پرسپولیس نیوز : مجله کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی تیم‌های حاضر در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا پرداخته است.

 رقابت‌های فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا از چندی دیگر آغاز می‌شود. حضور سه تیم فوتبال پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال ایران در مرحله گروهی قطعی است و ذوب‌آهن هم در صورت پیروزی برابر حریف هندی در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راهی این رقابت‌ها خواهد شد.

مجله کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی این تیم‌ها پرداخت.

پرسپولیس

نحوه صعود: پرسپولیس موفق شد دهمین قهرمانی خود در لیگ برتر را با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به همشهری خود استقلال کسب کند تا جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد. این تیم پارسال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید و امسال نیز می‌تواند حضور موفق دیگری در این رقابت‌ها داشته باشد.

تاریخچه: هیچ تیمی بیش از پرسپولیس، قهرمانی در ایران به دست نیاورده است. آنها هم‌چنین پنج بار قهرمان جام حذفی شده‌اند. پرسپولیس برنده سال ۱۹۹۱ جام برندگان در آسیا است.

آیا می‌دانید؟ مهدی طارمی یکی از پنج بازیکنی بود که پارسال موفق شد برای تیمش در لیگ قهرمانان آسیا هت‌تریک کند. او با ۳ گل خود مقابل الوحده کمک کرد تا پرسپولیس به مرحله حذفی مسابقات راه یابد.

تراکتورسازی

نحوه صعود: تیم سوم لیگ برتر فوتبال ایران توانست برای پنجمین بار جواز حضور در این رقابت‌ها را بعد از یک دوره غیبت به دست بیاورد.

تاریخچه: تراکتورسازی هنوز نتوانسته در لیگ ایران قهرمان شود ولی سه بار نایب قهرمانی در لیگ ایران را تجربه کرده است و یک بار هم برنده جام حذفی شده است.

آیا می‌دانید؟ تیم شمال غرب ایران در چهار دوره لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۱۳ شرکت کرد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ از گروه خود توانست صعود  کند.

استقلال تهران

نحوه صعود: استقلال، در لیگ برتر نایب قهرمان شد و برای نهمین بار جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

تاریخچه: استقلال همچون الهلال عربستان که هم‌گروه خود در این فصل است، با وجود دو بار قهرمانی در آسیا را تجربه کرده است. البته در لیگ قهرمانان آسیا، بهترین عملکردشان حضور در نیمه نهایی سال ۲۰۱۳ بوده است.

آیا می‌دانید؟ بیش از ۷۶ هزار تماشاگر، پارسال دیدار استقلال و الاهلی را در مرحله گروهی تماشا کردند که پرتماشاگرترین بازی رقابت‌های فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)