌ها رفت آرمناک پطروسیان را پیدا و در مورد آن موضوع با او صحبت کرد. حالا اینکه چه جواب داده را کاری ندارم، اما چطور در آن شرایط آن سایت می‌رود پیگیری می‌کند؟‌ انتظار داشتید که اگر آرمناک آن کار را انجام داده باشد بیاید بگوید که بله من آن زمان انجام داده‌ام چنین کاری را؟! یا در زمان بازیگری با هیئت مدیره باشگاه این‌ کارها را انجام می‌دادم؟ به نظر شما باید این‌ها را بگوید؟ یک موقع‌هایی می‌روید ته چیزی را درمی‌آورید و یا اگر طرف آخر آفریقا هم باشد می‌روید او را پیدا می‌کنید، اما درباره این موضوعات که طرف همین‌جاست سؤالات را نمی‌پرسید و بحث تمام می‌شود.

از احضاریه و «محضاریه» نمی‌ترسم!
کریمی یادآور شد: جوابگو نیستند. قرار است یک جوابی بدهند و ما هم منتظر جواب می‌مانیم. ما جواب‌هایم را داریم. زیاد برای‌مان احضاریه آمده است. از احضاریه و «محضاریه» نمی‌ترسم خوشبختانه. همین که در سایت رسمی فدراسیون که «راه به راه» خبر می‌گذارد یا در برنامه‌های تلویزیونی که برخی افراد در آن به‌نوعی هوای‌شان را نسبت به رئیس قبلی فدراسیون خیلی داشتند، پاسخگو باشند.

وی راجع‌به عدم شفافیت مالی در باشگاه پرسپولیس گفت: من پیش از این هم گفتم، هر کاری که به‌نوعی به باشگاه و بازیکن ضربه می‌زند یا روی روحیه و اعصاب تیمی می‌رود که بیشتر هوادار دارد را هر جایی اتفاق بیفتد، درست نیست. مگر من این کار را تأیید کردم؟! بحث الان این است که این صحبت‌هایی که در دو سه هفته اخیر در ماجرای آقای طاهری، هدایتی و طارمی اتفاق افتاد، مربوط به افرادی است که از باشگاه رفته‌اند. الان این صحبت‌ها به غیر از اینکه به تیم پرسپولیس ضربه می‌زند، مگر کار دیگری هم انجام می‌دهد؟

اگر هواداران قابل بدانند، فقط طرفدار پرسپولیس هستم
در ادامه یکی از خبرنگاران به کریمی گفت: «این صحبت‌های شما الان به تیم ملی که خودش را برای جام جهانی آماده می‌کند، ضربه می‌زند». وی در این حین با عصبانیت گفت: کدام تیم ملی؟ الان اردو دارند؟ ما فقط یکی دو سؤال کردیم. به من ربطی ندارد؟ مگر من چه کاره باشگاه پرسپولیسم؟ این سعادت نصیب ما شده بود که چند سالی بازیکن این تیم بودیم و الان هم اگر هواداران قابل بدانند، طرفدار پرسپولیس هستم؛ تمام شد و رفت.من فقط یک سوال می‌پرسم؛ چرا دو سه برنامه پشت سر هم اختصاص می‌دهند به این موضوع، ولی مشکلات فدراسیون که تمام فوتبال مملکت ما دستش است، دو جلسه پشت سر هم درباره آن صحبت نمی‌کنند؟

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت بار دیگر خطاب به همان خبرنگار گفت: سَرتان را تکان ندهید، جواب من را بدهید! من گفتم که هر کسی به نوعی از این کارها می‌کند، کار اشتباهی می‌کند، فرقی نمی‌کند چه کسی باشد. من الان دو ماه است که مسئول تیم سپیدرود هستم، باید در مورد تیم خودم صحبت کنم، ولی بحث من چیز دیگری است. من خودم مسئول تیم دیگری هستم و حرفه‌ای هم نیست که راجع‌به باشگاه دیگری صحبت کنم. بعد از آن برنامه هم گفتم که هیچ‌کدام از این کارها مورد تأیید من نیست و مخالف این‌طور برنامه‌ها هستم.

این بار از فوتبال بروم دیگر برنمی‌گردم!
وی در واکنش به اینکه «افرادی مانند علی دایی از صحبت‌های اخیر مبنی بر شفاف‌سازی در فدراسیون فوتبال حمایت کرده‌اند»، عنوان کرد: اینها از من حمایت نکنند. من امروز در این فوتبال هستم و شاید فردا نباشم. خیال‌تان را راحت بکنم، این دفعه هم بروم، دیگر من را در این فوتبال نمی‌بینید، ولی چطور از من حمایت کردند؟ همین آقای دایی کجا از من حمایت کرد؟! بعد از بازی برابر استقلال هم گفتم که این آقایان قابل احترام هستند، اما من کار خودم را می‌کنم. من که دیگر نمی‌خواهم در این فوتبال باشم، اما فقط می‌توانم این را بگویم برای اینهایی که می‌خواهند باشد که اگر سکوت کنند وضعیت روزبه‌روز بدتر می‌شود.

الان وقت آن است که فردی بیاید که این فوتبال را درست کند
کریمی ادامه داد: برای انتخاب یک عضو هیئت رئیسه وقتی این همه «بگیر و ببند» اتفاق می‌افتد، فکر نمی‌کنم «حالاحالاها» کس دیگر به‌غیر از افرادی که در این دایره هستند، این شریاط را پیدا کنند. الان وقت آن است که فردی بیاید که این فوتبال را درست کند و تکراری هم نباشد. آدم‌های تکراری طبیعتاً کارنامه‌شان مشخص است و امتحان‌شان را پس داده‌اند. هر چند با این آیین‌نامه‌ای که وجود دارد، فکر نمی‌کنم «حالاحالاها» این‌طور باشد. نوش جان آنهایی که سکوت می‌کنند و همین‌طور کار خودشان را انجام می‌دهند.

لازم باشد مدارک‌مان را هم نشان می‌دهیم
سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت در پاسخ به این سؤال که «آیا برای صحبت‌هایی که انجام می‌دهد، مدرک دارد؟»، یادآور شد: بله، مدارک هم داریم. اگر لازم باشد قطعاً مدارک‌مان را هم نشان می‌دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)