پرسپولیس نیوز: نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل مناقشه با سعودی‌ها تصمیم عجولانه‌ای است.

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک روز گذشته اسامی کارشناسان خبره را اعلام کرد. علی کفاشیان نیز یکی از کارشناسان خبره برای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک است.

علی کفاشیان عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره اسامی اعلام شده، انتخابات دوره جدید کمیته ملی المپیک و همین طور مناقشات ایران و عربستان گفت‌وگویی انجام داده که در زیر می‌خوانید:

اسامی کارشناسان خبره معرفی شد، نظرتان در این باره چیست؟ این احتمال وجود دارد که افرادی به این لیست تحمیل شده باشند؟درباره اسامی در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بحث شد. قرار بود روز گذشته کارشناسان خبره معرفی شوند. اسم من به خاطر سابقه‌ام بوده و هیچ دلیلی مبنی بر اینکه بمانم و نامزد شوم وجود ندارد. فقط برای اینکه در ورزش خبره بودم و مرا به عنوان کارشناس قبول داشتند معرفی شدم.

 بحث دبیر کلی شما مطرح است؟

نه نمی‌آیم.

پس شما فقط برای رای دادن می‌آیید؟

بله فقط برای رای می‌آیم.

به خاطر مسئله بازنشستگی در انتخابات شرکت نمی‌کنید؟

نمی‌دانم شامل حال من می‌شود یا نه! چون من جزو مقامات بودم شاید بتوانم نامزد شوم اما نمی‌خواهم. من در فدراسیون و در آسیا هستم. گفتم این ماموریت‌ها را انجام بدهم. از طرفی استراحت کنم بهتر است.

نظرتان درباره حضور صالحی‌امیری چیست؟

او تمایل دارد به ورزش بیاید هیات اجرایی با نظر مساعد او را به عنوان کارشناس معرفی کرده است. او زمانی که در ورزش بود خدمات زیادی ارائه کرد. ما در ورزش افراد زیادی داریم اما شاید افراد با نفوذ کمتر داشته باشیم که بتوانند لابی کنند.

در واقع منظورتان این است که بتوانند چانه ورزش را بالا ببرند؟

بله درسته. به هر حال ورزش به چنین افرادی نیاز دارد. من همه جا بودم و کار کردم اما اگر افراد قوی را دعوت کنیم آنها می‌توانند مشکلات را بگویند و کمک کنند.

اینجا ۲ دیدگاه وجود دارد؛ دیدگاهی هست که غیر ورزشی‌ها هم می‌توانند به ورزش کمک کنند و دیدگاه دیگر این است که ورزشی‌ها فقط از ورزشی‌ها حمایت کنند، شما جزو افراد گروه اول هستید…

بله. چون ورزش فقط ورزش نیست، ورزش حالا سیاست، اقتصاد و فرهنگ هست. یک ورزشکار ما حرکتی می‌کند که با اسرائیل روبه‌رو نشود و رهبر انقلاب تجلیل می‌کند. این یعنی چه؟ یعنی ورزش الان همه چیز هست. به نظرم افراد قوی بیایند. در هیات اجرایی ۱۱ نفر ورزشی هستند یک نفر هم سیاسی قوی بیاید نظر دهد چه می‌شود؟

در هیات اجرایی ۶ نفر رئیس فدراسیون هستند یعنی رأی ورزشی‌ها غالب است. در سالهای قبل افراد قوی در کمیته ملی المپیک حضور داشتند. به نفع ورزش است چنین اتفاقاتی رخ دهد و ما هم استقبال کردیم.

برخی می‌گفتند حضور صالحی‌امیری تحمیل وزیر ورزش بوده است…

نه این طور نیست. ممکن است وزیر دهد اما رای مجمع تعیین کننده است. رای در انتخابات نیز خصوصی و مخفیانه است.

در واقع منظورتان این است که با این انتخاب هم شان اعضا حفظ شده هم تک رای وزیر؟

وزیر هم صلاح ورزش را می‌خواهد. به نظرم وزیر بهترین گزینه بود تا هم در کمیته باشد و هم در وزارت ورزش.

سلطانی‌فر می‌توانست به کمیته بیاید؟

نمی‌دانم اما بهترین گزینه بود اما گفتند شاید نخواهد بیاید. البته صالحی امیری هم بهترین گزینه است. این حرف را به خاطر ۴۰ سال سابقه می‌گویم. از سال ۵۷ تا ۹۷ در ورزش بوده‌ام و این حرف را می‌زنم.

برای دبیر کلی فکر می‌کنید چه کسی تمایل داشته باشد؟ با توجه به سابقه‌ای که دارید بهترین گزینه چه کسی می‌تواند باشد؟

بهترین گزینه می‌تواند کیومرث هاشمی باشد. هم معاون وزیر بوده و هم به همه چیز وارد است. او هنوز تصمیم نگرفته است و من این را پیشنهاد دادم. نظر شخصی من این است.

مناقشه ایران و عربستان را چطور می‌بینید؟

بالاخره الان رایی که ما داریم در مناقشه رای کلی بود و یک خط بود آن هم اینکه بازی‌ها باید رفت و برگشت برگزار شود و کشورها نیز باید حمایت کنند. اما هنوز کار انجام نشده و رای هم هنوز نداده‌اند. این قضیه هنوز از سوی AFC اعلام نشده ما منتظریم رای ابلاغ شود تا از هیات اجرایی نظر بخواهیم. نظر همه هیات اجرایی این بود بازی‌ها رفت و برگشت باشد. این مناقشات ممکن است باعث شود تا مثلا عراق و قطر و .. بگویند نمی‌آییم و بازی نمی‌کنیم. بنابراین ممکن است همه چیز تعطیل شود. آنها دنبال این هستند که فکری بکنند.

اگر این طور باشد فکر می‌کنید کناره‌گیری ما خوب باشد یا تصمیم عجولانه‌ای است؟

نه این تصمیم (کناره‌گیری) عجولانه است. باید ببینیم آنها چه پیشنهاداتی دارند همه را بسنجیم. قوانین فیفا و AFC این است که سیاست نباید در ورزش دخالت کند که متاسفانه دخالت می‌شود. حالا باید ببینیم چه می‌شود.

با شناختی که از شیخ سلمان دارید فکر می‌کنید گفتمان بتواند موضوع را حل کند یا لابی؟

نه با گفتمان نمی‌شود موضوع را حل کرد. ما بحث کردیم و گفتیم بازی‌ها رفت و برگشت شود. حالا منتظریم ببینیم چه می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)